Mamasnest skrev 2008-01-08 08:45:57 följande:
Fusion: Det låter precis som min mellantjej när hon hade reflux. Har han några andra symptom, hur sover han och hur äter han?
[/citat]
Andra symtom som vad då ?...
Han sover max 3 timmar i ett sträck om dygnet och det är på kvällen sen resten av natten så sover han ca 20 minuter och vaknar och är allmänt orolig i kroppen far omkring och sprattlar med ben och armar tills vi kan lugna ner han med en napp i munnen och vagga honom lite , då kan han somna om igen och så fortsätter det hela natten 2-5 gånger i timmen..
dagarna kan han om vi ha tur sova 1 hel timma nån gång längre men oftast mellan 20-60 minuter 2-3 gångre om dagen..
han har fått ersättning redan från han var nyfödd och lite bröstmjölk , och dom första månaderna åt han väldigt ofta men lite , nu efter prat med bvc ska han få risgröt på morgonen 1 portion , till lunch ska han få puré och det får han bara i sig en halv burk , likaså till middag , kvällsmat blir det gröt igen och har vi tur får han i sig en hel portion , under natten sen så får han ersättning igen om det behövs..
fast han äter varje måltid under protest , fast han följer ju iaf sin viktkurva bra...
Läste om reflux och det verkar vara nån form av halsbränna...
Vi har fått Zantac oral lösning utskrivet och provat med det
vi tyckte inte det hjälpe så nu kör vi inte med det , det kunde ju vara lite trista biverkningar..
MymlanB skrev 2008-01-08 10:09:41 följande:
[citat]
PS Fusionen bekant blev sjukskriven för detta men hon hade en schysst läkare som knåpade ihop ett intyg om någon typ av utbrändhet.. det gäller nog att hitta rätt läkare tror jag - känner du någon bra?
Tyvärr så är det inte så enkelt här har ringt till sjukhuset och pratat men den jag pratade med kunde inget säga utan skulle konsultera och sen skulle dom ringa tillbaka senare ..
Men det var ju som nån skrev att blir man inte sjukskriven så lär man snart vara orkeslös och bli sjukskriven för det..
Visst man kan sjukskriva sig självt en vecka , men jag har svårt
för det vi har för mycket att göra på jobbet , så ur den synpunkten tycker jag det känns bättre att nån sjukskriver mig..