• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Hjartesjalen

Jag har inte spekulerat i varfor nagon e anonym, jag bara fragade dig, o du svarade ju, eller hur?

• Hjartesjalen

TS: For att du sagt hela tiden att du inte tankte stalla in Julafton hemma hos er, o att gasterna fick valja att komma om dom ville. O att du inte tar hansyn o stannar hemma fran jobbet, bara du kanner dig frisk, sedan om du smittar bryr du dig inte om. Sedan sager du plotsligt att du inte skulle ta hem nagon, samt inte aka o halsa pa nagon forran du var frisk + 48 timmar efter.....

Det tycker jag e att snacka emot sig sjalv, samma som jag tycker om att vara anonym for att man inte vill bli bemott annorlunda i andra diskussioner....Lite konstigt att man inte vill sta for vad man tycker maste jag saga....

• Pingulina

Om jag ska vara ärlig så håller jag faktiskt med TS. Hon berättade ju trots allt för alla som skulle komma att de är sjuka och sen är det väl ett val som gästerna får göra. Och de valde ju att komma.

Sen tycker jag att den övriga diskussionen nått sandlådenivå för längesedan.

• Hjartesjalen

Jag menar, vi har ju alla olika asikter om mycket, sa om vi skulle hamna i en trad om blommor o gillar att odla, skulle jag se annorlunda pa dig da menar du bara for att vi inte e verens har, om detta amnet?

• Hjartesjalen

Ja, vad bra att du ar arlig, det tycker jag att man ska vara.
    Att vi sedan leker en stund i sandladan mellan varven hor till.

• Wilowa

Detta med magsjuka måste vara något riktigt farligt och nästan dödligt! Så låter det i alla fall när man läser inläggen i den här tråden! Visst är det otrevligt, men långt ifrån dödligt för oss vanliga friska människor!

Visst tycker jag att man ska stanna hemma tills hela familjen är smittfri. Fast ibland måste man faktiskt handla också och alla har inte den möjligheten att be någon annan handla. Det kan bero på olika saker, som t ex att ingen är hemma mitt på dagen när man behöver blåbärssoppa och proviva osv eller också kanske man inte har något socialt nätverk överhuvudtaget!

Om man sedan ser till trådstartaren, så handlar detta om sju vuxna människors egna val! Jisses! Ska man omyndigförklara vuxna människor bara pga magsjuka? De kan väl ta egna val eller? Dessutom låter det som om ts hade den magsjuka som vi hade för några veckor sedan, magsjuka light kallade jag den för!

Gott Nytt År!
  • Wilowa
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 11:19:31 följande:
    TS: For att du sagt hela tiden att du inte tankte stalla in Julafton hemma hos er, o att gasterna fick valja att komma om dom ville. O att du inte tar hansyn o stannar hemma fran jobbet, bara du kanner dig frisk, sedan om du smittar bryr du dig inte om. Sedan sager du plotsligt att du inte skulle ta hem nagon, samt inte aka o halsa pa nagon forran du var frisk + 48 timmar efter.....Det tycker jag e att snacka emot sig sjalv, samma som jag tycker om att vara anonym for att man inte vill bli bemott annorlunda i andra diskussioner....Lite konstigt att man inte vill sta for vad man tycker maste jag saga....
    Hon skrev ju faktiskt att hon gjorde ett undantag nu för att det var julafton och att hon informerat alla gästerna. värre hade det väl varit om hon inte informerat dem om läget?
    Gott Nytt År!
  • Anonym (ensam)

Inte konstigt att man väljer att vara anonym när man blir fullständigt idiotförklarad och nervärderad som människa för att man inte har samma åsikt som andra människor i tråden. Vad underbart att få ha 10 personer runt sig på julafton och inte behöva sitta ensam utan någon som bryr sig om man så spyr 10 ggr på en timme.

• Pingulina

Och varför ifrågasätts det varför TS startade tråden om hon inte ville ha åsikter? Det TS frågar är när/om magsjuka i detta stadie smittar, inte om hon kan bjuda hem folk eller inte, men det är ju det alla tycker till om.

• Hjartesjalen

Einstein: Du har nog inte last alla inlaggen som varit mellan mig o TS. Det ar som det alltid ar, TS blir efter ett tag sur for att hon inte fick medhall av alla pa traden, utan folk reagerade ganska starkt. O till slut maste TS saga nagot dumt saklart for att latta pa sitt eget tryck, o da blir diskussionen laaaaaang.....

Anonym ensam:Jag hade da aldrig velat ha 10 manniskor omkring mig pa Julafton om jag sutit o spytt! Da hade jag velat vara ensam.

Tycker absolut inte att du ar en idiot! Sager bara som jag tycker om ditt beteende precis som du sager till mig om mitt.

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?