• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • clinan

skrämmande när jag tänker efter. Jag unnar mig inget om man räknar bort godiset på helgen, fast jag trivs ändå med min tillvaro på nåt vis.

Fast egentligen det jag unnar mig dagligen är att vara så mycket som möjligt med familjen.

• J J

För tillfället njuter jag av att få duscha i lugn och ro-utan skrik bakom dörren, att få äta frukost med en god kopp te och macka och läsa DN.. hmm.. att sitta och surfa på nätet en timme utan att bli störd.. he he..mkt handlar om att inte bli störd märker jag.. jag njuter verkligen av lugnet när sonen är på dagis och jag lyckas få bebisen att sova en stund. Längtar dock till att kunna träffa tjejkompisarna utan bebis och dricka vin..längtar! Och jag längtar till att känna mig fin.. kunna klä mig i ngt jag känner mig bekväm och fin i!

Igår blev det tyvärr ingen motion alls för min del (förutom lämning och hämtning på dagis) då jag fått mjölkstockning.. uaah! idag känns det mkt bättre förutom att det gör ont i bröstet men känner mig iaf inte febrig eller sjuk som jag gjorde igår.. hoppas det går över snart! har som tur en bebis som vill äta ofta så det ska väl hjälpa..
    imorse gick jag en kort prommis efter dagislämningen och hade tänkt röja lite här hemma men fastnade i telefonsamtal, var på BVC och hade äntligen tid att sätta mig vid datorn en stund och fixa lite grejer så städningen får dröja..

• kaksmulan

Så himla underligt! Jag skrev ett inlägg vid 12-tiden i dag och det är bara borta!
    Ja ja, jag får väl skriva om det då... (förmodligen skickade jag det aldrig)

SE: Du är så himla klok och har så rätt!

Kaya: Skönt att se att du är på banan igen, även om det bara är med din stortå . Du ska se att du får jobbet och att det kommer att bli så mycket bättre när du fått jobba ett tag! STOR KRAM till dig! (jag skrev också en massa om solskenspromenader... hoppas att du fick din och att den var härlig!)

6628: Ibland måste man se det mörka för att kunna ta in ljuset igen! Det är BRA att du klagar för då kan du börja göra något åt det! Kämpa på! Vi är här och stöttar!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • 6628

Kaya: bra då är vi 2

Kaksmulan: tack.jag tror jag behöver höra sånt nu.

Jag njuter också när jag är med barnen o sambon, själklart. Men det är den "andra" sorten jag inte kan känna nu.
    Jag har alltid skött kroppsbehåringen, rakat ben, underarmar, bikinilinje, plockat ögonbryn osv. Men det senaste halvåret har till o med det blivit helt bortglömt. börjar bli långhårig både här o där. USCH!

Nehe, ska ner o kolla så sonen inte sitter o sover i soffan.

• Kaya

6628 - helt otroligt egentligen att det är sådär man funkar... när man är nere så liksom skiter man i allt, fast man bara mår ännu sämre då!!! Jag har försökt "tvinga" mig själv att sätta in mina linser, använda mina dyra special-hudvårdsprodukter och åtminstone lägga på lite mascara, även de dagar som jag har tänkt att jag lika gärna kan ligga i sängen i pyjamas hela dan och typ skippa tandborstningen...

TACK för alla uppmuntrande ord! Ganska lång promenix med vagnen idag i härligt solsken, lillan passade trevligt nog på att sova (istället för att vrida sig som en mask i vagnen och gallskrika om jag går åt "fel" håll!).

K

• Jessi74

JJ, ajaj, mjölkstockning är inte kul. Det gör ju så satans ont Hoppas det blir bättre snart.

Jag har gjort dinkelmuffins idag, minns inte om receptet är från Evenstar eller Magda?! Ialla fall blev de goda!

• clinan

har en fråga till er angående cashewnötter. Bland naturgodiset finns ju numera smaksatta cashewnötter (har kanske funnits länge, men jag har upptäckt det först nu ) inte sånna med choklad o yoghurt utan med olika sorters kryddor så som bbq och chili lime. Funkar dessa likabra att äta som de naturella eller är dessa superonyttiga??

Anledningen till att jag frågar är att jag inte tycker om naturella speciellt myckte men dessa tycker jag är gudomligt goda

• Little

SE
    Bra skrivet!!

Vad jag njuter av... ungefär precis som J J har skrivit

Idag har jag gått en runda med syskonvagnen i motionsspåret, har aldrig gått där inna så jag hade ingen aning om att det va SÅ branta backar, upp och ner, upp och ner, shit va rädd för att jag skulle tappa vagnen... och sen tror jag att jag gick lite fel också Fundersam.. Blev en rask prommis på ca 45 min...va genomsvettig när jag kom hem.

Imorrn blir det en runda runt Växjösjön med lite annat barnvagnsfolk och höggravida så det blri förmodligen ganska lugnt tempo men det kan behövas efter idag

Simon 060324 Anton 080104
  • MagdaA

hej hopp. haft en mysig dag idag, skönt att komma lite hemifrån.. gått ganska mycket men inte så raskt. god salladslunch på cafét. hade tänkt träna i kväll men orkar inte. så trött! sla göra en smootie lite senare och se på grey istället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Hej ÄLSKADE MÅBRA folk!
    vet ni vad, nu kom några tårar, för ni läste det inlägget och lixom hajjar.....
    Emmamaria: Jag tror VISST det går att punktTRÄNa allafall, GYMMET hjälpt mig mkt!

Jag UNNAR mig en ny tidning, att se American Idol, BADA med ljus då Bailey somnat, Gå till jobbet är unnande för mig..ÄLSKAR det och gör det dagligen dit och hem!, Sen är ju IMOGON ett unnande, MANNEN KOMMER!!!!!!!!!!!!!!!  Sen kör vi i nya bilen till STLM, är där till måndag barnfritt i pappas lya, sen hem och har LEDIGt en vecka, SEN

Har mitt livs dröm gått i uppfyllese idag!
    Modelluppdrag nästa fredag, både jag och Bailey! Vi var på casting och dem ringde idag, 628 pers på Casting och JAG, JAAAAAAAAAAAAG hade finaste ögonen av alla och HELA min personlighet! Fatta hur jag grät av lycka i telefonen, EFTER ALLLLL SKIT!

Så,, nu e jag på moln!!!!

Motion idag blev bara 3 km prommmis, tvätta nu kl 21-00, sen förbereda mer innan resan + hans hemkommande imon, bakat skitlyxig kaka m smält choklad+ glasyr , + EGEN gräddglass från botten UTAN maskin!!!!

Hoppas verkligen ni mår bra
    och KAYA
    Dina mål är PRECIS lika som MINA!!!

Puss!
    GYM imon...

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger