• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

Vet ni vad?!

Till stor del TACK VARE ER har jag haft en riktigt bra dag (för första gången på LÄNGE)! *jublar*

Jobbintervju hela förmiddagen. Absolut inte mitt drömjobb, men att bara komma iväg på intervju är ett stort framsteg i sammanhanget (har sökt över 100 jobb under mer än ett halvår och detta var bara intervju NUMMER TVÅ!!!!!!). Personen som jag träffade verkade tycka att jag skulle fungera bra på jobbet, han skulle ju intervjua folk hela veckan så det är absolut inte säkert att jag blir erbjuden jobbet, men inte uteslutet heller!

Strålande solsken, ljuvligt väder, ganska lång och väldigt skön promenad med vagnen. Lillan var lycklig för att hon fick mata änderna!

Över huvud taget har jag varit GANSKA bra mamma idag (har tyvärr varit en sur och tvär och grinig mamma med ovanligt kort stubin ett tag för att jag har mått så pyton själv... ). OKEJ några utbrott har jag väl fått även idag men det var inte en riktigt dålig dag på den fronten i a f...

Och så lyckades jag till råga på allt komma iväg på min älskade funk trots kass planering, jag hade missat att lägga in extra mellis under eftermiddagen osv så jag blev "tvungen" att äta middag 30 minuter innan passet (man kan ju inte träna hungrig heller), vilket tyvärr gjorde att jag kände mig lite mätt och tung och fick håll, men ÄNDÅ! Min funkinstruktör är fantastisk!

Jag skippade dock pilates efter funken - kände att nej, jag tycker FAKTISKT pilates är aptrist, så jag åkte hem och kramade min dotter godnatt och läste Harry Potter för sonen istället. Det var också väldigt bra!!! Så slapp jag dåligt samvete också för att jag missade deras läggdags.

Nu ska jag ta en dag i taget framöver och verkligen glädjas åt alla tänkbara små "framsteg" - träningspass som känns roliga, mat som smakar bra, promenader som är sköna, mysiga stunder med barnen, osv osv... Inte ha för höga krav på mig själv förrän jag har fått tillbaka min vanliga energi - och kanske inte då heller! Har fått mig en riktig tankeställare nu under denna hemska svacka... vad är det för skör livskvalitet och bräckligt självförtroende jag har som hänger så totalt på att vara 100% "DUKTIG" hela hela hela tiden????? Ska det vara så? Kan jag inte få tycka om mig själv även under perioder när jag inte är "duktig"?

Ha ha...

... nu fick ni ett av mina gamla vanliga mastodontinlägg igen!!!

Måste betyda att KAYA IS BACK!

Eller... i alla fall lite lite lite med en försiktig stortå tillbaka på banan igen!

KRAM
    K

• Kaya

Mogen MANGO: luktar gott, är gul/röd snarare än röd/grön, ger efter något för LÄTT tryck (ungefär som en mogen avocado).

Mmmmmm mango, nu måste jag köpa det bara för att du nämnde det. LOVE IT.

K

• MagdaA

Kaya: åh! äntligen ett sånt inlägg som jag saknar! Måste betyda att Kaya är tillbaka på rätt spår igen!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Annelie024

Kaya, du är nog på väg tillbaka igen låter det som. Jag har också haft en liten "svacka" vad gäller träningen. Har inte känt mig 100% okej, lite snuvig och trött och då har jag helt enkelt struntat i träningen. Och det var så skönt att slippa detta "måste" i en vecka. Sen idag kände jag för att träna igen och det var jätteskönt, men min kropp behövde en träningsfri vecka. Maten har jag skött exemplariskt och vikten är densamma så jag behövde detta uppbrott helt enkelt.

• SvenskEngelsk

Annelie: MÅSTEN ska INTE finnas för att må bra........Ush...ryser av ordet fast ja säkert också skriver de ibland!
    Snälla ni alla i tråden
    Jag ska nu skriva lite så ni kanske får ett HUM om vet jag egentligen är
    SÅ ICKE KAXIG man kan vara, jag har en SJÄLVKÄNSLA, men självförtroendet e inte alltid på topp, jag lever OFTA kvar i mitt 120kg tänk, med utseende och livsstil! TRO MIG!
    Jag är som NI VET, VANLIG kvinna, som FAN har kämpat bort nu *stolt* 52 kgs övervikt, jag vill INTE ha medlidande, sympati eller empati, inte därför jag skriver detta!
    Men , SNÄLLA, OM NI NÅNSIN SKA MÅBRA LÄNGE, inte bara då ni går ner 1 kg på vågen, så måste ni finna en inre BALANS, testa nåt lugn, pilates/yoga eller whatever, få LUGN i stammen, barken i hjärnan går oftast på HÖGVARV, många kan tro att JAG, Sara är en sådan person, som tänker på pengar, arbete, ha bäst kläder, vara snygg, skämmabort mig själv
    MEN, ush, blir lite arg, så är inte läget
    jag PRIORITERAR detta i livet nu! jag anser mig själv ha en mkt god balans mellan stam / bark, för i stammen har man LUGN, så som yoga, se film, läsa bok, se vännerna, laga mat med sonen, men i barken är det jobb, data, stress, med löpning, saker som går snabbt lixom!
    Jag mår bra, och tydligen mår min son jättebra han med, vi älskar varandra, pussas typ 1 mijon ggr / dag, han säger I love u mummy så fort vi ens öppnar en konversation, vi NJUTER fast jag lever ett upptaget liv, han är A och O, glöm inte det!

Jag ser till att få massage, jag SER TILL att jag och Bailey lagar maten ihop, jag ser till att vi spelar fotboll, jag ser till att ha medicin hemma om han e sjuk, jag ser till så att bailey får hemlagad mat, jag ser till så att vi är lyckliga tillsammans, det är HAN OCH JAG!

Hälsa måste man försöka ha, god hälsa...för att jag hade gått ner över 2 kg nu utan att ens försöka, ( eller jo, jag tränar ju hårt och äter bra, men MKT och endel gottit ), så är jag ändå stabil och KAN hantera om de skulle visat +!

Snälla, sköt om er
    gå inte ut för hårt
    detta e ju inte bara fram till sommaren, detta är MÅBRA! Nu och SEN!

• SvenskEngelsk

Emmamaria
    POSITIVT nu....Klart magen iaf kan bli bättre
    och till er som sa
    det går inte att punktförbränna

Det går iaf att punktträna
    mina otäcka överarmar börjar likna normala, och buken e inte en STOR ica kasse nu utan en sån där man lägger frusen mat i ni vet, och insida lår e ju hemska, men ska söka remiss, ingen av er kan se hur dem ser ut, helt SKRYKLIGA insidan, men tränar nu och ser om de hjälper även där!!!

• Evenstar
    SE,
    Word! Balansen är viktig. Att kunna vila i sig själv är verkligen hälsa. Däremot så gör ju bra mat och träning att jag lättare kan vila i mig själv och orka njuta när det är jobbigt. :)

Förresten, på tal om njutning. Vad brukar ni unna er/njuta av?

Jag tycker det är fantastiskt gott med ett glas rött vin, jag älskar att ta fotbad med en ny tidning och så älskar jag film. Gärna en mysig middag med maken och levande ljus också. :)
    Min Hälsoblogg: elelelle.blogg.se/gi
  • clinan

Vad vi brukar unna oss.

Tyvärr måste jag säga att det är godis Men har skrivit ny matsedel nu för fyra veckor framöver och där har jag på fredagarna även skrivit till nån enkel efterrätt som vi kan unna oss istället för godis. Godiset kan vi ta på lördagen istället om vi är sugna. Känns mycket lättare att klara av det nu när sambon är med på det hela. Vi äter alltid vanlig mat, typ spagetti o köttfärssås, potatis, biff o sås och sånna grejer. Har för dålig fantasi när det gäller nya maträtter och en kass ekonomi som ofta sätter stopp för att sväva ut för mycket med maten.

Min stora dröm (eller är det egenligen dröm? kanske mer ett mål att uppnå) är att våga gå till ett gym och anmäla mig. Just nu är det för dyrt när jag pluggar. Har verkligen inte råd och det svider, tro mig det svider SÅ. Men sen när jag slutat skolan och får ut typ det dubbla mot vad jag har nu, DÅ ska jag träna på gym. Jag ska det jag bara ska!

Hörde en bra sak häromdag som någon känd person har sagt:
    "Livet kan bara förstås bakåt men måste levas framåt"

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger