• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Shirley

Är det nån här som har piercat sig ovanför näsan.. typ mellan ögonbrynen ni vet? (minns inte vad det kallas) Hur ont gjorde det på en skala? Är såå sugen på att skaffa mig en ;)

• Shirley

earl menade jag.. läste nu att den är svårläkt osv.

• Mr Tommy

mjuik: Ami gör ju det för att han har erfarenheten och kunskapen om vad som ser bra ut och vad som funkar, han gör det ju inte för att vara elak eller dum. ja menar hade inte kunderna tyckt att han skulle göra en bra tatuering så hade dom sagt att dom ville ha just den som han/hon kommer med eller gå till en annan tatuerare..

Valkyriah:
    aah, okej.. utan att låta taskig eller dum (det är inte meningen) så kan jag nog förstå att den ser lite "trist" ut efter det, dom blir ju utdragna och kanske får massa sprickor. Det var därför jag tänkte både en och 1000 gånger innan jag gjorde min playboy kanin på förhuden.
    men de bör ju funka med en lite "touch-up" på den så ska den se som ny ut igen

• Mr Tommy

Viffy: aah ska kika mer vill inte ge upp, finns det ingen bra bild på google eller så ?

• Valkyriah

Mr Tommy-Haha,lugnt.hade kunnat vara mycket värre än vad det är också.Inga sprickor direkt mest bara att den tappade ganska mycket färg.Har kanske en bild i mitt galleri.. är osäker om jag har den kvar.ska kolla det

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Valkyriah

Jodå,den var kvar under gaddningar..

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Verkligen

Jag håller på och skissar lite på tatueringen jag ska göra över hela högra armen.. Tänkte att om jag har lite riktlinjer för själva motiven så kanske tatueraren kan hjälpa mig med bakgrunden?

Sen vill jag ha sanskrit texten för karma, men när jag googlar så kommer olika tecken upp.. nån som vet vilket som stämmer?

Haha..hoppas tatueraren inte garvar åt mig..så mycket jag vill ha med..Saker som betydernåt för mig.

• Mr Tommy

mjuik: neh det e sant, men han har förklarat sej varför han försöker ändra tatueringen, ja menar det är nog bäst att låta han säga vad han tycker och så så att inte hela tatueringen blir en bläckklump. för i längden så skulle nog inte personen som blivit tatuerad vara nå nöjd med den heller å då skulle nog inte personen tänka på att de var fel på motivet utan då kommer han/hon skylla på tatueraren..
    men jag håller med dej, han borde vara lite snällare och tänka på vad han vräker ur sej ibland..

Valkyriah.
    hahah fan va läcker, made in sweden. sån skulle jag aldrig våga göra tror jag :P

Svar på tråden STORA tatueringstråden!