• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Valkyriah
    its nice to be hated skrev 2008-02-24 23:46:39 följande:
    klart du kan, alla vet ju att du är en liten sköka haha nej då!men iallafall så hoppas jag att du kommer igång med ryggen snart... är så himla nyfiken på hur resultatet kommer bli
    Hahaha,ja då är vi ju två Förvånad 

Jaaa,jag hoppas att jag ska få börja nångång i sommar iallafall.Jädra fattigt nu när man ska till sweden rock och grejer.Blir galen!!
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Emeliela

NU har jag en till fråga. (gud vad tur att den här tråden finns;) )

När ska man slutÇ tvätta/smörja?

• meic
    Emeliela skrev 2008-02-25 10:27:10 följande:
    NU har jag en till fråga. (gud vad tur att den här tråden finns;) )När ska man slutÇ tvätta/smörja?
    När den är helt läkt, mellan 1-2veckor, när du kan ta på den utan att "känna" den så kan du sluta, men sluta inte tvärt utan trappa ner, eller byt till en vanlig lotion. Huden är nu van vid att få mycket fet kräm på sig och slutar man tvärt kan man bli torr i tatueringen.
  • Emeliela
    meic skrev 2008-02-25 10:34:20 följande:
    När den är helt läkt, mellan 1-2veckor, när du kan ta på den utan att "känna" den så kan du sluta, men sluta inte tvärt utan trappa ner, eller byt till en vanlig lotion. Huden är nu van vid att få mycket fet kräm på sig och slutar man tvärt kan man bli torr i tatueringen.
    OKej, tack så mycket
  • Mr Tommy

Emeliela:

jag tycker att man helst ska fortsätta ett tag efter tatueringen inte "torkar" det både syns och känns på en tatuering när den e torr och man egentligen skulle ha smörjt den 30min tidigare.
    när den inte längre torkar ut så att de varken syns eller känns, fortsätt ett tag efteråt med.. typ några dagar, sen kan de ju gå en tid efter så kan man smörja på igen om man känner för det bara för att bidra med att hålla tatueringen i trim.

• Lilou
    Valkyriah: ja det ar surt nar man vill tatuera sig...kanner att det kliar efter nagot riktigt snyggt men pengarna inte racker till...det ar en DROG
  • Mr Tommy

Lilou:
    WORD, det är nog fan den värsta drogen enligt mej. vet inte om dom lägger nå beroendeframkallande i färgen

• Lilou

Mr Tommy: ....tur att jag far my next fix den 14e mars

• Mr Tommy

Lilou: HAHAH next fix.
    jaa det är så man sitter här och skakar av absinens, eller så är det bara att jag fryser(går och stänger fönstret). jag har planerat en till jag sen blir det nog uppehåll i typ 1-2 år.

• Lilou

Jag kallsvettas

...vad har du planerat for nagot?

Svar på tråden STORA tatueringstråden!