• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Mamasnest

Vad jag retar mig på alla som smäller smällare hela kvällen utanför vårt fönster. Skrikandes Undra hur många gånger barnen ska behöva vakna ikväll...

Trebarnsmamma på heltid
  • Rulltrappa

jag trodde att det var föräldrar och inte barn som hade sömnproblem. tala om för mig hur man blir trött så kan jag tala om för dig hur man får nätterna att gå..

• Kryztina

hej,
    tittar in efter en hel nyårsnatt då min dotter Lovisa, 8 mån, som vanligt vaknar hela tiden...... nu har hon vakta till helt och är superpigg.. hon har varit helt vaken sen 3.30 . hoppas jag får vara med här för jag tror att jag håller på att bli galen... nu har det varit så här i två och en halv månad... innan dess sov hon 19-07 varje natt . Jag känner att inget funkar längre i mitt liv. Hjärnan går på lågvarv .

• fulltilt

ja, jag tänker testa from ikväll. Ger ni på kvällen? Vilket e bäst? De står att man ska ge 3 teskedar/dag fr början i ett par veckor, sen 1 tesked/dag, gjorde ni så oxå el??? Vore ju underbart om de ville hjälpa min skrotis å sova bättre! Jisses, jag e så trött...tänk att man hållt på m dessa nätter i 9 månader å inte blir de bättre..suck....

• Mamasnest

Här har natten gått bra igen. Hon sov från 19.30-04 utan att vakna, somna om direkt då jag ramsade och sedan ammade jag kl 05, 06.30 och gick upp kl 07. Nattningen krånglade lite igår men jag har ju blivit bortskämd de sista dagarna då hon somnat i egen säng på 5 minuter.

Trebarnsmamma på heltid
  • Mamma till bröderna bus
    fulltilt skrev 2008-01-01 07:47:42 följande:
    ja, jag tänker testa from ikväll. Ger ni på kvällen? Vilket e bäst? De står att man ska ge 3 teskedar/dag fr början i ett par veckor, sen 1 tesked/dag, gjorde ni så oxå el??? Vore ju underbart om de ville hjälpa min skrotis å sova bättre! Jisses, jag e så trött...tänk att man hållt på m dessa nätter i 9 månader å inte blir de bättre..suck....
    det räcker med 1 tsk om dagen, den andra dosen som står på är för vuxna, vi brukar ge till middagen/under middagen/efter middagen ( allt för att luras, den är inte god)
    Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • lillasnövit
    Kryztina skrev 2008-01-01 04:54:52 följande:
    hej,tittar in efter en hel nyårsnatt då min dotter Lovisa, 8 mån, som vanligt vaknar hela tiden...... nu har hon vakta till helt och är superpigg.. hon har varit helt vaken sen 3.30 . hoppas jag får vara med här för jag tror att jag håller på att bli galen... nu har det varit så här i två och en halv månad... innan dess sov hon 19-07 varje natt . Jag känner att inget funkar längre i mitt liv. Hjärnan går på lågvarv .
    Alla som håller på att bli galna får vara med här Nej visst blir man ur funktion av sömnbrist, det kan nog alla här i tråden skriva under på. Vår kille var runt 8 månader när vi kurade honom första gången, då höll vi på att gå under av trötthet. Har funkat bra tills han under hösten varit sjuk nästan konstant och nu är det helt under isen igen. Nu går vi på knäna av trötthet igen och varje kväll bävar man för hur natten ska bli. Tycker synd om sonen också, han är helt ur rytm. Dock på väldigt gott humör och det är ju skönt
  • Mamma till bröderna bus
    lillasnövit skrev 2008-01-01 09:09:12 följande:
    Alla som håller på att bli galna får vara med här Nej visst blir man ur funktion av sömnbrist, det kan nog alla här i tråden skriva under på. Vår kille var runt 8 månader när vi kurade honom första gången, då höll vi på att gå under av trötthet. Har funkat bra tills han under hösten varit sjuk nästan konstant och nu är det helt under isen igen. Nu går vi på knäna av trötthet igen och varje kväll bävar man för hur natten ska bli. Tycker synd om sonen också, han är helt ur rytm. Dock på väldigt gott humör och det är ju skönt
    känner igen att man bävar för natten, varje kväll får man nästan ångest av bara tanken på att man ska lägga sig.. vi delade på nätterna ett tag.. tog 6 timmar var ( har en man som lägger sina arb tider själv, så då hade en av oss felix mellan 22-4 och den andra mellan 4-10, funkade ibland, men en liten som gallskriker väcker ju båda så det var inte så ofta det funkade..

Idag ska vi till läkaren då felix är inne på 4:e dagen med feber idag låg den 1 grad lägre än igår, så "bara" 39 graders feber... han sov som bäst när det smälldes som mest, konstigt nog, innan tolvslagen var vi inne hos han hela tiden eftersom han vaknade varje gång han hosta... men sov rätt bra nu på morgonen, får se vad läkaren säger...
    känner så med er alla nattsuddare, vårt "nyårslöfte" är att under 2008 sova mer :)
    Får se om det funkar.. visseligen svårt att få det att bli mindre ( när det var som värst var vi nere i 30 min-3 timmar sömn/dygn)
    Felix mammas och pappas lilla prins, älskar dig!
  • Mamasnest

Jag ångrar inte en dag att jag kurade lillan nu i mellandagarna, hon är ju ett helt annat barn nu. Dessutom sover hon hälften så mycket på dagen eftersom hon är utsövd. Då slipper halva dagen gå åt till att söva henne och se till att hon får sin sömn så att hon inte skriker hela tiden.
    Nu har hon också börjat äta riktig mat, något hon inte gjorde tidigare, hon var väl inte hungrig på dagen efter att ha snuttat hela nätterna.
    Jag vet att man kan få bakslag på kuren också så jag vågar inte ropa hej än men njuter i stunden.

Jag lider verkligen med er som är mitt upp i det, får ångest bara jag tänker på det. Hoppas att ni precis som vi hittar en lösning snart.

Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!