• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2007-12-28 19:59:33 följande:
    Hahaha,jadu man får nya ideer hela tiden Är likadan själv
    Ja man får ju det..jag är rätt öppen för motiv så jag är inte låst på en sak bara för att jag först tänkt det..tycker det är kul att det kan ändras så fort..sen är min tatuerare oerhört duktig på att komma med ideér så det kan ju va därför
  • Valkyriah
    aihpoz skrev 2007-12-28 20:01:13 följande:
    Ja man får ju det..jag är rätt öppen för motiv så jag är inte låst på en sak bara för att jag först tänkt det..tycker det är kul att det kan ändras så fort..sen är min tatuerare oerhört duktig på att komma med ideér så det kan ju va därför
    Samma här hehe.
    Ja,jag och sambon har också turen att ha en duktig tatuerare,han kör lite som han själv vill nu på sambons bröst
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2007-12-28 20:04:02 följande:
    Samma här hehe.Ja,jag och sambon har också turen att ha en duktig tatuerare,han kör lite som han själv vill nu på sambons bröst
    Härligt..kul att det finns fler som är sådär öppen..tror det har mycket att göra med tatueraren..litar man på honom/henne och gillar stilen dom kör med så varför inte liksom..
  • Valkyriah
    aihpoz skrev 2007-12-28 20:05:14 följande:
    Härligt..kul att det finns fler som är sådär öppen..tror det har mycket att göra med tatueraren..litar man på honom/henne och gillar stilen dom kör med så varför inte liksom..
    Ja,absolut.
    Slipper man ju dessutom komma med ideer själv,man får ju göra det bekvämt för sig

Sen har jag en kompis som är otroligt duktig på att teckna som har skissat min ryggtavla,sen får jag se om tatueraren kanske ändrar något,hehe.

Sen blev han inte nöjd med min handled senast,så den ville han bygga på lite också.
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2007-12-28 20:08:37 följande:
    Ja,absolut.Slipper man ju dessutom komma med ideer själv,man får ju göra det bekvämt för sig Sen har jag en kompis som är otroligt duktig på att teckna som har skissat min ryggtavla,sen får jag se om tatueraren kanske ändrar något,hehe.Sen blev han inte nöjd med min handled senast,så den ville han bygga på lite också.
    Åhå..inte dumt med vänner som kan teckna bra..min sambo är väldigt duktig på det (men det tkr inte han)och jag har bett honom göra nå fint motiv som jag kan ha..men det vill han inte..den rackarn

Samma sak här..tatueraren ska fixa lite på min andra två som han oxå har gjort...gratis..hehe..sånt säger man inte nej till..fast det beror nog på att en av mina tatueringar har han i sin portfolio,så han vill väl visa den bästa bilden av den..
  • Vos

Hej
    Här är en till som älskar tatueringar men inte så stora utan små sötaKyss
    Gjorde en söt spindel på ryggen med cowboyhatt och mustach för över tio år sen, nu ser man inte ens vad det är....
    Så jag var hos tatueraren häromdagen och pratade med henne om hur jag skulle göra. Jag ska tatuera över den (den är bara 3x3 cm) och göra en stor svart spindel med skuggor och så. Så den ser levande ut.
    Sen ska jag skriva barnens namn på ryggen och fixa till min fjäril på ankeln.

Såg att det var någon annan här som hade skrivit barnens namn på ryggen, har du nån bild på det? Jag skulle vilja ha lite förslag på hur jag ska göra....
    Men jag ammar just nu så jag väntar med tatueringarna till våren, måste skrammla ihop pengar oxå. Hon trodde på ca 1400:- för spindeln och kanske 800:- per namn, jag har två barn.

Längtar......

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • LillaLulla

Har sådär smått börjat fundera på att tatuera in mitt eget smeknamn Biz nånstans, spontana reflektioner om det någon?

Vos - spindlar är fina! Min man har en på axeln, en svarta änkan. Bläddra tillbaka en sida i tråden så var det nån som hade lagt in en bild på en ryggtatuering.

• Nelly78
    Vos skrev 2007-12-28 20:40:44 följande:
    Hej Här är en till som älskar tatueringar men inte så stora utan små sötaGjorde en söt spindel på ryggen med cowboyhatt och mustach för över tio år sen, nu ser man inte ens vad det är....Så jag var hos tatueraren häromdagen och pratade med henne om hur jag skulle göra. Jag ska tatuera över den (den är bara 3x3 cm) och göra en stor svart spindel med skuggor och så. Så den ser levande ut.Sen ska jag skriva barnens namn på ryggen och fixa till min fjäril på ankeln.Såg att det var någon annan här som hade skrivit barnens namn på ryggen, har du nån bild på det? Jag skulle vilja ha lite förslag på hur jag ska göra....Men jag ammar just nu så jag väntar med tatueringarna till våren, måste skrammla ihop pengar oxå. Hon trodde på ca 1400:- för spindeln och kanske 800:- per namn, jag har två barn.Längtar......
    Kolla inlägg 210, där har jag lagt två bilder.
    ♥Mami Älskar Sin Ida♥
  • aihpoz
    LillaLulla skrev 2007-12-28 20:54:41 följande:
    Har sådär smått börjat fundera på att tatuera in mitt eget smeknamn Biz nånstans, spontana reflektioner om det någon? Vos - spindlar är fina! Min man har en på axeln, en svarta änkan. Bläddra tillbaka en sida i tråden så var det nån som hade lagt in en bild på en ryggtatuering.
    det blir säkert coolt med ditt smeknamn..ska jag göra mitt förnamn så kan du göra ditt smekis..hehe..hur kommer det sig att du har biz som smeknamn?
  • apsa

gaaah bliir tokig jag bara väntar och väntar på att jag ska få mail från min tatuerare så jag får se vad han skapat ihop. Var där 20.12 och vi planerade lite hur det skulle bli men han skulle rita det klart och skicka över sen så att jag kan Ok:a den.
    Jag är lika nervös VARJE gång jag ska tatuera mig haha men det går ju över direkt när man väl börjat med tattosen. Men den här kommer ju vara den största hittills så nu är jag såklart super nervös. Men det lär inte bli klart på första besöket utan vi får ta det på 2 omgångar. har sparat ihop 7000kr nu

Jag är inte korkad jag har bara otur när jag tänker...
Svar på tråden STORA tatueringstråden!