• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

go morron! Börjat dagen BRA med en kopp te och några smörgåsar, mitt goda bröd som jag bakade igår! Ska stöka lite här hemma nu, leka med Alex å så, sen ska vi åka till stan. Göra lite ärenden...sånt tråkigt, apoteket bl a... sen ska vi träffa några vänner på ett café och fika/äta lunch ihop. Dom har supergod salladsbuffé där så det blir min lunch! Brukar försöka bestämma innan jag kommer dit vad jag ska ha, minimal risk då att jag väljer nått som jag ångrar efteråt!

SE: BRA ord! Känner så jag också, viktigast är att MÅ BRA!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

jo jag vet nog att de >INTE går att punktförbränna, de är ju de som gör mig sååå dyster å less. för de är ju bara en massa herrans äckligt skinn, å ja kommer aldrig å må bra om ja ska ha de hängandes där...
    men ja MÅSTE försöka komma igång med mina prommisar nu snart bara sonen blir inskolan å de blir vanlig vardag igen
    för min pjkvän har ju båt å han är mycke ute på båten på sommaren å inte vill ja sitta med linne å sola ju

• Evve81

SE: Mycket bra ord!

Hade en betydligt bättre dag igår än tidigare. Ni inspirerar mig här Visserligen blev det kvälls fika men en hårdmacka är betydligt bättre än godis

NUs ka ajg göra en intervju till mitt examensarbete. Är faktiskt lite nervös fast det värsta blir ju att höra sig själv efteråt

• Tindra04

SE: Alltid lika klok!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • 6628

Vad jag unnar mig/njuter av?
    Ja, DET var en jäkla bra fråga.
    När jag läste den raden, så stannade min hjärna till.
    Den skrämmande sanningen är VET INTE!
    Visst, jag tycker det är gott med godis, mat o så, men vad jag verkligen njuter av vet jag inte.
    Jag tar aldrig fotbad, köper aldrig tidningar, (förutom knep o knåp som jag får i postlådan).
    O orsaken till denna hemska sanning är: hela mitt liv är en stressig, tröttsam, ibland ångestfylld tillvaro!
    Det är kul o träna, men det har inte blivit av på jääääteeelänge. På grund av downperiod efter "körförbudet", sen magsjuka o nu ryggskott. Jag är så trött o ledsen, jag är sjukskriven för ryggen inte pallar, jag bor ute på landet, kommer ingenstans för jag inte får köra bil. Den senaste veckan har jag sovit bort dagen! Kan inte träna. Får inge besök.
    Ja, allt är upp o ner just nu.
    Ursäkta men det var den där "vad unnar ni er" som fick min hjärna o reagera på mitt liv, hur den är.
    Sorry, ett väldigt negativt inlägg. Men så känner jag mig just nu.

Kram på er!

• Evenstar

6628,

det kan faktiskt vara bra att ta en funderare ibland.
    Vad är det som gör att du har det så stressigt? Kanske kan du helt sonika skita i att dammsuga en eftermiddag och läsa en bok istället, eller ta en promenad? Eller köp hämtmat/snabbmat (behöver inte vara pizza utan det finns ju bra takeaway också, ex sushi, grillad kyckling osv) så kan du sätta dig i ett fotbad efter middagen osv.

Klura lite så hittar du en lösning :)

Min nya träningsblogg: missnenya.wordpress.com/
  • Kaya

SE - precis så är det. Man måste komma ihåg vad som är VIKTIGT. Viktigast för mig just nu är att
    1. vara en bra mamma och
    2. lära mig att tycka om mig själv (hela tiden, OAVSETT vad jag har gjort, tränat, ätit, om jag får jobb eller ej).

Kost och träning kommer LÅNGT nedanför på prioriterinslistan för tillfället... och jag har bestämt mig för att jag under en period nu SKA lyssna på min kropp och min lust. Idag t ex är egentligen min springdag, och hade allt varit som vanligt så hade jag varit ute och sprungit nu, trots noll energi och en enorm trötthet och HUNGER i kroppen. Men, eftersom jag verkligen vill bygga upp orken och energin från grunden igen så lyssnar jag på vad kroppen (och själen) vill. Och den vill idag att jag äter en rejäl mellis snart och sen tar en lång skön promenad i solen i samband med att jag ska hämta på dagis. Imorgon är det lugn skön poweryoga. Kanske det känns annorlunda på fredag, kanske har jag "spring i benen" igen då.... i så fall ska jag springa och njuta av det!

När det gäller maten så vet jag att jag bara mår ännu sämre om jag äter SKRÄP, så även om min kropp TROR att det är semlor den vill ha så får den inte det, inte till vardags alltså. Men jag är inte alls lika strikt med kosten som jag brukar, speciellt inte med mängder och tider osv, är jag hungrig två timmar efter frukost så äter jag då, fast jag BRUKAR äta lunch 3.5 timme efter frukost... Min kropp verkar försöka kompensera för min låga energinivå med att skrika efter mer mat, och då ger jag den det, fast försöker se till att det mesta är näringsrikt och nyttigt. MYCKET mer kolhydrater än vanligt blir det dock...

Kom på att jag läste nånstans att mycket kolhydrater har lite samma effekt i hjärnan som "lyckopiller"... kanske inte så konstigt att det är mackor som gäller när man är DOWN.

K

• Kaya

PS. 6628 - jag har också lite svårt att komma på vad jag njuter av just nu. Jag blir självklart "tröstad" av att vara med mina ljuvliga barn, äta när jag är hungrig, unna mig en bit mörk choklad, lägga mig i ett varmt bad... Men det där att verkligen NJUTA fullt ut av träningen till exempel, utan att störa sig på att allt som jag hade byggt upp tidigare FÖRSVANN när jag var sjuk, det funkar inte just nu. Och att njuta av att få vara så mycket med barnen funkar egentligen inte heller till 100% eftersom det är så stressande att jag inte får jobb! Samtidigt blir jag helt knäckt när jag tänker att snart sitter jag där och jobbar heltid och hinner knappt träffa mina barn, och så ska jag ha dåligt samvete för att jag inte NJÖT fullt ut av varenda sekund som jag har haft med dem under den här perioden! Så hela mitt liv är ganska mycket oro, ångest, dåligt samvete och grubblerier just nu... *SUCK*

Men nu - mellis och sen solskenspromenad! Det brukar hjälpa!

KRAM
    K

• Jessi74

Njuta av... jaa... ett bad alldeles ensam med en bra bok och hinna få raka benen...njuter av de få tillfällen när jag får egentid med mina vänner, utan man och barn. Jag njuter av att få vara ensam med min man. Jag njuter ibland av att få träna och vara utomhus....

Kaya - HÄRLIGA INLÄGG!!! Kul att du är tillbaka!!!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger