• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • sstl
    mjukisvicki skrev 2007-12-28 19:21:52 följande:
    jag gjorde en som ung. och sen efter jag fick lillen. och tyckte inte den som jag gjorde efteråt gjorde speciellt ont. men ska göra en i nacken nu den 8 så jag får nog tala om det då haha. för den jag gjorde efter lillen gjorde jag på höger överarm,
    Ja du får meddela hur det gick, vad är det du ska göra i nacken??
    Tror man tål ännu mer när man fött barn, det gör ju sketa ont . Var inte så länge sedan jag födde sonen och snart är det dax igen, så jag har det färskt i minnet.
    Älskar mina pojkar
  • Valkyriah
    mjukisvicki skrev 2007-12-28 19:21:52 följande:
    jag gjorde en som ung. och sen efter jag fick lillen. och tyckte inte den som jag gjorde efteråt gjorde speciellt ont. men ska göra en i nacken nu den 8 så jag får nog tala om det då haha. för den jag gjorde efter lillen gjorde jag på höger överarm,
    I nacken är det lugnt,lite jobbigt att det skakar i hela huvudet bara
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Impala59
    aihpoz skrev 2007-12-28 19:34:54 följande:
    Tycker ni man ska göra 2 gaddningar på samma gång eller dela upp dom på varsin gång..Ska göra en på underarmen och en liten i nacken..
    Har du pengar så du klara att göra båda samtidigt, tycker jag du ska göra det. Jag har gjort två åt gången vid några tillfällen.
  • aihpoz
    Impala59 skrev 2007-12-28 19:40:23 följande:
    Har du pengar så du klara att göra båda samtidigt, tycker jag du ska göra det. Jag har gjort två åt gången vid några tillfällen.
    Jo det kommer jag nog ha..den på armen kommer gå på 4000kr som jag redan har och den i nacken går på 1500kr som mest..så det är bara dom där 1500kr jag ska spara ihop..tills feb..så det blir nog bra..han bokade in tid för att göra båda men jag får bestämma mig när jag väl är där om jag vill göra en eller två..
  • mjukisvicki
    sstl skrev 2007-12-28 19:35:36 följande:
    Ja du får meddela hur det gick, vad är det du ska göra i nacken??Tror man tål ännu mer när man fött barn, det gör ju sketa ont . Var inte så länge sedan jag födde sonen och snart är det dax igen, så jag har det färskt i minnet.
    jag försökte lägga in en bild på bilden jag ska tattuera in men det funka inte.
    det är iaf en cirkel med en sol och måne inuti. så svårt att förklara.
  • Valkyriah
    aihpoz skrev 2007-12-28 19:44:56 följande:
    Jo det kommer jag nog ha..den på armen kommer gå på 4000kr som jag redan har och den i nacken går på 1500kr som mest..så det är bara dom där 1500kr jag ska spara ihop..tills feb..så det blir nog bra..han bokade in tid för att göra båda men jag får bestämma mig när jag väl är där om jag vill göra en eller två..
    Vad för motiv ska du göra?
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2007-12-28 19:47:26 följande:
    Vad för motiv ska du göra?
    På armen ska jag göra mitt namn med en sjöhäst som bakgrundsmotiv och lite bubblor runt omkring..i nacken ska det stå min sambos namn och ett årtal
  • Valkyriah
    aihpoz skrev 2007-12-28 19:48:47 följande:
    På armen ska jag göra mitt namn med en sjöhäst som bakgrundsmotiv och lite bubblor runt omkring..i nacken ska det stå min sambos namn och ett årtal
    Okej
  • aihpoz
    Valkyriah skrev 2007-12-28 19:53:08 följande:
    Okej
    Vad det är tänkt nu iaf..kan hända att motivet på armen ändras när jag väl är där..hehe..
  • Valkyriah
    aihpoz skrev 2007-12-28 19:56:56 följande:
    Vad det är tänkt nu iaf..kan hända att motivet på armen ändras när jag väl är där..hehe..
    Hahaha,jadu man får nya ideer hela tiden
    Är likadan själv
Svar på tråden STORA tatueringstråden!