• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

hej hej. unndardag idag. bakade en kladdkaka men borde inte ha tagit så stor bit...bläääää va de sätter sig i magen! Hoppas jag hinner ut på promenaden i morgon fm som jag planerat!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Idag börjar min man köra den sk rikshospitalets diet, som han kört förut. Helt asknäppt enligt min uppfattning, men han tycker det är en bra kickstart för att komma igång. Fördelen som jag ser det är att han inte kommer småäta onyttigt längre, och då gör inte jag det heller

• MagdaA

Blir ingen prommis här idag. Skitväder! Snöar och regnat på tvärsan. BLir en tur till gymmet istället sen när Alex somnat.

Jessi: vad går den direten ut på?

• MagdaA

den planerade promenaden, som byttes mot ett pass på gymmet blev slutligen ett pass på crosstrainern. körde ett jobbigare program än jag brukar i 40 min så nu är jag riktigt svettig. Bortbjudna på middag idag så det känns skönt att ha motionen avklarad.

• Jessi74

Magda, det är en sån här vansinnesdiet. Idag var det kaffe och sockerbit till frukost, till lunch spenat, två ägg och en tomat och ikväll är det en 250 g biff och råkostsallad. Sen någon dag är det bara en kopp te till frukost och sen en lammkotlett till middag. Klart man går ner i vikt då! Men han tycker det är lite kul tror jag, jag skulle bara hata att vara hungrig.

• annika81

Evenstar: Tack för att du tror på mig!
    Suget finns i dag med. Vet inte riktigt varför jag plötsligt blivit så sugen på onyttigheter. Har varken mens är gravid eller något sådant.

Träningen i går blev lite här hemma, 20 min tokdans och lite styrka.

Ska dricka the nu och titta på film.

• clinan

Idag har det endast blivit 3 km promenad. Imorgon är det tillbaka igen med hårda tag! Kör hårt under veckorna nu i mars framför allt! Vill verkligen gå ner de sista 5 förbaskade kilona!!

• Little

Idag har det blivit drygt 5 km prommis i raskt takt med sambon och tunga syskonvagnen!

Simon 060324 Anton 080104
  • Kaya

Men herregud.

Jag tror knappt det är sant.

Lillan blev genomförkyld under veckan, var hemma från dagis i fredags, ingen feber men nyser och hostar så det sprutar snor och spott omkring henne... Trots detta tvingade jag mig själv att tänka, nej nej, jag kommer inte att bli smittad, jag har ju redan haft mitt, jag var ju sjuk alldeles NYSS i 3.5 veckor så det kan INTE vara min tur igen.

GISSA om jag är småsnorig, tät och har lite sådär förkyld-känsla i kroppen nu??? Sen igår.

Skit

Skit

Skit

Jag som just hade BÖRJAT komma igång så smått, gjorde ju första löprundan och första styrkepasset på evigheter veckan som gick, och båda kändes BRA, dessutom vanliga dansen och yogan, långpromenader, bättre kost igen osv. Det kändes verkligen som att jag var på väg tillbaka till mitt vanliga hurtiga jag. Och så kommer

EN VIRUSJÄVEL TILL!!!!

Jaha. Det enda jag kan göra är att

1. Hoppas att det inte blir lika jobbigt/långvarigt denna gång
    2. Ta det LUGNT med träning tills jag ser hur infektionen utvecklar sig
    3. ÄTA som vanligt även om jag inte kan TRÄNA som vanligt

Hmmmm....

Skippade naturligtvis yogan idag eftersom jag inte kan andas genom näsan. Men har gått LÅNGT på östgötaleden idag, gjorde mysig utflykt med hela familjen, korvgrillning osv. Mycket bergsklättring, backe upp och backe ner!

MYCKET guldkant under helgen som vanligt. Igår lunch på restaurang, ingen smalmat precis, tofuglass på kvällen och vanliga mörka chokladen plus min nyttiga nöt/fruktkaka med vispad sojagrädde till eftermiddagskaffet *OJ DÅ*. Idag korv till lunch som sagt (men "nyttig" korv med 9% fett, grovt bröd, sockerfri ketchup ), kokkaffe på elden och kanelbullar till efterrätt.... *MMMM* Och så lightglass med hemlagad ganska light chokladsås till efterrätt nu på kvällen... Men supergod och nyttig middag i alla fall, smarrig thaifisk med bara en massa grönsaker till.

Tja, så ser ju mina helger ofta ut vad det gäller den för mig så viktiga "guldkanten"... Men jag brukar ju kunna kompensera det med hård träning, vilket jag inte törs nu när jag är snorig. Så under veckan nu måste jag försöka äta lite mer sparsamt... Och framför allt försöka hålla humöret uppe!!!!

K

• annika81

Kaya fy vilken otur du har!
    Är det kanske så att du inte vilar ut ordentligt innan du börjar träna? Kanske räcker det inte med att vänta tills man känner sig bra utan måste ge kroppen ytterligare några dagars vila?!

Blev också sjuk på sjuk på sjuk i en period, körde på med allt som vanligt så fort jag kände mig ok igen men det funkade inte för mig. Kroppen är svag efter alla sjukdomar och måste vila mer. Förstår vad du går igenom och jag vet hur trist det är att så fort man är på g igen så blir man sjuk.

Jag gjorde till slut så att jag skaffade mig en vilodag per vecka där jag inte fick träna, helst ej göra så mycket hushållsarbeten, inte stressa runt på stan, gå på kalas utan bara vara hemma vila och ta det lugnt. Både kropp och själ behövde vila för mig. Svårt i bland men försökte så gott det gick. Och då försvann sjukdomarna.
    Hade bara den här vilodagen i en period, 3 månader kanske.Mycket välbehövligt men tyvärr känner jag inte att jag har tiden nu.

Krya på dig Kaya!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger