• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    Singoalla74 skrev 2007-12-25 20:32:41 följande:
    ca 11 000-12 000kr kostade den.Har jämfört priserna i Linköping mot här i Piteå och kan säga att det är nästan halva priset här jämfört mot viking tattoo i linköping. Dessutom så har grabbarna här vunnit många priser.
    Det var verkligen ett bra pris och ryggen är ju underbart bra gjord.Förstår att du är nöjd
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • meic
    Singoalla74 skrev 2007-12-25 20:32:41 följande:
    ca 11 000-12 000kr kostade den.Har jämfört priserna i Linköping mot här i Piteå och kan säga att det är nästan halva priset här jämfört mot viking tattoo i linköping. Dessutom så har grabbarna här vunnit många priser.
    Ja jisses det var VERKLIGEN ett bra pris! Hur många timmar?
  • maggan75

Kan ni inte fixa en bildtråd med tatueringar. Skulle vara kul att få lite inspiration av er

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
  • Singoalla74

ca 40 timmar

meic skrev 2007-12-25 20:35:55 följande:
    Ja jisses det var VERKLIGEN ett bra pris! Hur många timmar?
  • sophiie

Lilla Lulla: Bra att jag inte skrev något i din gb...
    "Det är bara bra, jag har kungjort klart och tydligt vad jag anser om "avtryck" i gästboken i min presentation."

Jag har själv ett bi på innerlåret, som jag gjorde vid 17 års ålder(ångrar den idag.. tråkig men men) och sen har jag skrivit min sons namn över ankeln, det är den som ska byggas på... ev med något tribe motiv..

• Libellula

Här är ett tatueringsfreak till... Har lite bilder på några av mina tatueringar i galleriet men inte på alla. Har runt 25 st totalt tror jag och fler ska det bli!

• Valkyriah
    sophiie skrev 2007-12-26 08:50:21 följande:
    Lilla Lulla: Bra att jag inte skrev något i din gb..."Det är bara bra, jag har kungjort klart och tydligt vad jag anser om "avtryck" i gästboken i min presentation." Jag har själv ett bi på innerlåret, som jag gjorde vid 17 års ålder(ångrar den idag.. tråkig men men) och sen har jag skrivit min sons namn över ankeln, det är den som ska byggas på... ev med något tribe motiv..
    Inte funderat på en cover up då?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Singoalla74

Japp är man i träsket så är man *s*. Jag vill bygga på min Vänstra vad med lite liljor. Har kommit på att jag inte vill ha små grejer så det är lika bra att köra på stort på en gång
    Vänster underarm blir nästa projekt efter det... måste bara hitta rätta motivet.

Libellula skrev 2007-12-26 10:59:21 följande:
    Här är ett tatueringsfreak till... Har lite bilder på några av mina tatueringar i galleriet men inte på alla. Har runt 25 st totalt tror jag och fler ska det bli!
  • KaffeSandra

Jag tänkte tatuera mina händer. Har klart vad jag ska göra på ena handen, men är inte så säker på andra. Är det någon som har någon idé på vad man kan göra?

• Missix

Halloj

Den 3 januari gör jag min femte tatt *Äntligen*

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!