Pingulina skrev 2007-12-29 11:21:24 följande:
Om jag ska vara ärlig så håller jag faktiskt med TS. Hon berättade ju trots allt för alla som skulle komma att de är sjuka och sen är det väl ett val som gästerna får göra. Och de valde ju att komma.Sen tycker jag att den övriga diskussionen nått sandlådenivå för längesedan.
Det är så att väldigt många männsikor inte tycka veta att man smittar ca 48 tim efterråt, och tänker att det kan väl inte vara så farligt att komma hem till någon som kräktes sist tre dagar före julafton, och herregud lite diarée kan väl inte smitta. Årets enorma magsjukeepedemi beror på ren okunskap. Och att 2 av 10 trots "bara" diarée blev sjuka bevisar hur jäkla smittsamt detta är!!
Einstein skrev 2007-12-29 11:26:35 följande:
Detta med magsjuka måste vara något riktigt farligt och nästan dödligt! Så låter det i alla fall när man läser inläggen i den här tråden! Visst är det otrevligt, men långt ifrån dödligt för oss vanliga friska människor!Visst tycker jag att man ska stanna hemma tills hela familjen är smittfri. Fast ibland måste man faktiskt handla också och alla har inte den möjligheten att be någon annan handla. Det kan bero på olika saker, som t ex att ingen är hemma mitt på dagen när man behöver blåbärssoppa och proviva osv eller också kanske man inte har något socialt nätverk överhuvudtaget! Om man sedan ser till trådstartaren, så handlar detta om sju vuxna människors egna val! Jisses! Ska man omyndigförklara vuxna människor bara pga magsjuka? De kan väl ta egna val eller? Dessutom låter det som om ts hade den magsjuka som vi hade för några veckor sedan, magsjuka light kallade jag den för!
Alla kanske unte får light-versionen!!! Min dotter på 1 var i stort sett helt borta p g a ständiga käkningar i ett dygn...det slutade med akuten.
Snälla ni som bara tänker på er själva....börja tänka lite på alla andra också. Såklart är inte en magsjuka världens undergång, men när den aldrig tar slut i familjen knäcker man ihop.
Och ni verkar inte tro att det finns så många "grupper" männsikor som är svaga för en sån här åkomma. Men det gör det!!!