• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Verkligen

du skulle ju kunna tatuera in en brutta som är baserad på din fru..:-P

Mr Tommy skrev 2008-02-24 12:23:26 följande:

Jag har sagt många gånger att jag skulle vilja ha en tjej in tatuerad men de får jag inte för min fru Men är det nån jag verkligen skulle vilja bli tatuerad av nångång under mitt liv så är det Chris Garver.
  • Mr Tommy

ehmm ja har inte tänkt på det. men hon anser att det inte är någon vits med att jag ska ha henne in tatuerad heller.

hehe, så det finns inte så mycket att göra :P

• Valkyriah

Min ryggtavla ska bestå av en snygg naken brud

Har ändrat mig,tänkte ju först ha en döskalle med deformerat ansikte men nu blir det en brutta istället

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • munschkin

Mr Tommy skrev 2008-02-24 12:23:26 följande:

Jag har sagt många gånger att jag skulle vilja ha en tjej in tatuerad men de får jag inte för min fru Men är det nån jag verkligen skulle vilja bli tatuerad av nångång under mitt liv så är det Chris Garver.
    Mimami Ink gänget är så sjukt säkra! skulle inte ha något emot å få något tattuerat av dom =D
  • Mr Tommy

munschkin:

precis, men speciellt Garver det är min idol :D
    du/ni kanske vet att LA ink kommer att komma på tv, med Kat Von D.

Har precis tagit hem både säsong 1 och 2 så ska kika på dom sen.

Vill också ha en stor naken brud på ryggen.. men de är det bara å glömma kan jag säga.

• Valkyriah
    Mr Tommy skrev 2008-02-24 12:39:43 följande:
    munschkin: precis, men speciellt Garver det är min idol :Ddu/ni kanske vet att LA ink kommer att komma på tv, med Kat Von D. Har precis tagit hem både säsong 1 och 2 så ska kika på dom sen.Vill också ha en stor naken brud på ryggen.. men de är det bara å glömma kan jag säga.
    Haha,gör det i smyg så får du undvika att visa ryggen för din fru efter det
  • Mr Tommy

hahah njaa tror inte att de funkar, då måste jag ligga på andra sidan när vi ligger i sängen. Och gå med ryggen mot henne när jag går upp ifrån sängen :D ehehe

• Valkyriah
    Mr Tommy skrev 2008-02-24 12:58:01 följande:
    hahah njaa tror inte att de funkar, då måste jag ligga på andra sidan när vi ligger i sängen. Och gå med ryggen mot henne när jag går upp ifrån sängen :D ehehe
    Hahaha..Hmmm då finns det bara en sak kvar att göra-Du får muta henne med något

Eller så får du låtsas att det är en snygg naken brud på ryggen.
  • Änlamamma

Hej!

jag skulle vilja tatuera in fotavtryck och handavtryck som vi fick från sjukhuset på vår älskade änglason Noel.
    jag undrar därför:

Finns det ngn riktigt duktig tatuerare i sthlms området som skulle kunna göra en ritkigt bra avbild av dessa avtryck som just nu är i bläck.

Tack för svar

Svar på tråden STORA tatueringstråden!