• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Anonym

Håller med föregående talare!

Är det månne samma anonyma person som skrivit de övriga inläggen för att kunna klaga ännu mer på TS??

• Hemulia

Jag är samma fobi som Hjartesjal som skrivit tidigare i tråden.

Jag personligen skulle aldrig gå hem till någon magsjuk, inte ens på julafton, och inte heller bjuda hem någon till mig om jag vore magsjuk.

Visst att de hade ett eget val, det håller jag med om. Men jag tycker det är oansvarigt att inte tänka på att de som nu blev smittade i sin tur kan smitta vidare, det är ju precis det som är anledningen till att denna smitta sprids.
    Om bara alla kunde hålla på 48 timmar skulle det vara världens skillnad.

• Anonym (**)
    Hemulia skrev 2008-01-02 18:04:17 följande:
    Jag är samma fobi som Hjartesjal som skrivit tidigare i tråden. Jag personligen skulle aldrig gå hem till någon magsjuk, inte ens på julafton, och inte heller bjuda hem någon till mig om jag vore magsjuk. Visst att de hade ett eget val, det håller jag med om. Men jag tycker det är oansvarigt att inte tänka på att de som nu blev smittade i sin tur kan smitta vidare, det är ju precis det som är anledningen till att denna smitta sprids. Om bara alla kunde hålla på 48 timmar skulle det vara världens skillnad.
    Ja absolut! Jag skulle inte heller gå hem till någon som har magsjuka, men attityden i denna tråden känns så vidrig.
  • Anonym (lisa)

Ja, den e vidrig!! Just vad jag tyckte i TS meningar mycket tidigare eftersom alla inte tyckte som hon! Man beh inte vara otrevlig o vara dum i inl. Eller hur?

Tycker man inte samma? E inte det ok eller att man inte tycker samma? Beh ej vara otrevlig o spotta ur sig elakheter!

Men det forts ju, hon sa att jag ska sluta bara for att jag informerade om vad just jag tycker.

Tycker detta ar ofattbart faktiskt, o det ar inte kamratligt som det borde vara inne i FL.

• Anonym

Anonym (hur?) skrev 2008-01-02 17:43:15 följande:

Anonym skrev 2008-01-02 10:04:26 följande:
    Jag har läst hela ditt inlägg och jag förstår inte att du bjöd hem dom ändå.Du skulle sagt till dom att det blev inställt, varför bjuda hem folk om man är magsjuk?Om jag var magsjuk skulle jag aldrig bjuda hit folk, både för deras o för min skull.Kul o sitta där sjuk o veta att man riskerar att smitta ner en massa andra!Och iom att 2 personer blev sjuka så höll ni väl inte tillräckligt god hygien (dom kan oxå ha varit slarviga med handhygienen), och jag hoppas verkligen att det inte var du som lagade maten magsjuk, för det är riktigt dumt gjort.
    Det är tydligt att du inte läst hela mitt inlägg eftersom du inte vet hur det låg till!
  • Anonym

Anonym (lisa) skrev 2008-01-02 23:01:45 följande:

Ja, den e vidrig!! Just vad jag tyckte i TS meningar mycket tidigare eftersom alla inte tyckte som hon! Man beh inte vara otrevlig o vara dum i inl. Eller hur?Tycker man inte samma? E inte det ok eller att man inte tycker samma? Beh ej vara otrevlig o spotta ur sig elakheter!Men det forts ju, hon sa att jag ska sluta bara for att jag informerade om vad just jag tycker.Tycker detta ar ofattbart faktiskt, o det ar inte kamratligt som det borde vara inne i FL.
    Men vad är det jag har skrivit som är så otrevligt? Jag vet att alla tycker olika men ni har ju hoppat på mig från första början trots att jag informerade er att gästerna hade ett val men trots det sägern i att ni tycker jag gjorde fel. Ni får tycka det men sluta säg att jag är otrevlig för det har jag inte varit!
  • Anonym (lisa)

Jo, det har du varit. Det e ju du som inte accepterade andras tycken o meningar, vilket e ofattbart faktiskt. Otroligt hur du resonerar tycker jag.

Alla accepterade ju hur du gjorde, eller hur? Men alla tycker inte samma, ingen anledning till att vara tyken eller dum!!

• LillaLinan

Mne jag tycker faktiskt att om TS nu berättat att hon va magsjuk så är det ju upp till var och en, är man dum så är man ju....

• Anonym (lisa)

Ja, men det beh ju inte balla ur. Varf vara otrevlig gent emot andra som skriver om sina "tycken"?

Tycker vi inte samma som TS betyder ju inte det att hon kan spotta hej vilt pa andra som ocksa har ett tyckande. Det e det jag tycker e fel! Totalt fel faktiskt! Usch!

• zasata

det smittar upp till 72 timmar från sista diarrén/kräkning.

• LindaÄrJag

efter att man tillfrisknat ska man hålla sig ifrån folk i två dygn för att vara säker på att inte smitta

• Anonym (25)

sprit hjälper inte att döda dessa paktierier. klorin och sprit och tvål..
    synd att det finns sådana spm sprider denna smittan vidare så när det är så hemskt och det finns vi som har fobier och inte vågar oss ut pga av er.

men måst fråga. hur har det gått?

• Buus85

Jag skulle köpa Klorin idag men hittade det inte, jag frågade och då sa dom att klorin bytt namn till Javex, men det innehöll dock inte lika mycket klorin. Undra om den är lika effektiv då..

Nån som vet om klorin finns kvar ?? Eller är det Javex som gäller nu?

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?