• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Anonym

Anonym (hur?) skrev 2008-01-01 16:32:13 följande:

Har inte läst hela tråden men...Ursäkta TS, men hur tusan kan man bjuda hem folk till sig själv om man är magsjuk?????Läste tidigare att det var 2 st som blev smittade, det var helt klart två för mycket. När man handlar som TS så är det inte lustigt att smittan sprids som tusan!Tänk om folk kunde sköta detta med magsjuka bättre...Grr!
    Men om du läser HELA mitt inlägg så ser du att jag berttade för alla att jag var magsjuk och att de fick komma på egen risk och de ville komma trots magsjukan. Alltså hade de ett val såklart!
  • Anonym
    LillaLinan skrev 2008-01-01 13:45:48 följande:
    Hoppas att de du bjöd hem visste attni va magsjuka!!??
    Ja det gjorde de!
  • Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-31 20:41:02 följande:
    Men snalla du! Sa du sa det i all valmening, sa gulligt av dig att tanka sa pa mig! Haha! Tror du verkligen att nagon gick pa det?Det var ett flertal manniskor som tyckte det var lagt av dig o valdigt onodigt sagt, sa da hade det ju varit ett ypperligt tillfalle for dig att forklara vad du "egentligen" menade, eller hur? Ja, du e for rolig! Vander o vrider allt.Om jag hade haft ett stort problem, som storde mitt liv o som gick till overdrift, sa hade jag gjort nagot at det for lange sedan om det var min onskan.Kanske till o med hade startat en trad om det.Klart du hoppade pa, du stod ju inte ut med att fa sa mycket svar o att manga inte holl me dig, valdigt vanligt har pa FL att TS gor pa det viset nar dom inte far medhall o blir sura, da sager man nat elakt for att lyfta upp sig sjalv. Moget till tusen!Jag har inte sagt nagot om att inte vilja fortsatta, det var du som sa det, o anda pagar det
    .....Markligt.Gott Nytt Ar!
    Jag lägger ner diskussionen med dig! God fortsättning iallafall o hoppas på ett friskt 2008!!!
  • Anonym (lisa)

Gud vad pladdrigt skrivet i dina meningar TS! Otrevligt skrivet tycker jag! Har kollat tillbaka i ALLA meningar!

Inte klokt hur otrevlig en person kan bli.

• Hjartesjalen

Japp, skont att du antligen lagger ner!

Hoppas alla ni andra lyckas halla er friska trots "en del" oansvarliga manniskor darute!

Anonym (vardpers.): Tack for den informationen! Jattebra inlagg maste jag saga. Haller med dig till 100%

God fortsattning pa er som tar hansyn till andra manniskor! :)

• Anonym

Anonym (lisa) skrev 2008-01-02 11:50:57 följande:

Gud vad pladdrigt skrivet i dina meningar TS! Otrevligt skrivet tycker jag! Har kollat tillbaka i ALLA meningar!Inte klokt hur otrevlig en person kan bli.
    Men jisses! Vad snackar du om, vaddå otrevligt? Får man inte säga vadrt man står utan att man ska vara otrevlig? Jag tycker DU var otrevlig nu som skrev detta måste jag säga, otroligt omoget måste jag också säga!
  • Anonym (lisa)

Omoget? Du sa ju just att man ska skriva vad man tycker. Du beh ju inte vara otrevlig gent emot andra eller hur? Det anser jag att du e. I dina inl, har du upprepade ggr skrivit otrevliga meningar.
    Kasta inte sten inne i glashus.......

• Anonym

Anonym (lisa) skrev 2008-01-02 12:28:36 följande:

Omoget? Du sa ju just att man ska skriva vad man tycker. Du beh ju inte vara otrevlig gent emot andra eller hur? Det anser jag att du e. I dina inl, har du upprepade ggr skrivit otrevliga meningar.Kasta inte sten inne i glashus.......
    Lägg ner...
  • Anonym (hur?)

Anonym skrev 2008-01-02 10:04:26 följande:

Anonym (hur?) skrev 2008-01-01 16:32:13 följande:
    Men om du läser HELA mitt inlägg så ser du att jag berttade för alla att jag var magsjuk och att de fick komma på egen risk och de ville komma trots magsjukan. Alltså hade de ett val såklart!
    Jag har läst hela ditt inlägg och jag förstår inte att du bjöd hem dom ändå.
    Du skulle sagt till dom att det blev inställt, varför bjuda hem folk om man är magsjuk?
    Om jag var magsjuk skulle jag aldrig bjuda hit folk, både för deras o för min skull.
    Kul o sitta där sjuk o veta att man riskerar att smitta ner en massa andra!
    Och iom att 2 personer blev sjuka så höll ni väl inte tillräckligt god hygien (dom kan oxå ha varit slarviga med handhygienen), och jag hoppas verkligen att det inte var du som lagade maten magsjuk, för det är riktigt dumt gjort.
  • Anonym (**)

Shit vilken disskussion det här har blivit... Tycker faktiskt inte att någon är särskilt trevlig här! OM TS inte hade informerat om läget hade det ju varit en helt annan sak, men gästerna sprang ju liksom på smittan trots att dom visste om det!! Det finns ju faktiskt dom som sätter sig på ett flygplan fast dom ligger & spyr hela resan- ge er på dom istället! DET kallar jag egoism!

Nä tummen ner för detta tramset!

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?