Hjartesjalen skrev 2007-12-28 18:28:03 följande:
Ja just det, det ingar i livet att man stannar hemma nar man e sjuk o lar sina barn att livet e sadant! Att man tar hansyn till andra manniskor osv. Ar liksom sunt fornuft, men alla har ju tyvarr inte det, det vet vi ju.Trist med sant egoistiskt tankande. Jag har tex jobbat pa dagis i manga ar, o dar fanns alltid dom foraldrar som forsokte dolja sitt sjuka barn o lamnade dom i alla fall, o alla i barngrupp + personalen blev sjuka, sa ibland stangdes hela dagiset pga det, o gissa om dom blev glada over det.
Men snälla människa, du behöver inte oroa dig för att min systerdotter inte får nån uppfostran, hon och hennes syskon vet mycket väl att man stannar hemma när man är sjuk, det va vi vuxna so tänjde på den regeln på julafton, hade vi sagt att hon hade fått va hemma så hade hon accepterat det. Vi ställde in två andra julfiranden där äldre skulle vara med just för att det inte är acceptavelt att föra vidare smittan till dom, vi övriga däremot sa "välkommen" till magsjukan för att VI villa att alla skulle va med på jul.
Det är ingenting som någon annan mår dåligt av förrutom vi i vår familj. Lilltjejen smittade fler än en av oss på julafton men vi har ALLA stannat hemma så länge som vi borde så varken du eller någon annan behöver oroa sig för att bli smittad av just oss.
Jag har mer svårt att förstå att du anser att en familj som gör sina egna val där ingen annan drabbas enligt dig saknar sunt förnuft, vi får väl skylla oss själva att VI får magsjukan men varför ska nån annan bry sig...?