Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Mumu, inte behöva vara överens med facket, nej förvisso inte, men varför ta en strid med facket man kanske inte behöver?
Ja, du och jag pratade om det här på msn i går och jag förstår fortfarande inte varför de gör detta först och ordnar med pensionsavgångar sen. Bara det är ett mysterium.
Jag har nu gjort vad jag kan i fråga om tjänsten som ev blir ledig att få som långvik. Jag jobbade i klassen idag och passade på att pratat med lärare runt klassen och rektorn också. Fast jag är inte beredd att ta den tjänsten hur som helst, på vilka villkor som helst. Familjen går först. Däremot lättade det massor när maken sa idag (som själv är mitt i en rekryteringsprocess ppå sitt jobb) att nu är det min tur, jag ska ta ett jobb där om jag blir erbjuden, och fungerar inte det med det han har på gång så backar han där. Det är min tur nu. I just lööööv him! Så nu ska rektor och jag sätta oss och prata vid tillfälle, om ingen annan blir aktuell som ligger före mig i "turordningen".
I kväll är det Let´s Dance. Tjohoooo! Äntligen fredag!
Arg som ett bi......me tooo.....vi missade betalningen på dagisfotona från Fujicolor eftersom det saknades 30 kr på kontot när fakturan skulle dras. Så vi upptäckte det inte förrän nästan två veckor senare när vi la in nya räkningar och betalade då direkt. Samtidigt fick vi en påminnelse, där beloppet plötsligt stigit med 200 kr, eftersom paketrabatten plötsligt var borta och påminnelseavgift på det. Men vi tänkte inte mer på det eftersom vi redan betalat då. Och i dag kom ett inkassokrav på 370 kr... Vet inte riktigt vem jag ska vara arg på, maken som inte kollat att det fanns tillräckligt med pengar när han lade in räkningarna, mig själv som inte betalade mellanskillnaden när vi fick påminnelsen, eller Fujicolor som har de mest nitiska betalningsrutiner jag någonsin skådat bland alla tusentals fakturor jag betalat genom åren.
Surt sa räven.... Jag förstår dock varför skolfotona är en vanlig orsak till betalningsanmärkning.
Berättade för rektorn idag att jag ska få barn. Hon tog det bra: "så bra att du har en fast tjänst att vara mammaledig från, då" sa hon. "Jaså, har jag det?", svarade jag "det var ju trevligt"
Det visade sig att hon trodde att jag skulle bli klar med mina studier nu i vår, men det är minst tre år kvar innan jag blir behörig. Så vi ska försöka hitta någon uppgift där jag är oersättlig, så ingen kan norpa tjänsten från mig
Nåja, vi får väl se hur det blir när det väl kommer till kritan.
Hje Svej,
Sitter på jobb o försöker ta igen lite av vad jag inte orkat under veckan, går dock inte lysande.
Lite svårt att koncentrera sig på jobbet när man mår illa 90% av tiden + tröttheten.
Hoppas att det lägger sig snart, men om jag tänker tillbax på Jakob o Joel så höll det i sig iaf 13 v till... (10 med Joel).
Var är ni alla?
Är ni alla på dagens POP rea? Har mina funderingar på att svänga inom där innan jag kör hemåt, men samtidigt så har grabbarna kläder så att det räcker. Ev skulle Jakob behöva ytterligare par byxor, men det är inget som krävs.
Vet inte riktigt hur jag ska göra på jobb, vill inte berätta än då jag tycker det är alldeles förtidigt, är ju ev i v7. Känner dock att jag inte orkar med anstormningen med jobb o allt vad det innebär just nu + att vi är ytterst lite personal förtillfället som kan ta över lite av mitt jobb - läs ingen... vi har verkligen resursbrist!
Ingen härinne som har någon utbildninginom VVS-konsult/projektering eller installationsledning? Du behövs verkligen hos oss isåfall!!
Kan garantera trevlig arbetskamrat i af 8 mån.
Nä får väl ta mig samman o försöka ta tag i jobbet - eller blir det poprean? Vi får väl se, hjärtat vill en sak o hjärnan en annan.
Ha en trevlig lördag, tjejer!
Jag masade mig ner på rean men kom utmed ingenting. Oväntat må jag säga. Blev emst sugen på några nyheter jag såg...
Idag ska jag gå på bio med en kompis, ska se Arn-filmen. Länge sen jag var på bio, somnar väl kan jag tro
Telefonen känns som den sitter fast i örat på mig efter den här veckan, har pratat massor med farmor, farbror, pappa och alla andra inblandade för att få ordning inför begravningen på fredag. I morgon ska jag beställa krans. Konstigt. Ett stort tack till er för de fina orden. Sorgen känns faktiskt naturlig, mest känns det skönt för farfar att han fått ro nu och som vi sagt till Hugo, att han fått synen tillbaka och sitter uppe i himlen och kan se honom och Alva för första gången, inget kunde gjort honom gladare
Mumu,
men herregud hur kan man ställa upp såna alternativ? Och ni som haft sån detalj-planering med föräldraledighet, stackars Anders. Men med tanke på hur galet det låter så borde de ju backa på något sätt och kanske erbjuda något lite mindre pestsmittat...
Iiih, nu går min buss till stan om typ en kvart och jag har nog lovat laga middag först
Vi har varit på "Rum för barn" på Kulturhuset i dag (har bott här i tre år nu, så det var väl på tiden...). Och kommer ni någonsion till Stockholm, så gå dit! En härlig oas att trivas i. Massor med mysiga ställen att sitta och läsa mängder med böcker, klättra, krypa in i. Och en hel avdelning med springa, balansera, leka. Bra toaletter, amningsmöjligheter, matsäcksförtäring (micro, vatten, disk), enorm barnvagnsparkering. Och en bra lunchrestaurang ovanpå. Fem getingar av mig
Puh, försäljning av lägenhet går inget vidare än så länge men så är ju nästa vecka också årets fattigaste hörde jag på radio. Men ikväll när jag kom hem så satt det en liten gul lapp med datorutskrift "bostad sökes akut i ert område, vi har lånelöfte" och snacka om att vi kastade oss på telefonen trots att det är lördagkväll!
Men det var bara telefonsvarare så vi får väl se i morgon, tänk om livet kunde vara så bra att vi kan få till detta innan vi har bitit på naglarna ända upp till armbågarna?
För övrigt är jag återigen glad att jag inte jobbar inom rättsväsendet. Min vän har precis fått ta över att protokollföra ett mål eftersom den som skulle haft det bröt ihop och började gråta bara vederbörande läste handlingarna- det gäller misshandel av en bebis och shaken babysyndrom.
Var ska man göra av sin ilska över sånt? Hela min kropp knyter sig i illamående och raseri bara jag tänker tanken och hade jag haft de föräldrarna framför mig så vete gudarna vad jag hade gjort. Det är när man har läst/hört sånt som man går hem och kramar och pussar sitt lilla barn hundra gånger och tänker att aldrig aldrig aldrig ska någon få göra honom illa...
Tur att det värsta som kan hända på mitt jobb en vanlig dag är att teknik eller pengar går åt helskotta.
Men fy, Bimsan... Sånt där blir jag så ledsen bara av att tänka på, så jag kan inte annat än bara slå det ifrån mig och fjärma mig totalt... Förstår mycket väl personen som inte skulle klara att föra protokollet.
Jag var på Po.p-rean. Gjorde allt enligt protokollet, som foff lärde mig sist . Kom i tid, köade fint och siktade in mig på det viktigaste först. Jag och en kompis gick till olika ställ med ytterkläder och tog storlekar åt varandra, och det var nog tur, för när jag kom till en annan färg på vinterjackorna så var det bara stora storlekar kvar. Men man ska ha lite tur också. Kompisen lyckades inte få tag på de storleken på bebisoverall som jag ville ha, men när jag gick förbi stället hängde den plötsligt där, tillbakahängd av nån som roffat åt sig den en stund innan! Så nu har barnen vinterkläder till nästa vinter
! Känns konstigt med sån framförhållning, men bvc:s kurvor har stämt bra hittills, så jag ser det inte som ett alltför stort risktagande...
Och väldigt lämpligt att ha klart, eftersom det ser ut som att slutet på året blir magert här hemma. Vi har bestämt oss för att fullfölja våra föräldraledighetsplaner, kosta vad det kosta vill. Vi får helt enkelt låna pengar om det krisar. Visst, det sundaste kanske vore att planera om, men det går inte att planera om med annat än att Anders får nagga på (eller ofra) sin ledighet, och det VILL vi inte. Milla är bara liten en gång, och en rejäl pappaledighet är inte bara en investering i relationen mellan en pappa och hans barn, utan även en investering i ens förhållande för framtiden. Det tror vi starkt på, och vi vill inte vika oss för olyckliga omständigheter.
Jag orkar inte tjata så mycket om jobbet just nu, men låt oss säga att jag har gjort mig mycket obekväm att ha att göra med. Jag tar reda på alla detaljer och frågar om alla delar av alla aspekter som kan påverka i den ena eller den andra riktningen, och de frågor som de (förbaskade) personalmännen inte kan besvara beordrar jag dem att ta reda på. Jag har haft långt samtal med fackets ordförande och jag har pekat på många frågor som hon inte (hunnit?) sett, som hon har tagit med sig. På måndag ska förvaltningen diskutera frågan igen, alla möten som var inbokade (då vi skulle få dessa fina erbjudanden officiellt) är inställda så länge och facket är galna på förvaltningen för att de försökt göra så här mot oss utan att ens gett facket en chans att vara med och förhandla fram villkor. På tisdag ska vi berörda ha möte med facken. Det rör sig i rätt riktning. Med lite tur kanske vi kan bli uppsagda på vanligt sätt åtminstone. Som ni förstår så vore det fantastiskt. Här kan ni läsa mer om ni vill:
http://www.gd.se/Article.jsp?article=123206
Heja Mumu Heja Mumu!!
Blir på något konstigt sett glad när jag läser ditt inlägg. Vilken kämpaglöd! Härligt!!
Ekonomi är mkt men oftast kan man klara sig ändå. Ett par vänner till oss är i samma situation fullt ut, mamman är föräldrarledig o pappan har blivit arbetslös o tagit ett lärlingjobb som inte ger såååå mkt pengar. Flera månader har de haft 12 000 ut o leva på. Så de har verkligen fått vända på varenda krona. Nu har mamman börjat jobba igen o pappan ska vara pappaledig 3 av veckans 7 dagar + sitt lärlingsjobb så det lär bli bättre för dem framöver.
Min enda kommentar var: Wow, det hade vi inte klarat, knappt om vi hade sålt ena bilen. (vilket hade blivit väldigt ödsligt för personen som varit hemma med barnen).
Jaja idag är jag åter på jobb för att försöka rädda situationen. Min man tycker att jag ska gå till Dr o sjukskriva mig eftersom jag i stort sett spyr o sover när jag är hemmma o det känns inte bättre på jobb. Trodde jag var luttrad, med två må-illa graviditeter innan, men denna känns som än värre...
Jaja nu får jag ta och komma loss med jobbet! ha en bra söndag!
Ja var förresten inom rean POP idag - hittade lite grann, men den var betydligt sämre än i somras tyckte jag.
hahahahahaha jag satte mitt te i halsen när jag läste er rubrik på tråden!!
Vi har en arbetskamrat på jobbet som heter svetlana och henne vill man inte dedikera en hel tråd till
Hej hej ! Här sitter jag i vårt nya "datarum" och surfar. Vi har flyttat in datorerna i vårt sovrum nu, och flyttat in Milla i gamla datarummet. Det ska bli hennes rum, har det varit tänkt länge, men tills nu har hon sovit i vårt rum. Det är helt okej, men vi stör henne så pass mycket när vi går och lägger oss, så det känns att det var dags att byta nu. Vi trodde att kvällen skulle bli lång innan hon accepterade att sova i ett helt nytt rum, men hon somnade direkt och har inte gett ett ljud ifrån sig ännu. Få se om hon fixar att vakna till på sitt vanliga sätt (hon vaknar nästan alltid till en halvtimme-timme efter att hon somnat) och sen somna om fast hon inte ligger i vårt rum...
Oj, mår du så illa, Pejo!? Stackare... Det har du säkert redan testat, men jag måste ju fråga i alla fall; funkar inte Postafen? Det har räddat mer än en kompis som mått grisilla under graviditet, så de i alla fall klarat att jobba.
Hur gick det, Bimsan? Vad tråkigt att det inte rullat på med lägenheten innan. Och hoppas att det löser sig nu då!