• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

Änlamamma

klart att det måste göra. handlar det bara om att fylla allt i svart så kan nog nästan alla tatuerare göra det.

• Änlamamma

säkerligen, men min son hade redan lämnat oss när de tog avtrycken därför kan den kanske vara svårt att få med exakta kanter, livslinjerna i handen osv

vill gärna ha tips på ruskigt bra tatuerare...blir det fel...med dessa så har jag nog svårt att acceptera det!
    Måste bli rätt
    Mr Tommy skrev 2008-02-24 13:04:05 följande:

Änlamammaklart att det måste göra. handlar det bara om att fylla allt i svart så kan nog nästan alla tatuerare göra det.
  • meic
    Änlamamma skrev 2008-02-24 13:11:21 följande:
    säkerligen, men min son hade redan lämnat oss när de tog avtrycken därför kan den kanske vara svårt att få med exakta kanter, livslinjerna i handen osvvill gärna ha tips på ruskigt bra tatuerare...blir det fel...med dessa så har jag nog svårt att acceptera det!Måste bli rättMr Tommy skrev 2008-02-24 13:04:05 följande:
    jag hade gått till doc forrest eller east street
  • sophiie

Änlamamma: Gå runt till olika tatuerare som alla här inne rekommenderar. Fråga om de har gjort avtryck tidigare, de har kanske fotograferat dessa. Gå dit o ställ massor av frågor. Ta med ett avtryck så de kan se just det ser ut.

LYCKA TILL!

• Mr Tommy

Änlamamma.

Jo självklart vill man att de ska vara helt på pricken. med dom andra råden kan jag också tillföra att du kan fråga om du kan få se tidigare verk av fötter om dom har gjort det.

Jag ska ta och leta upp någon tatuerare här i närheten eller i sthlm som gör bra själv porträtt. Tänkte tatuera in min dotter vid ett senare tillfälle då hon kan ligga och hålla upp sej själv helt på en fårskinnsfäll.

• munschkin

Kat Von D är oerhört duktig på porträtt. men har inte fattat varför hon inte är med i serien längre. har hon slutat eller fick hon sparken?

Jag vill ha av Ami eller Yoji.

• Änlamamma

Tack...det skall jag göra! =)

sophiie skrev 2008-02-24 13:23:04 följande:
    Änlamamma: Gå runt till olika tatuerare som alla här inne rekommenderar. Fråga om de har gjort avtryck tidigare, de har kanske fotograferat dessa. Gå dit o ställ massor av frågor. Ta med ett avtryck så de kan se just det ser ut.LYCKA TILL!
  • Änlamamma

tack så mkt, skall kolla upp dessa!

meic skrev 2008-02-24 13:17:52 följande:
    jag hade gått till doc forrest eller east street
  • meic
    munschkin skrev 2008-02-24 14:50:24 följande:
    Kat Von D är oerhört duktig på porträtt. men har inte fattat varför hon inte är med i serien längre. har hon slutat eller fick hon sparken?Jag vill ha av Ami eller Yoji.
    hon öppnar i LA, kommer på 6an den 9e mars, LA ink...
  • Viffy

Mr Tommy; Blev nåt fel på länken, men om man söker på flower på den sidan så är det sidan 2 och första blomman på andra raden

Svar på tråden STORA tatueringstråden!