Hjartesjalen skrev 2007-12-30 14:26:47 följande:
Hihi, nejda du beh inte forklara nagot mer for mig TS, saken ar inte den att jag inte forstar vad du skriver, utan det ar sa att jag inte haller med dig o dina asikter, svarare an sa e det inte.Ja sjalvklart kan folk ga tillbaka o lasa vad som skrivits, men jag ville forklara vad som gor att jag fortf vart har.Hemsk?? Nej inte alls, bara lagt o valdigt onodigt sagt just bara for att jag talade om for dig vad jag ansag o tyckte, o hur jag skulle gjort, sedan kom vi in pa renlighet o att stoppa fingrarna i munnen osv, da sa jag aterigen min asikt ang detta.Jag tycker det ar kanon att ni inte ser er sjalva som veklingar o e tuffa nog att sprida smitta o inte bry er om det, samt att falla pa lag niva o spotta ur sig nagot som du gjorde som inte ens hor hit.Sedan kan du ju fortsatta att fraga " vad e det ni inte fattar" for det ar ju det enda du skriver i dina inlagg.TS: Du ville ju inte att traden skulle fortsatta, sa varfor kontaktar du inte en moderator o satter stopp?
Ja du,,,, du verkar ju trots allt vilja fortsätta... sen sa jag EN kommentar och det var inge illa menat och det tycker jag också att det måste vara väldigt jobbigt att ha fobi för att bli smittad av magsjuka, just därför förstår jag varför du blir så upprörd över alla vi andra som inte är lika rädd att smitta andra.
Att man då kanske ska göra ngt åt saken.. jag menar, hela ditt liv måste ju bli påverkat av detta eftersom du inte kan ta i något utan att sedan tvätta händerna efteråt. Hade en vän en gång som hade samma fobi som dig o det slutade med att hon duschade 2 timmar om dagen för att skrubba sig ren och tog tröjan över händerna när hon tex. skulle ta i en dörr för att inte få baciller på händerna. Det slutade med terapi för hennes del o vi vet ju alla att fobin inte beror just på att bli magsjuk utan har andra orsaker som ligger mer undermedvetet (när det går till överdrift alltså) o det gör det väll när man måste tvätta hÄnderna direkt efter att ha tagit på någonting.
Men det kanske inte är lika illa för dig, än? Får man inte säga ngt utan att man "hoppar på" någon? Det var i välmening jag sa detta om att söka hjälp!