• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

Verkligen, en bra tatuerare kanske kommer med förslag på hur tatueringen kan se ut för att få den bästa bilden som du även själv kommer vara helnöjd med och det är hans/hennes jobb att hjälpa dej med bakrunden.

• mjuik

Mr Tommy: klart han ska säga vad han tycker men han är så elak.

Nu ska jag sluta tjata om det.
    Skriver ju samma sak hela tiden =)

• Mr Tommy

mjuik:

eheh ja men jag håller i allafall med dej :P

• its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-02-24 21:05:11 följande:
    Ja,på vaden känns det ingenting.Tror allvarligt att jag faktiskt inte har någon känsel där Mr Tommy-har redan en text där men ser väldigt trist ut efter graviditeten när man gick upp 33 kg Tror jag ska köra samma tema som jag hade tänkt till ryggen,bygga ut längs med revbenen och fram på magen typ..få se hur det blir..men det är långt fra.vill bli färdig med lite smågrejer först
    hallå tuffing  
    fan min tid blev avbokad i torsdags men nu den 28e får jag min ifylld iallafall

tjyvläste ditt inlägg här nu.. ska du bygga på magen? *blondie* Låter snyggt i mitt huvud iallafall
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • JohansMia

En fråga till alla er kunniga
    Hur är det egentligen att tatuera sig när man är gravid eller ammar...? Har låtit bli själv "för säkerhets skull" men, är det farligt? Och vad är det som händer isåfall?

• Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-24 22:54:29 följande:
    hallå tuffing   fan min tid blev avbokad i torsdags men nu den 28e får jag min ifylld iallafall tjyvläste ditt inlägg här nu.. ska du bygga på magen? *blondie* Låter snyggt i mitt huvud iallafall
    Va fan har du hållit hus??
    Nej,så tjatigt.. dålig stil hahaha..

Ja,det blir nog så men som sagt det är långt fram...går så jädra slött på gaddningsfronten.Men gobbanfan ska gadda sig nästa vecka,vet inte om han skulle fortsätta på vaderna eller vad han snackade om.

Ot-Lyssnade du på länken jag skicka till dig?Bandet från halmstad.. svängigt elller hur?
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah
    JohansMia skrev 2008-02-24 22:57:44 följande:
    En fråga till alla er kunniga Hur är det egentligen att tatuera sig när man är gravid eller ammar...? Har låtit bli själv "för säkerhets skull" men, är det farligt? Och vad är det som händer isåfall?
    En seriös tatuerare gaddar inte en gravid.Dels för att kroppen prioterar bebisen och kan då göra läkningen dålig.Sen får man ju ökad blodvolym som gör att man kan blöda mer.

Sen finns det heller inte mycket studier på hur barnet påverkas.Så det bästa är ju att vänta
  • JohansMia

Så har jag resonerat också. Man chansar ju inte! Blir till att vänta nåt år till då :/

• its nice to be hated
    Valkyriah skrev 2008-02-24 22:57:49 följande:
    Va fan har du hållit hus?? Nej,så tjatigt.. dålig stil hahaha..Ja,det blir nog så men som sagt det är långt fram...går så jädra slött på gaddningsfronten.Men gobbanfan ska gadda sig nästa vecka,vet inte om han skulle fortsätta på vaderna eller vad han snackade om.Ot-Lyssnade du på länken jag skicka till dig?Bandet från halmstad.. svängigt elller hur?
     Men just det ! Glömde av att svara på det antar jag haha, skäms på mig... Väldigt svängigt band faktiskt riktigt dansband Några ni känner eller?
     Vad ska gubben gadda nu då? Jäkla lyx gubbe
     Kan han inte bjussa dig på en "liten" då när han ändå är igång ?
    - Blood Fire Death - Bathory -
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-24 23:03:19 följande:
     Men just det ! Glömde av att svara på det antar jag haha, skäms på mig... Väldigt svängigt band faktiskt riktigt dansband Några ni känner eller? Vad ska gubben gadda nu då? Jäkla lyx gubbe  Kan han inte bjussa dig på en "liten" då när han ändå är igång ?
    Mmmm fyyy daj

Nej,inga vi känner men tyckte det va sköj att de kom härifrån,hehe..

Han har ju nån demongrej som han ska bygga på... men han kan hinna ändra sig 5 ggr till

Ja,det tycker jag också han kan,bara en liiiten en ju Skulle se om tatueraren hade tid till det men han var tveksam Men vet ju inte va jag ska göra då...Funderar på antingen gobbafans namn,milf eller nåt sånt litet..jobbigt!!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!