• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Little

Tjingeling!

Vet ni jag mätte min "midja" igår, - 2cm! visst nu fick jag ju barn för drygt 2 månaders sedan så kanske är det bara gravmagen som försvinner men just med tanke på att jag faktiskt GICK UPP!!! några kilon EFTER förlossningen så känns det sååå skönt och man få en kick av att fortsätta med mat och motion!
    Kilona ligger på ca -2kg sedan jag "tog tag i livet" så nog är jag på rätt väg alltid!
    Sambon har minskat 6 cm i midjan sedan dag 1 (3 veckor sedan), duktiga han!

Igår vatt det ingen träning alls dock, bara en runda runt kvarteret i 2-åringens tempo (en snigel hade kunnat köra om ), det ska stannas och kolla och pillas på allt och en liten pinne i munnen som hunden därborta hade och så säger vi- vov vov!, japp mysigt! najs!

Har haft/har träningsvärk i magen efter i söndags, en rätt skön känsla måste jag ändå våga påstå, en av det få "ont" man gärna ha (man vet att det kommer något gott av det, ungefär som att föda barn )

Ikväll efter Simon lagt sig så blir det Ct´n och lite mag,arm,rump övningar också...

Har infört att vid varje dagislämning så tar jag en omväg hem och uppför en arsletränarbacke! många bäckar små....

mat idag?...ska jag våga mig på att laga till lite fisk (kanske är det så att Anton reagera på fisk, vi är inte helt säkra ännu) vi har ½ frysen fylld av olika fisksorter så det vore trist om det visar sig att Anton är allergisk mot fisk..

• 6628

Gomorgon, eller god förmiddag kanske man ska skriva.

Mat idag blir köttfärslimpa, potatis o sås.
    När jag hämtat Filip, så lämnar jag bara honom hemma med storebror o sen går jag en stund.

• Kaya

Little, gud vilket härligt inlägg, jag skrattade gott åt det. Vet precis hur det är med promenader i 2-årings-tempo!!! Och arsletränarbackar, man fattar ju direkt. Jag känner ofta att det är så man borde se på saken lite mer, med humor. Inspirerande!

Grattis till minskad midja!

SE, nej men oj hjälp, vad jobbigt. Här har du väntat så länge och så kommer han hit och så är han inte som du har tänkt... aaahhhh... men du tränar på och tar det som det kommer, det är rätt. STARK är du!

TACK för krya-på-dig-hälsningarna!

Jag är snorig men inget mer. Så länge det inte blir nåt mer än detta så hoppas jag väl att det ska gå över ganska snabbt!

KRAM
    K

• alarik82

ja har som plan att frörsöka gå ner 5 kilo till sommaren, men vet ej om de går... då MÅSTE ja verkligen försöka pallra mig ut å gå flera dagar i veckan...måste få in lite rutiner på de bara. men så svårt när5 ja inte har nån å gå med. liksom ingen som puschar på en

• Annelie024

Hej tjejer!

Allt bra här, har bara inte hunnit skriva så mycket! Ska läsa ikapp nu tänkte jag.

Kramis

• MagdaA

Dagens motion avklarad, blev ett pass på gymmet, nyduschad och härligt trött i kroppen nu. Precis lagt pojken, hoppas på en lugn och slapp kväll.

emmamaria: jag har heller ingen att gå med, går alltid själv, men det gäller att bestämma sig, annars kommer man aldrig ut.

Annelie: HEJ! Länge sen, allt bra?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Annelie024

Magda, jadå allt är bra. Går bra med mat och har kommit igång med motionen igen efter att ha haft halsont i ca två veckor. Tränade i morse innan jobb på ct:n i 40 minuter.

Vi pratade på jobb idag om att vi skulle springa vårruset i maj. Eller det var faktiskt jag som tog upp det. Det hade varit jättekul, måste vara minst 6 stycken från arbetsplatsen om man ska springa via personalklubben, vilket blir billigare. Så nu tänkte jag faktiskt ge mig ut och löpträna lite. Det är ju bara 5 km, men jag har tänkt ett tag nu att jag vill börja springa. Måste vara för att det är vår i luften!!! Och så läste jag på Aftonbladet.se idag att man får snygga ben av löpträning. Och man måste inte springa fort, passar mig bra...hahaha....

Trevlig kväll alla!

• clinan

Annelie

Då kanske vi ses, ska oxå springa vårruset.

Har inte hunnit jogga så mycket som jag skulle vilja. Men jag sprang tjejknäcken förra året och det är 5,8 km och då sprang jag bara typ 3 gånger innan eller nåt sånt satsar inte på några supertider precis

• Annelie024

Clinan, ja det gör vi kanske. Du bor ju också här i Skåneland!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger