• Applemum

För oss med barn som inte sover!!!

När man är förbi av trötthet efter att inte sovit mer än ett par timmar i streck dag efter dag... UHÄÄ!!! Har skrivit i trådar bett om tips och stöd men knäcks ännu mer av inägg från mammor som inte har barn med SÖMNPROBLEM.

Här kan vi stötta varandra ge varandra tips och på riktigt fundera (vågar inte dkriva diskutera) över sovmetoder. Eller varför inte bara ge varandra omtanke...

I detta kaos av trötthet kan minsta lilla bagatell få mig att storgråta... Inte minst när min son gör det.

Detta postas tio i sex efter tre vakna timmar i rad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-04 10:30:57:
    Här är listan för oss med barn som inte sover...
    Natthjältarna *listan*
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m28433157.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-08 21:00:34:
    VÄLKOMMEN att skriva upp dig på listan. där kan du också se vilka åldrar som är representerade i tråden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-14 13:35
    fortsättningstråd
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m30694736.html

• Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!
  • Fusion
    Applemum skrev 2008-01-09 01:57:06 följande:
    FusionDU MÅSTE OXÅ SOVA!!! (en stilla order som jag hoppas din bebis hörde )
    Ja jag ska gå och sova om ett tag , men det är bättre att en sover
    än att båda ligger halvt sömnlösa ..
  • michiara
    Mamasnest skrev 2008-01-08 21:06:39 följande:
    Michiara: Mm, jag tror att det är magsjuka. Jag gick nyss och kollade till henne och hon hade kräkts igen. Det är snart 24 timmar sedan hon började kräkas, hur länge kan det hålla på egentligen??? Dessutom kräktes hon inget mellan kl 13-20 trots att hon ammades 3 ggr. Applemum: Sambon åkte på jobb i lördags natt och kommer hem nästa söndag. Min mamma brukar hjälpa till men hon får besök från Holland på fredag så hon kan verkligen inte bli sjuk. Det är väl bara att bita i det sura äpplet och fortsätta torka kräk och servera Alvedon hela nätterna... Jag hittar fortfarande ingen snygg overall, men just nu ligger tröstshopping via nätet HÖGT på priolistan. Antingen blir det lite danska barnkläder eller så spanar jag över Atlanten på lite roliga saker. Lite kul måste man ju få ha i det jobbiga.
    Hoppas ni andra klarar er!!

Åhhh vad jag är trött...
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • Maja

här va det folk vakna... sitter sj uppe med min lille son som inte vill sova han bara låg å gnällde å inget som funka att han ville somna... hur får man en två månads bebis å sova? har nog testat det mest men inget funkar... vilka e vakna nu å hur går det för era barn?

kramiz

• PlasticAngel

hej allihopa..
    känns som om jag håller på att förvandlas till en levande död...
    med tinnitus!
    Lowe skriker sig igenom nätterna..stackarn..
    har kört med minifom o semperdroppar..finns det nåt annat???
    om det är sån 3 månaderskolik så är det ju förhoppningsvis bara 1 månad kvar...*försöker se ljuset i tunneln*
    han sover ju på dagarna men eftersom sambon jobbar o bonusen inte fr va på dagis speciellt mycket så hinner jag ju inte sova...hur fasen ska man orka stimulera en 5 åring när man lider av sömnbrist? eller e det jag som e kinkig? tycker mest synd om bonusen för att jag inte kan ge honom det han behöver...prestationsångest!
    hoppas ni får sova snart :)

• LillaMymlan

Jaha, då var klockan 05.30 efter en natt med sammanlagt ca 45 min sömn... Grabben, 8-månader, är pigg och glad, pratar och skrattar sej genom natten...suck. Storebror, 2 år, ska väckas om 1/2 timme och DÅ lär väl lillgrabben somna. Pappan och jag löser (tillfälligt) våra värsta sömnproblem med att vaka varannan natt. Krävs en massa humor (?) för att klara den här tiden. Hur 17 vänder man tillbaka dygnet? Grabben har sovit hur bra som helst tills för ca 2 veckor sedan.

• Kryztina

Kram till er som inte fått sova i natt.

Så här blev vår natt: Lovisa sov bra från 18 (!) till 01.00. Tyvärr sov jag inte själv nåt då eftersom jag väntade på att min sambo skulle komma hem då han lämnade sin bror vid flyget (helt onödigt eftersom han kolat fel på tiden ). Vid 1 blev hon plötsligt klarvaken men då kom min sambo hem och tog henne en timme tills hon somnade om. Men därefter vaknade hon hela natten och bara knölade. . hon vakande för morgonen vid 5. jag har inte sovit mycket. I dag ska vi till BVC sen ska vi på en födelsedagsfika. Känns som ett helt öretag så jag funderar på att ställa in fikat. Jag orkar bara inte . Känns så tråkigt för det är alltid de roliga sakerna som jag missar.

• michiara

man missar alltid de roliga sakerna för att man är så trött. andréa var jättesur när hon skulle upp men jag lekte med henne så då skrattade hon i stället, skönt att det funkade idag haha. orkar inte med att hon är sur och arg oxå. brukar säga att hon får skylla sig själv eftersom hon är vaken men hon håller inte riktigt med har lovat en kompis att komma och fika vid 9 idag så jag går väl hem och sover en stund efter det - hoppas jag.

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • Kryztina

just ja: en positiv sak var att min son sov hela natten i natt .  det var länge sen p g a att han haft hosta som han vaknat av.... han sov mellan 20.00 och 7.00.

• Antonsmamma

Godmorgon!
    Ny i denna tråd men känner mig väl hemma

Har en son på 19.5 månader och som sina första 14 levnadsmåner sov katastrofalt dåligt. När Anton var 14 månader SHN-kurade vi honom och efter 3 nätter så sov han som en stock 19.30-07.30.
    Sen åkte vi iväg på annandagen vid jul och sedan dess är han som förbytt! Vägrar sova hela nätter och vaknar fler gånger. Inatt har vi varit vakna sedan 03.15 och idag ska andra dagen på dagis ske. Vi började inskolningen igår, så det är inte riktigt rätt läge att inte sova.....

Men vi får peppa oss och tänka att det går över . Det var min enda tanke i natt när Anton låg och ålade som en daggmask på mig...

Kram Lena

• Josefine85

Hallå. Inatt sov Loke skit som vanligt. Sov från ca 20.00- 1.30. Sen braka helvetet lös. Han var vaken till ca 5 (slumra till några ggr däremellan), sen somna han av ren utmattning. Fattar inte varför ungen inte sover!!! Han är ju dödstrött!!!

Ja döööör!

Mammas Finaste Loke 070622
Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!