• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Bidosas

YTTERST SMITTSAMT! Man ska vara symtomfri i 48 timmar innan man träffar andra! Skulle jag vara er skulle jag ringa mina gäster å be dem vara på annat ställe! Inte så kul att smitta ner folk så de ligger dåliga till nyår!!!

GOD JUL!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sofia t

Nej det kan smitta flera dygn efter att man blivit frisk..

• Anonym

De far kamma pa egen risk.....

• Anonym

Du tänker väl inte på allvar ha gäster idag?

• Sofia t

Men asså om du har magsjuka så är det ju inte speciellt bra att du tar hand om maten.

• Bidosas

Ska du dessutom hålla på med maten så skulle jag som gäst fly från erat hem! Inget illa menat, men magsjuka måste ju vara de jobbigaste som finns... Å blir de smittade å träffar nån gammal moster om 2 dagar så blir hon smittad... å så tar hon med de vidare till nån annan...

Jag skulle styra av hela julafton hemma hos mig om jag hade magsjuka...

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym

Jo, de vet hur det ligger till o de får komma på egen risk.
    Det är folk från två släkten.. vi har alla handlat (knytis) och allt är klart. .kan ju inte bara ställa in allt o förstöra för 4 familjer. Får se till att alla spritar händerna noga,,, ska sprita hela huset innan de kommer.

Jag känner mig inte längre magsjuk men har diarre´när jag bajsar.

God Jul på er iallafall!

• Anonym

Jag rör inte maten!

• Hjartesjalen

VALDIGT SMITTSAMT!! Skulle absolut ringa allihopa o saga precis som det e o lata dom avgora sjalv! Nu ar det ju sa att ni ska laga mat antar jag o alla ska ta i samma bestick som man tar maten med, aven ni, o det racker, det smittar ju pa toa, o du har diarre sager du, samt genom svett som man alltid har lite av pa handerna o tar i samma saker. Dom kommer garanterat bli smittade om dom kommer innanfor dorrarna hos er. Jag skulle blivit fly forbannad om jag kommit som gast o fatt reda pa det, Usch.....sa sag till dom rekomenderar jag verkligen.

God-Jul!

• Sofia t

Du ringer alltså o berättar innan?

Fast vilket är värst. att fyra familjer får hitta nåt annat ställe eller att fyra familjer ligger o spyr?

Det räcker inte med att sprita händer..

Anonym skrev 2007-12-24 10:50:52 följande:
    Jo, de vet hur det ligger till o de får komma på egen risk. Det är folk från två släkten.. vi har alla handlat (knytis) och allt är klart. .kan ju inte bara ställa in allt o förstöra för 4 familjer. Får se till att alla spritar händerna noga,,, ska sprita hela huset innan de kommer.Jag känner mig inte längre magsjuk men har diarre´när jag bajsar.God Jul på er iallafall!
Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?