• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

joo det kommer nog att kännas lite, man har ju inte så tjock hud där heller. tror att den kommer att bli jätte fin, du får lägga in bild sen.. gjorde min senaste jag på handen å de kändes också kan jag säga, ville att den skulle komma lite på knogarna också..

jag har varit lite nervös inför varje tatuering jag har gjort även om jag inte har visat det utåt men klart att det är pirrigt

• bjojne
    leijha skrev 2008-02-24 20:42:43 följande:
    körsbär under nyckelbenen. Känns som att det kommer att göra väldigt ont,kanske bara blir under ena nyckelbenet..
    Det kommer nog att kännas, men "vill man vara fin så..."
    Lycka till.
  • Valkyriah
    leijha skrev 2008-02-24 20:36:25 följande:
    Shit,imorgon ska jag tatuera mig..börjar faktiskt bli nervös. Känns som jag snart inte vågar göra det..kanske skiter i allt
    Haha,kommer säkert gå finfint,lycka till

Precis som Mr Tommy säger så är man ju nervös varje gång men när man väl sitter där så är det mest gött

Det som jag är mest nervös för är när jag ska köra på magen,gör så jädra ont där,får vänta och göra det sist
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • leijha

Ja,jag får väl bara bita ihop o försöka uthärda smärtan. Eller kanske gör en på benet ist

• Viffy

Mr Tommy: Konstigt Det är en lila orkidé.

• Viffy

• Viffy

• mjuik

Jag har lite svårt för Ami i Miami Ink. Han är så elak mot folk som vill göra tatueringar som han tycker är fula.
    Låt folk göra fula saker om de blir lyckliga av det.

Jag är sjukt sugen på en ny tatuering men jag kan fortfarande inte bestämma mig. Jobbigt läge.

• Mr Tommy

Valkyriah: vad ska du göra för något då ?

leijha: ja, jag tror att du får härda ut.. jag tror inte att det kommer att bli bra att du byter till benet istället, den första ideen brukar alltid vara den bästa. och du kommer nog att gå å fundera på att göra en vid nyckelbenet ändå och nog tycka att det var synd att du inte gjorde den.
    Så mitt råd är att följa den plan du hade tänkt för de blir oftast bäst

• Valkyriah
    leijha skrev 2008-02-24 20:56:24 följande:
    Ja,jag får väl bara bita ihop o försöka uthärda smärtan. Eller kanske gör en på benet ist
    Ja,på vaden känns det ingenting.Tror allvarligt att jag faktiskt inte har någon känsel där

Mr Tommy-har redan en text där men ser väldigt trist ut efter graviditeten när man gick upp 33 kg Tror jag ska köra samma tema som jag hade tänkt till ryggen,bygga ut längs med revbenen och fram på magen typ..få se hur det blir..men det är långt fra.vill bli färdig med lite smågrejer först
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
Svar på tråden STORA tatueringstråden!