• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mr Tommy

själv är ja helt besatt av dom .. skulle vilja ha hela vänster benet täckt med tatueringar med ämnet vampyrer, har ju redan en demon där nu.

• nyponsoppa

Ni vet säkert....
    har en tribal på korsryggen som jag verkligen ångrar, den betyder verkligen ingenting för mig så nu skulle jag vilja göra om den, bör jag gå tillbaks till stället som gjorde tatueringen eller kan man gå till vem som helst? Har hört att det ska vara lite känsligt för tatuerare att gå in på andras arbeten etc.

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • meic
    nyponsoppa skrev 2008-02-25 12:33:14 följande:
    Ni vet säkert....har en tribal på korsryggen som jag verkligen ångrar, den betyder verkligen ingenting för mig så nu skulle jag vilja göra om den, bör jag gå tillbaks till stället som gjorde tatueringen eller kan man gå till vem som helst? Har hört att det ska vara lite känsligt för tatuerare att gå in på andras arbeten etc.
    spelar ingen roll om det är på det viset det ligger till. det kan vara "känsligt" när det handlar om en ofärdig tatuering, jag skulle ju inte göra klart någon annans motiv. (ja om det inte är åratal sedan man började med den eller så...) Men att göra om eller köra över, det är skitsaksamma.
  • nyponsoppa

dåså Det får bli efter sommaren
    tack Meic

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • Mr Tommy

nyponsoppa:
    jag skulle hellre gå till en annan tatuerare för att göra en så kallad cover-up istället för att gå till tatueraren som gjorde den utsprungliga tatueringen. Jag tänker så här att OM han kommer ihåg att jag gjorde den där så kanske han funderar på VARFÖR jag inte tycker om den å vill göra en cover-up på den.

För övrigt finns det många bra tatuerare som är säker på att göra cover-ups så det är inga problem att "få bort" den du har till en som du är supernöjd med .
    Lycka till

• kingkong

Hej...Jag hade tänkt skriva min dotters namn på handleden lite snyggt, men jag vet inte vilken skrift jag vill ha eller hur jag vill att den ska se ut på pricken! Den ska vara lite femenin, mjuk och gullig... =) Någon som kanske har tips på typsnitt?(eller vad det heter)...

• kixan

Oh shit! Nu har jag fått en tid! 16 april smäller det, för både mig och sambon! Jävlar vad kul det ska bli!

• Verkligen

Nån som vet hu sanskrittecknet för karma ser ut? när jag googlar kommer olika upp.
    28 mars börjar jag med min hel sleeve eller hur det stavas....Grymmaste my littel ponyn jag ritat som ska ta stor plats där..:-P sen blir det en massa annat som betyder nåt för mig, stjärnor, ett hjärta med mammas födelsedag och dödsdag, fjärilar, vissa blommor, leopardmönster i rosa osv...Kommer bli riktigt flärdfullt..:-P Undrar vad kalaset kommer gå på..Haha..men det spelar ingen roll för det kommer bli sååå fint..=)

Svar på tråden STORA tatueringstråden!