• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • J J

SE: trist att det inte fungerade.. men "plenty more fish in the sea"..som det heter.. skönt o va singel också!

Little: 2 cm är alltid 2 cm! jag skja nog också ta och mäta mig på söndag, både vikt och kroppsmått för att se om det sker ngn förändring. Inte för att vikten egentligen spelar så stor roll men ner i vikt ska jag ju.

Nu har jag ätit en massa fikabröd, godis och skit i en månad.. enough! har en del planerat denna helg så jag börjar på måndag. Måste minska på detta "unnande".. usch..hamnat i denna onda cikel igen men jag kan ta mig ur den..jag SKA ta mig ur den! På lördag blir elliot 1 månad så nu har jag haft min äckelmånad..
    Har blivit så dålig på eftermiddagsmellanmål.. blir alltid ngt onyttigt. Är ju rätt hungrig då jag ammar en hel del men måste äta ngt som är bättre. Får ta en nyttigare macka , frukt o nötter el. dyl.. Äter rätt bra mat till frukost, lunch o middag men det är småätandet o fikandet som blir helt fel.. och på kvällen med.. jag vet ju hur jag ska äta och motionera för att må bra..gäller bara att göra det!

• Evenstar

Jag tycker faktiskt det var skitstarkt av dig SE! All heder!

Hos mig är ungarna fortfarande sjuka och jag är tokless. Jag och maken får verkligen springa om varandra för att få det gå runt så den här veckan har det inte blivit nån träning alls och har jag tur kommer jag iväg på söndag. Maten däremot går bra. :)

• Kaya

Kära vänner.

Min förkylning som var lindrig redan igår verkar faktiskt vara på väg bort helt och hållet nu - hoppas hoppas HOPPAS!!! Jag är bara LITE täppt och snorig från och till, har inte ens behövt använda nässpray idag (än så länge).

Igår fick jag TVINGA mig själv att stanna hemma från min älskade funk, för jag hade ju LOVAT mig själv att inte träna denna gång förrän jag är 100% icke-förkyld! Är glad att jag orkade hålla löftet till mig själv, men jisses det svider varje gång man missar det, det är ju veckans roligaste träningspass. Trevligt nog så blev det en kvällspromenad med hela familjen istället, det tröstade mig lite! (Ingen "motion" direkt, 2-åringen fick promenera på egna ben långa sträckor och då blir tempot därefter, men ändå frisk luft och minst en timme som jag i alla fall inte satt och grämde mig över att missa träningen!)

Om jag kan andas genom näsan imorgon utan att "fuska" med nässpray ska jag gå på poweryogan. Och om jag sedan känner att det funkade och jag kan "friskförklara" mig själv så kör jag väl på sen med vanliga träningen, efter ÄNNU ett uppehåll... SUCK! Vill inte ens tänka på vad mitt DYRA medlemskap på World Class har kostat per träningstillfälle i januari-februari-mars!!! Tidigare var jag ju iväg och tränade där 4-5 ggr per vecka, ibland dubbelpass, så kostnaden per träningspass blev mycket blygsam. Men nu... herregud...

Kollade just och jag har bara varit på gymmet 16 gånger sedan nyår (10-11 veckor). *GAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH* Alltså vad jag i vanliga fall hinner med på 4 veckor! Därutöver sporadiska löpturer, skidåkning under sportlovet osv men ändå, otroligt lite träning jämfört med under hösten, bara på grund av tre olika dagisinfektioner. Jag längtar ihjäl mig tills jag kommer igång med en sån där riktig träningsperiod igen när jag får vara FRISK och bara träna på som vanligt!

Motivationen och lusten att träna är verkligen inget problem för mig, det är väl något att vara glad för. Däremot är jag väldigt känslig för detta att tvingas "börja om" - jag älskar att känna att jag är igång och har några sköna träningspass/träningsveckor bakom mig, så jag kan hålla utkik efter resultat, men att börja från NOLL tycker jag är så TRIST! Och nu har det ju varit så hela tiden sen nyår - börja om från början, börja om på nytt osv... *trallar med värmländsk dialekt*

Nåväl.

SE: STARKT av dig att kunna se så klart på din relation, att inte liksom tveka och känna att du måste ge det en chans till osv - om det inte känns rätt så ÄR det väl inte rätt. Lika bra att vara rak och tydlig då.

Evenstar: Så trist med sjuka barn. Hoppas dina barn kryar på sig snabbt! Vi är så glada nu för lillan har slutat hosta på nätterna. Hon sover bättre än nånsin nu när förkylningen börjar ge med sig, blir ofta kvar i sin säng tills vi väcker henne på morgonen! SÅ skönt, ett tag hostade hon varje natt tills hon kräktes, jobbigt för både henne och oss

Idag blir det strömming och mos till middag. Det är min mans favoriträtt... Känns inte så farligt onyttigt trots att fisken är panerad och stekt. Jag bukar se till att äta en massa grönsaker till och äta LAGOM mycket mos.

K

• 6628

SE: kommer inte heller in.

Jag är MYCKET bättre i ryggen. Igår gick jag en timme, det kändes lite men inte alls farligt. Hade tänkt avbryta sjukskrivningen o börja jobba imorgon, men vad händer? Jo, Filip blir SJUK!!! Feber, hosta, värk i örat. Fan säger jag. Gubben kan inte bara åka sådär, han har ansvaret om ett helt bygge själv.

Jag hade sista utvecklingssamtalet på mellanstadiet nyss, snacka om att barnen växer. Ujuj

Maten idag fick Filip välja, det bidde makaroner o korv.

Ha det nice!

• MagdaA

hej på er. full rulle hela dagen med besök osv. skit trött nu. tänkte ta ett pass på ct:n men jag tror jag bangar, så himla trött både i kroppen och knoppen. Men i morgon SKA jag!

SE: nu kommer jag in! Äntligen! Ska genast kika lite på dina nya bilder!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Evve81

Hade ju laddat hela dagen för en prommis men jag var med sonen till doktorn för att se så han inte hade halsfluss som stora ssyter men doktorn tittade inte ens på honom men jag vajnade med hals ont. Så jag for med sonen till doktorn och kom där friån med halsfluss och penicillin till mig själv så jag sköt min promenad på framtiden! Så himla typiskt!

Maten är i alla fall mycket bättre vi ska satsa på mer grönsaker till maten och så!

• SvenskEngelsk

Hej tjejer!
    ja, mått PISS nu i 2 dagar sedan han lixom visade att ja va tvungen att säga att han måste dra... Fått sms nu om att ingen annan han vet skulle kasta ut någon som är SÅ långt ifrån deras egen säng, och att han trodde det skulle hända, att jag behöver söka hjälp osv osv...Att han verkligen älskade mig, men efter detta kan han sakta bli sig själv igen---Ush...Jaja

tack för era ord...ja e nog ganska stark ändå, fast vart så LOW / down nu på mina lediga dagar..,Imon jobbar jag heldag, sen modell fredag sen 3 dagar helt ledig innan jobb igen, behöver ladda upp batterier för hungern för arbetet, nu känns allt piss med att ens gå dit....
    MEN
    Hämtat hem min älskade cykel idag, nu är det fit for fight, så jag frågade " extra morfar + mormor " om b kunde vara där en snabbis ikväll, och gäärna fick han ju det, såp jag cyklade ner till gymmet kl 18, idag igen...Så JÄKLA ursäökta ordet PISSSSSIGT ikvälll på löpningen 4km....höll på hoppa av på 2,4 km, men FAN heller, 4 blev det + massa styrka....Mår lite bättre nu, MKT i mitt huvud,vill att ni vet det om jag inte svarar på allas frågor / inlägg osv...Haft i 16 veckor förhoppningar, planerat vårt möte, kläder, blommor hemma, städat sååå underbart fint, tagit semester, pratat dagligen, han handlat det jag ville ha i NYC till oss, osv osv...Och nu e det att inse att jag VERKLIGEN är SINGELmamma...for sure....Back to square numba one!

Anyway
    Stolt över träning igår + idag! Imon hoppas jag på att löpa ute, ELLER INNAN plåtningen på fredag morgon!
    Mens på G med så kanske man blev extra känslig med allt!

Puss

• Annelie024

SE, strongt av dig att säga sanningen till honom. Njut nu av singellivet, en dag kommer den rätte för dig.

Tränat ikväll, men vad as-trött i benen så det blev bara 35 minuter på ct:n och sen styrka med gummibandet och situps. Har varit så duktig hela veckan med mat och allt. Tänk vad bra man mår. Synd att påsken kommer nästa vecka. Alla högtider är min stora fälla, usch usch...men men, ska träna som bara den.

• SvenskEngelsk

Tack Annelie!
    Jag längtar till påsken matmässigt då jag jobbar 7 dagar i STRÄCK där...haha, Och då äter jag nyttigt!....:)

GODNATT alla vänner

• lejone

Jag har minsann motionerat idag. Och mer ska det bli!
    Mamma, min syster och jag sporrar varandra nu. Vi tar på oss Mp3erna och går ut o går. Spurtar som sjutton och efteråt så pratar vi om hur snygga vi ska vara till sommaren i våra fian nya bikinis.
    Inget godis idag heller! *stolt*

SE:
    Det krävdes verkligen kahunas av dig föratt säga som du tyckte. Han borde tacka dig föratt du var ärlig och inte ljög.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger