Svetlanas Fanclub
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Jisses, vad tiden går, ny tråd igen......
förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-267/m25006666.html
Haha! Vi gick ner och plockade i köket och fixade en sen kvällsfika, och så zappade vi runt lite på tv:n medans vi fikade. Och råkade hamna mitt i en programstart på SVT - Dubbat. Gud, vad vi har skrattat ! Nu vet jag vad vi gör åtta onsdagar framöver, det var det roligaste jag sett på länge! Två tremannalag improvisera dubbning av gamla klipp från SVT:s arkiv. Love!
Tog bort den där hemska bilden igen. Jag som försökt nå min startvikt och fick en chock när jag fick se den där taniga och bleka tjejen.
Vi missade Dubbat. Hade planerat att se det. Då har vi något att se fram emot nästa vecka
Och nu blev det bara sådär ketchupeffekt igen.
Igår fick vi både förskoleplats och bud och ikväll har vi skrivit kontrakt-hepp!
Och i morrn måste jag vara ledig för dagis är stängt, känns riktigt bra det! Och maken har kånkat hem 40 flyttkartonger och jag har adressändrat och flyttanmält så det står härliga till och kikar på ny hemförsäkring och ja, nu går det ju nästan framåt!
YIPPEEEEEE!
(Och som om inte det räckte så flög två trassliga uppdrag på jobbet plötsligt igår efter att ha haltat fram som skadskjutna kalkoner i några veckor-vi har slutrapporter i sikte!!)
Bimsan, vad härligt med lite flyt, äntligen! Grattis till försäljningen! Var budet ni fick ok?
Här har vi svägerska och svåger på besök, de ska vara barnvakter i morgon när jag och maken åker på dagspa till ett ställe i närheten av Vadstena. Tjohooo! Fast nu läste jag i tidnigen om att det varnas för storm i morgon, så vi får väl se hur det blir.. Hoppas vi kan åka!! Prognoser kan ju ändras.
Jag kan konstatera att min son numera är HELT blöjfri Han har valt bort blöja på natten också och hittills går det kanon
Olyckor lär hända, det inser vi, men vi räknar nog honom som helt torr nu ändå. Vad fort det gick.. Från blöjbarn på heltid till helt blöjfri på några veckor. Det hade vi nog inte väntat oss.
Jobbet, nu jobbar även rektor på skolan på att det blir jag som ska få grav-viket. Jag hoppas det gå i lås, jag vill verkligen ha det.
Nu ska jag titta in på Tuvas små, sen lägga Liv och sen - Let´s dance!
Härligt med fredag
Nu blev jag glad! Var och handlade nyss och stötte ihop med en fd kollega på parkeringen som hastigast. Han inte få några detaljer, men hennes rektor hade visst varit på möte i fredags och nu backar kommunen lite. De tänker vänta med uppsägningarna tills förhandlingarna kring pensionsavgångarna är klara! Vilket egentligen är det självklara, men det fattade de ju inte tidigare...
I och med det här så förbättras min situation avsevärt. Jag vet inte exakt på vilken plats på listan jag ligger, men vi var tjugo på det första hemska mötet. Många, men inte alla, fick tider och de tiderna låg kronologiskt efter vilken plats vi låg på listan. Jag skulle tro att det var ca 15 som fick tider och min tid var sist av dem. Jag borde alltså ligga runt femtonde plats från slutet. Vi är 46-48 på listan totalt. Om tjugo får gå i pension så räddas jag alltså. Men det ska väl mycket till, kanske. Huvudsaken nu är att kommunen gett efter för några av våra krav och att vi känner att det händer NÅNTING som kan gynna vår situation.
Duktiga Simon ! Här kör vi med nattblöja och är inte på väg ifrån den än på ett tag, tror jag. Den är ofta väldigt blöt när vi vaknar på morgonen. Bajssituationen är bättre, tack och lov. Abbe bajsar fortfarande i blöja och han vill inte bajsa alls. Men numera är vi väldigt bestämda och så fort han visar minsta tecken på bajsnödighet så ska blöjan på. Och han går numera direkt och bajsar när den kommer på, så det är bara lite tjafs innan den ska på. Förhoppningsvis så kommer han snart på att det är trevligare att gå på toaletten, eftersom han inte riktigt gillar blöjan... Vi är bara tacksamma för att han bajsar och för att det funkar utan att han behöver bli sjuk och ha ont, så vi skiter (hehe...) faktiskt i att det är i blöjan det händer. Han lär inte bajsa i blöja när han börjar skolan
.
Åååååh, helg! Det är ju så mysigt! Vi åt smågodis (!!! det är inte varje dag i mitt viktväktarliv - mums!) och kollade på Let's Dance igår och ikväll ska vi mysa med tacos och kolla på film.
Jag testar silikonlinser. "Haha", sa min kompis, "får man jättestora ögon i dem?" ? Jag har blivit så irriterad i ögonen av vanliga linser på sistone, så jag kände att jag var tvungen att testa nåt annat. Silikonlinser släpper igenom mer syre och ska därför irritera mindre, men faktum är att jag känner av dem lite redan. Man ska egentligen kunna ha dem dygnet runt i trettio dagar, men jag har brytningsfel, så den ena linsen rekommenderas "bara" att man har sex dygn i sträck. Jag tycker det låter helt galet (för jag är ju van att ta ut och tvätta dem varje kväll och sen sova utan), så jag kör nog på som vanliga månadslinser. Hoppas de funkar i längden för mig, annars får jag nog lägga ner linsbärandet. Och det är ju så bekvämt att slippa glasögon jämt...
Stora ögon av silikonlinser
Och Mumu, såklart, Abbe lär släppa blöjan innan han börjar skolan, det kan vi nog räkna kallt med.. Jag inser mer och mer att detta med att sluta med blöja handlar lika mycket om motivation och mognad som någonting annat. Hade inte Simon varit så mottaglig nu hade det inte gått så snabbt och lätt som det gjort (och du Mumu, vet ju hur motsträvig han varit innan)
Idag har vi spaaat hela dagen på Starby Kungsgård i Vadstena Det var avkopplande, åtminstone när vi väl hade trotsat stormen och kommit fram (dumt av oss att åka egentligen, jag kan inte precis påstå att det var mycket trafik ute) Nu har vi plaskat i bubbelpool, massagepool och fått kurbad och umgåtts lite på tu man hand bara vi, så bra man nu kan överrösta dånandet i en bubbelpool
Och så Mumu, för tredje gången, vilka goda nyheter! Det börjar åtminstone låta vettigt och aningens hoppfullt nu!
Hoppas verkligen att det fortsätter att utvecklas åt rätt håll, mumu! Skönt att de inser sina brister.
Helgmys, chips, sen middag, hela familjen hemma. Den avmattade stormen viner runt knutarna och hemmet är nystädat.... mår rätt bra nu faktiskt
Hälsade på min mormor i dag och hon repar sig otroligt bra after sin(a) stroke. Och det märks att hon blir så glad när vi kommer. Linnea kör hårt med henne
Nattblöja - har vi nog ett par år till som det ser ut nu....
Linser - jag är så sugen på att göra en laseroperation, men är lite feg (och snål)... Och så får man ju inte göra den när man är gravid eller ammar. Men silikonlinser kanske skulle vara värt att testa. Har så svårt att tänka mig att man klarar av att ha dem inne i en hel månad bara, jag blir ju torr i ögonen efter halva dagen med mina endagslinser. Det låter liksom för bra för att vara sant.
Ja, och det ÄR fär bra för att vara sant! Jag har lite ont i ögonen redan nu, men det är betydligt bättre än vad det brukar vara efter en hel dag med linser.
Hej hopp
Nu har tonåringen flyttat ut, vi hjälpte honom flytta idag. Han får bo på ett gruppboende några månader tills han fyller 18 och vi kommer fortsätta vara hans kontaktfamilj. Det känns jätte bra. Sista veckan har fungerat kanonbra och jag tror att han ångrar sitt val lite redan nu. Och det kan nog vara nyttigt för honom, att inse vad han har sumpat...
Sedan har vi möblerat om i lägenheten hela eftermiddagen, så nu delar isak och Nora rum (vårt gamla sovrum som är lite större) och vi bor själva i Isak och tonåringens gamla rum.
Det gick över förväntan att få Nora att sova i egen säng, för första gången i hennes liv!
Men jag som är van att ha henne i vår säng tycker att känns lite tomt att lägga sig utan henne nu...
Men såklart kommer det vara jätte skönt att slippa amma på natten, för jag har varit less på det ett tag nu. Och ja, de flesta ramlar ju nästan av stolen när de läser en sån sak, hon fyller ju 2 år i mars, så det lär inte gå nån nöd på henne.