• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2007-12-26 22:10:53 följande:
    Jag tänkte tatuera mina händer. Har klart vad jag ska göra på ena
    handen, men är inte så säker på andra. Är det någon som har någon idé
    på vad man kan göra?
    Nån idé... Finns minst en miljon olika alternativ, det är du som ska avgöra det.
  • NiklasG

Gillar du titta på tatueringar kolla då in gaddad.se en site för tatuerings och piersing intresserade

maggan75 skrev 2007-12-25 20:36:29 följande:
    Kan ni inte fixa en bildtråd med tatueringar. Skulle vara kul att få lite inspiration av er
  • KaffeSandra
    LillaLulla skrev 2007-12-26 22:13:32 följande:
    Nån idé... Finns minst en miljon olika alternativ, det är du som ska avgöra det.
    Ja, jag vet att jag ska avgöra det. Såklart finns det massa saker man kan göra. Men, tänkte om någon har nån idé på nåt särskilt som är snyggt på handen. Kan ju inte va för stort liksom.
  • LillaLulla
    KaffeSandra skrev 2007-12-26 22:15:28 följande:
    Ja,
    jag vet att jag ska avgöra det. Såklart finns det massa saker man kan
    göra. Men, tänkte om någon har nån idé på nåt särskilt som är snyggt på
    handen. Kan ju inte va för stort liksom.
    Nej, men vad gillar du då? Vissa vill ha hela armen och händerna fulla av demoner och sånt, andra vill bara ha nån liten blomma eller andra enkla krusiduller
  • maggan75
    NiklasG skrev 2007-12-26 22:14:54 följande:
    Gillar du titta på tatueringar kolla då in gaddad.se en site för tatuerings och piersing intresserade
    ska ta en titt, ska eventuellt tatuera mig igen och behöver lite inspiration
    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
  • aihpoz

Har någon nått bra tips på en snygg stil man kan använda när man ska tatuera ett namn,en skrivstil alltså Räcka ut tungan

• aihpoz

Kan tillägga att jag inte vill ha old english som alla verkar ha..

• KaffeSandra
    LillaLulla skrev 2007-12-26 22:17:59 följande:
    Nej, men vad gillar du då? Vissa vill ha hela armen och händerna fulla av demoner och sånt, andra vill bara ha nån liten blomma eller andra enkla krusiduller
    Alltså, det ska va ganska litet. På ena handen ska jag ha ett aum-tecken.
  • KaffeSandra
    aihpoz skrev 2007-12-26 22:25:02 följande:
    Har någon nått bra tips på en snygg stil man kan använda när man ska tatuera ett namn,en skrivstil alltså
    Titta i mitt galleri så ser du vilken stil jag valde.
  • aihpoz
    KaffeSandra skrev 2007-12-26 22:30:34 följande:
    Titta i mitt galleri så ser du vilken stil jag valde.
    Det var fint..men kändes dock lite "vanlig",jag ska ha över hela underarmen och ett namn på 6bokstäver..
Svar på tråden STORA tatueringstråden!