• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 11:58:01 följande:
    Sa vad e det da menar ni?? Jag talar om min asikt o TS sager till mig att jag borde ga i terapi for att jag inte vill bli smittad o hade valt att stanna hemma, o jag hade heller inte valt att smitta andra.Sa vad ar skillnaden?En annan sa att mitt satt att hantera min handtvattning osv verkar sjukligt!Sa var borjar sandladenivan da Pingulina o Einstein??
    Det kan ALDRIG bli för mycket handtvättning och desinfektionsgel. Fler borde göra likadant. Jag har alltid en flaska handdesinfektionsgel med mig. Finns på Apoteket.
  • Hjartesjalen

Jag har ocksa stora bekymmer, men det hindrar mig inte fran att ta hansyn till andra manniskor! Jag vill behandla andra manniskor bra, o jag vill att andra manniskor ska behandla mig pa samma satt!

"Vad du ger far du oftast tillbaka"

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-29 12:06:27 följande:
    Det hade nog jag också tyckt om det var mitt barn eller min anhörigen som kunde drabbas. Men tyvärr så har jag mina egna bekymmer, alldeles för stora för att orka tänka på andra HELA tiden. Sorry.
    Men det kan väl inte vara så jobbigt att hålla sig undan folksamlingar 2 dygn?!?!? Mer än så behöver man inte tänka.
    Hoppas för övrigt att du hittar bra hjälp för dina problem. Livet är för kort för att gå omkring och må dåligt....
  • Pingulina

Håller inte med om att det inte kan bi för mycket rengöring, för det kan det ju faktiskt. Både om man har tvångshandlingar och om rengöringen och desinficeringen går till överdrift fär då blir vi mer känsliga och allergier och annat ökar.

Sen är det väl en annan sak just i magsjuke och influensatider, men nån måtta på tvättandet ska det väl ändå vara.

• Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 12:08:51 följande:
    Jag har ocksa stora bekymmer, men det hindrar mig inte fran att ta hansyn till andra manniskor! Jag vill behandla andra manniskor bra, o jag vill att andra manniskor ska behandla mig pa samma satt!"Vad du ger far du oftast tillbaka"
    Jag har så stora bekymmer att jag inte KAN ta hänsyn till alla andra om jag ska överleva. Begriper du?
  • Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 12:08:51 följande:
    Jag har ocksa stora bekymmer, men det hindrar mig inte fran att ta hansyn till andra manniskor! Jag vill behandla andra manniskor bra, o jag vill att andra manniskor ska behandla mig pa samma satt!"Vad du ger far du oftast tillbaka"

Kunde inte ha sagt det bättre själv...

Tänk om fler kunde tänka så.

• Anonym

Haha, kan inte bli för mycket rengöring? Alltså, jösses... jag tvättar inte ens händer efter alla toabesök och jag kan emellanåt inte ens diska. Rör jag vatten så går min hud sönder! Just nu är de helt insmorda med diverse krämer, men händerna är helt såriga. Fatta att det inte är samma för alla! Shit..

• Hjartesjalen

Ja, precis, men da sa ju TS att jag borde ga i terapi, o att det maste vara jobbigt att vara radd for att bli magsjuk.

En annan sa att det verkar sjukligt att jag vill tvatta handerna o inte stoppar mina fingrar i munnen efter att ha tagit nagon i hand. Det ar ju upp till mig om jag vill vara sa renlig o att jag skyddar mig sa gott jag kan fran att bli sjuk.

O sa kommer det nya in o snackar om att det e pa sandladeniva.. Det borjar bli eroniskt detta!

• Wilowa
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 11:53:29 följande:
    Precis, jag haller med dig fullstandigt! Sa borjade traden ocksa, alla talar om vad dom tycker, men sa plotsligt blir man pahoppad, o skulle beh ga i terapi.......Sa snacka om att dumforklara, o nu nar "dom" far svar pa tal o det fortsatts pratas, sa sitter dom o sager att dom sjalva e dumforklarade!Traden totalt ballar ur o det hela gar over styr!Det ar just det som ar min poang till er som talar om hur man ska prata med varandra, ga in o titta fran borjan o se om det till en borjan e ett par som varit otrevliga.Visst e det trist!
    Var detta till mig? Ett tips, även om man inte har plus så kan man tråda eller citera det inlägg man svarar. Det blir lite enklare att följa då!
    Gott Nytt År!
  • Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 12:12:20 följande:
    Ja, precis, men da sa ju TS att jag borde ga i terapi, o att det maste vara jobbigt att vara radd for att bli magsjuk.En annan sa att det verkar sjukligt att jag vill tvatta handerna o inte stoppar mina fingrar i munnen efter att ha tagit nagon i hand. Det ar ju upp till mig om jag vill vara sa renlig o att jag skyddar mig sa gott jag kan fran att bli sjuk.O sa kommer det nya in o snackar om att det e pa sandladeniva.. Det borjar bli eroniskt detta!
    Eller hur?!?
    Jag ger upp nu...börjar tro att en del härinne bara vill provocera. Hej svejs!
Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?