• Anonym

Magsjuka idag, hur smittsamt?

Sonen började med magsjuka, sen sambon och nu jag.
    Jag är inne på tredje dagen idag med diarre´
    Inte så det rinner rakt igenom men det är bara vatten typ...
    Spydde första dagen men nu är det bara andra vägen....

Hur smittsamt är det?
    Jag har hört att det bara smittar i början, stämmer det?
    Vi ska ha 10 personer hemma hos oss idag.
    Har handsprit så vi får sprita allt som går men man vill ju inte smitta,

Någon som vet?

• Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?
  • Hjartesjalen

Forstar dig helt o fullt o haller med dig fullkommligt!!!! Bra inlagg!!

• Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-28 23:04:54 följande:
    Forstar dig helt o fullt o haller med dig fullkommligt!!!! Bra inlagg!!
    Tack , och detsamma...vi verkar tycka ungefär likadant.  Jag blir så jädra irriterad på att en sån här diskussion överhuvud taget existerar. Använd huvudet TS!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-12-28 23:22:41 följande:
    Tack , och detsamma...vi verkar tycka ungefär likadant.  Jag blir så jädra irriterad på att en sån här diskussion överhuvud taget existerar. Använd huvudet TS!
    Men VAD är det som är så svårt att förstå? Läser ni över huvud taget vad jag har skrivit?

Vi hade magsjuka och ALLA gäster hade ett VAL om de VILLE komma eller INTE!!!!!!! Vi berttade att vi var sjuka men alla tyckte det var viktigt att fira jul tillsammans så ALLA kom iallafall!

Vad är erat problem med det? Det är väll fär f-n upp till var och en, det kan ju inte ni sitta och säga ngt om!!!!!!!

Av alla som var hos oss (7 vuxna) så blev "bara" 2 st smittade! Det tyckte jag var ganska så bra iallafall! Vi ska ses alla på nyår också ¨men då är ALLA friska

Gott nytt år på er och håller er inne om ni vill slippa magsjuka för alla som har bacillerna vill smitta så många som möjligt låter det på er som!
  • Hjartesjalen

Haha, kan inte lata bli att skratta!

Om det ar upp till avr o en som du sager, varfor overhuvudtaget startade du denna traden??

O du fragar om o om igen om vi inte forstar vad du skriver!! Joda, det ar ju just det vi got, forstar hur du hanterar sitsen! O efterosm du startat en trad om det sa far du hora vad vi tycker, o vi som kanner sahar kommer inte att andra asikt bara for att gasterna hade ett val!! Vi tycker att du gjorde fel som lat dom komma hem till dig!

Sa vad ar det du inte forstar!!?? Laser inte du vad vi skriver tillbaka??

• Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 07:17:04 följande:
    Haha, kan inte lata bli att skratta!Om det ar upp till avr o en som du sager, varfor overhuvudtaget startade du denna traden??O du fragar om o om igen om vi inte forstar vad du skriver!! Joda, det ar ju just det vi got, forstar hur du hanterar sitsen! O efterosm du startat en trad om det sa far du hora vad vi tycker, o vi som kanner sahar kommer inte att andra asikt bara for att gasterna hade ett val!! Vi tycker att du gjorde fel som lat dom komma hem till dig!Sa vad ar det du inte forstar!!?? Laser inte du vad vi skriver tillbaka??
    Jo jag läser vad ni skriver men ni verkar inte läsa vad jag har sagt hela tiden! Jag startade tråden och frågade hur smittsamt det var och valde därefter att gästerna fick avgöra själva om de ville komma eller inte, eftersom jag var så pass pigg och ville fira jul trots magsjuka!

Fine, då är det slutdiskuterat! Jag gjorde ett val och gästerna hade ett val och ni tyckte det var fel. That´s it!!!!

Då kan vi lägga ner nu eftersom den dagen redan är avklarad!

Sedan som en kvinna skrev att hon var ensamstående och handlade med sitt barn trots magsjuka.. ja hur faan sklle hon annars ha gjort om hon inte hade ngn annan? Ibland måste man gå utanför dörren trots magsjuka, vi åkte också och handlade det sista inför julen, livet stannar inte helt upp bara för att man har magsjuka och ska sättas i karantän låter det på er som!

Det finns värre sjukdomar och man kan inte alltid bara tänka på alla andra. Man står sina egna närmast, så är det ju!!!!!
  • Hjartesjalen

Men varfor fortsatter du att skriva har nu da nar dagen e avklarad?? Det ar ju vi andra som valjer att diskutera amnet vidare, samt att alla nya som kommer in har ratten att saga vad dom tycker!

O ibland e det ju sa att man maste tanka pa alla andra!! Du har ju inte magsjuka varje dag forhoppningsvis, sa nar du val far det sa kan du ju tanka pa andra!

O ja, det finns varre sjukdomar an magsjuka, tex som att bli smittad fran nagon som inte stannar hemma o far aka akut till sjukhuset med sitt barn som ar diabetiker!!!!!!

• Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 07:37:15 följande:
    Men varfor fortsatter du att skriva har nu da nar dagen e avklarad?? Det ar ju vi andra som valjer att diskutera amnet vidare, samt att alla nya som kommer in har ratten att saga vad dom tycker!O ibland e det ju sa att man maste tanka pa alla andra!! Du har ju inte magsjuka varje dag forhoppningsvis, sa nar du val far det sa kan du ju tanka pa andra!O ja, det finns varre sjukdomar an magsjuka, tex som att bli smittad fran nagon som inte stannar hemma o far aka akut till sjukhuset med sitt barn som ar diabetiker!!!!!!
    Ja dte finns alltid olika kategorier av människor som klarar mindre av sjukdomar, så är det ju alltid! Jämför bara med tex en vanlig förkylning som äldre kan bli väldigt sjuka av men ska man då stanna hemma för att man "kan" smitta... så kan man inte alltid tänka förstår du väll!

Sjukdomar är bra ibland, det måste vi ha, i Sverige behöver man förhoppningsvis inte dö av en magsjuka och jag anser att det inte är hela världen att bli smittad och jag stänger inte in mig helt o hållet när jag är sjuk! Jag gör det som känns bäst för mig, vill jag åka och handla så gör jag det om jag är tillräckligt pigg!

Man kan inte rädda världen jämt!
  • Hjartesjalen

Aldre manniskor idag far vaccin just emot infuensan o forkylningar numera! Alla andra far oftast det inte.

O nej, alla beh inte sjukdomar, sa dar har du fel!

Det ar helt o hallet upp till dig hur du gor nar du e sjuk, men det spelar ingen roll, jag anser anda att du gor helt fel! Tycker du ar egoistisk till tusan!

Hade fler manniskor stannat hemma o inne tills dom blev friska sa hade det inte spridit sig som en epedimi snabbt bland en massa manniskor. Det ar ju detta som gor att sa manga insjuknar, o arligen dor manniskor varlden over fran just vinterkraksjukan!

Dom varnar ocksa for att, just halla sig inne 48 timmar efter det man krakts eller haft diarre, o inte springa ut sa fort man kanner sig battre eftersom man fortf smittar!

Sa, jo, vi kan alla radda varlden med sma medel om vi alla hjalps at!

• Anonym
    Hjartesjalen skrev 2007-12-29 07:51:57 följande:
    Aldre manniskor idag far vaccin just emot infuensan o forkylningar numera! Alla andra far oftast det inte.O nej, alla beh inte sjukdomar, sa dar har du fel!Det ar helt o hallet upp till dig hur du gor nar du e sjuk, men det spelar ingen roll, jag anser anda att du gor helt fel! Tycker du ar egoistisk till tusan!Hade fler manniskor stannat hemma o inne tills dom blev friska sa hade det inte spridit sig som en epedimi snabbt bland en massa manniskor. Det ar ju detta som gor att sa manga insjuknar, o arligen dor manniskor varlden over fran just vinterkraksjukan!Dom varnar ocksa for att, just halla sig inne 48 timmar efter det man krakts eller haft diarre, o inte springa ut sa fort man kanner sig battre eftersom man fortf smittar!Sa, jo, vi kan alla radda varlden med sma medel om vi alla hjalps at!
    Sjukdomar har alltid funnits och kommer alltid att finnas! Hur vi än beter oss kommer de aldrig att försvinna! Värre är det med klimatförändringarna tycker jag iallafall! Där kan vi snacka värdsproblem. Det är inte alls jämförbart med lite magsjuka!
  • Hjartesjalen

Sa varfor startade du traden da??

Kanske du skulle starta en ny om klimatforandringar som inte hor hit alls!
    Vadret rar vi inte over, kan aldrig gora nagot at!

Men att sprida smitta kan vi manniskor forhindra dsa mycket vi bara kan........om man vill forstass, o i den kategorin ingar ju inte du, det har du gjort helt klart!

Svar på tråden Magsjuka idag, hur smittsamt?