• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

SE: Å jisses, först nu fattar jag HUR jäkla stark du måste ha varit för att avbryta relationen rakt och ärligt - efter all tid som ni har planerat och sett fram emot att träffas - han hade åkt ÄNDA hit osv osv... OH MY GOD det måste ha varit jättejobbigt och svårt och DAMN awkward *ryser*

USCH, och du hade sett fram emot detta så mycket, ledigheten osv. BRA att du har haft din träning, det brukar hjälpa med ett riktigt hårt träningspass när man har mycket på hjärnan. STYRKA till dig!

Själv är jag så GLAAAAD idag eftersom jag faktiskt har lyckats hålla mig från att försöka träna medan jag har varit förkyld, jag har tagit det 100% lugnt, och nu är jag FRISK - efter "bara" FEM dagar som jag har varit tät och snorig!!! Hurra hurra hurra, detta var en stor LÄTTNAD eftersom vissa förkylningar biter sig fast i flera veckor på mig.

Alltså: Äntligen igång med träningen igen! Det blir ingen lång sammanhängande period med vanliga träningen tyvärr förrän efter påsklovet, för hela den veckan ska vi vara på torpet med mina föräldrar plus min brorsdotter, då blir det nog bara promenader. Men fram tills dess ska jag ju träna som vanligt en vecka. Och efter påsklovet, då jäklar! Då ska jag köra som en GALNING hela våren sen. *taggad*

Ikväll poweryoga. Löpband innan om jag hinner, det beror på när min man kommer hem från sin träning.

K

• J J

Hittills haft en bra dag.. hann med en rätt lång runda efter dagislämningen, handlade på vägen och även hunnit halvvägs med städningen hemma och fått lite lugn o ro att sitta vid datorn.. tur att bebisen sovit snällt i vagnen sedan kl 9, vaknar väl när som helst.. nu blir det lunch!

• kaksmulan

Himlar vilket stressigt liv jag lever. Sååååå mycket att göra hela tiden så jag fattar inte hur dygnets 24h ska räcka till. Jag är så uppe i varv när jag ska sova så det tar ca 2 timmar innan jag somnar. Lade mig 22.30 i gårkväll, tittade på klockan sista gången 00.27 och vaknade av Ellendellen klockan 05.05. Dock slumrade jag lite till och från fram till 05.40 då jag gav upp och klev upp. Känner mig som en sömngångare nu...

SE: Du är grymt bra tjejen! Jezzez vilken styrka du har!!!

Kaya: Skönt att du börjar må bättre från förkylningen

Lejone: JA! Man måste vara inne på den här sidan varje dag för att hålla motivationen uppe! Så är det i alla fall för mig, helt klart!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

Idag har jag gått mycket! 1 tim och 20 min * 2. Till och från Sidensjö. De va dessutom riktigt tungt att gå mellan oss och grindnäset (3 km), massa snöslask. Men, det ger bra motion att styra vagnen i sånt före! Nu kan jag njuta i soffan i kväll med gott samvete. Hade tänkt träna ct i kväll men det orkar nog inte mina ben! När vi kom hem åt vi frukt till mellanmål. Jag och Alex delade på ett äpple, ett päron och en banan.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Nillalalala

Se: jag förstår att han blev arg. Men jag vet att det är j-vligt irriterande att ha någon hos sig som man inte trivs med... även om jag lärde den läxan när jag var 16... nåväl, bättre sent än aldrig!

• Kaya

Kära vänner.

jag sitter här och laddar för att ÄNTLIGEN gå och träna om en liten stund, skön poweryoga. Ska li så härligt att få gå till gymmet igen!

Det enda jag stör mig på är att jag har alldeles för mätt mage, något som känns särskilt dumt just när man ska träna yoga (eller förresten, det är lika obekvämt att vara proppmätt när man ska springa, eller danse, eller vad som helst!).

Därför undrar jag, VAFÖR måste jag alltid äta för MYCKET? Jag är ganska bra på att äta nyttigt. Men att äta lagom små portioner, det är tydligen omöjligt för mig. SUCK! Just idag kom vi hem lite sent från sonens musikskola så middagsmaten blev klar lite senare än jag hade tänkt...alltså var jag extra hungrig, åt extra mycket, och närmare inpå yogan så maten inte hinner sjunka lika länge! Så dumt! Jag borde i alla fall inte ha fortsatt med kaffe och fikonbollar efter maten! Hur dumt är inte det????

kan man få en kommentar om detta, visst ÄR det löjligt mycket mat för en person som inte har tränat på fem dagar och bara ska träna yoga ikväll, det är ju liksom inte som att jag behöver ladda för Vasaloppet direkt!!!

Frukost: Svart thé med havremjölk, 4 små tunna skivor hembakat grovt kruskakli-bröd, ett ägg stekt i rapsolja, lätt (5% fett) ost, gurkskivor, lite Bregott Mellan, lite marmelad sötad med bara frukt

Lunch: Gröt av en deciliter havrekli/havregryn + ett rivet äpple + kanel, med havremjölk. Grönt thé med havremjölk och 4 små fikonbollar (innehåll: fikon, mandlar, valnötter, sojaproteinpulver, rapsolja)

Mellis: En stor mugg kaffe med Mellanmjölk, 2 små tunna skivor hembakat grovt kruskakli-bröd med lätt (5% fett) ost

Middag: Ganska stor portion sjömansbiff (ekologiskt nötkött, potatis, morötter, lök, köttet brynt i lite smör, porter, buljong), massa broccoli, lite inlagd gurka. En liten mugg kaffe med Mellanmjölk, 4 små fikonbollar.

Alltså... herregud... Och Evenstar som brukar säga att det räcker så BRA med bara en av de där frukt/nötbollarna! Jag är ju som besatt av dem, det ser man ju! *SKÄMS*

efter träningen blir det nån form av kvällsfika, typ rött thé, frukt, kanske ett par rutor mörk choklad, ev lite lättyoghurt. Så än har jag inte ätit klart för idag...

Hur illa är det? Hysteriskt mycket mat eller bara lite i överkant??? Ibland har man så svårt för att se vad man själv gör!

Nu ska jag iväg och träna! Hurra!

K

• Tindra04

Evenstar: det såg riktigt gott ut!

Kakis: låter inte alls bra det där! Att inte kunna somna för att man är uppe i varv. Det låter rent farligt. Du måste försöka varva ner vännen.

Idag har jag varit ute på två promenader. En på fm i 1½ timme och en på em i 1 h och 20 min.

Min lilla skruttElliot har feber idag. Han har varit jätteledsen Hoppas att det beror på de två tänder som är på gång uppe.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Evenstar

Kaya,

mina tips så där rakt upp och ned. Kanske lite för mkt bröd på morgonen, kan du inte ta en skål med yoghurt/keso och frukt istället för 1-2 av de mackorna?

Lunchen tycker jag är för klen, kanske borde du ha "riktig" mat på lunchen? Den innehåller ju minimalt/inget protein och jag tycker ialla fall att man blir mer mätt på protein. Och så bollarna, ;) halvera intaget?

Middagen ser bra ut, kanske var du även så hungrig pga lunchen? (Och fikonbollarna igen då ;) )

Efter träningen kanske du skulle kunna peta i dig en fruktsallad? Jag brukar göra med nötter i, och är det lyx hackad mörk choklad. På det en klick kesella. :)

• Stumpan82

ojoj vad är det för fikonbollar ni pratar om...låter gott med finns det några andra nyttiga bollar... Själv tränar och tränar jag, händer ingenting, tror jag äter förmycket...fortfarande degmagen kvar

frukost: yoghurt, flingor/fiberhavregryn, vetemacka, glas yoghurt

mellanmål: Frukt

Lunch Rester från gårdagen

Mellanmål Frukt

Middag, Kött/fisk , pasta/potatis och grönsaker oftas recept från nlife.se

efter träningen blir det en frukt, banan/kiwi

och sen lite kvällsmål med yoghurt/ lättmjölk och en smörgås

ibland har jag plocket bort allt bröd och käkat kokt ägg med är lite tråkigt i längden

Jag är lyckaste
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger