• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • SvenskEngelsk

Hej
    snabbt inlägg
    VÄL hemma efter GALEN lördag kväll på ALicia, HERREGUUUUUUD..
    Men allafall ställd eja klocka lördas morse o sprang ute till drottningholm och tebax till lägenheten, 5km!
    SÅÅÅ skön start den dagen, ska ut o springa ikväll med!!!!

Hoppa sni alla mår BRA!

• kaksmulan

SE: jag dör av nyfikenhet! Hur har det gått med allt??

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Kaya

Härligt SE med motion trots att du har varit ute på galej! Jag minns när jag deffade våren 2004 och gick en timme morgonpromenad före frukost VARJE morgon, även om vi var ute och reste nånstans, behövde inte ens nån väckarklocka utan vaknade av mig själv långt före familjen och så ut och gå på nya platser, hur härligt som helst!!

När jag blir bra från den här förkylningen kanske jag ska börja med morgonpromenader igen... för det tyckte jag verkligen om, superskön känsla att ha motionerat redan innan frukost. Jag brukar vara väldigt morgontrött men det var som att jag BLEV morgonpigg av promenaderna (och av en väldigt kolhydratfattig kost förstås... ha ha... då orkar man inte sova länge på morgonen och knappt somna på kvällen heller ju!).

Kaksmulan, jag vet, jag blev ju sjuk av mögel när vi bodde i USA. Men det var en annan känsla, typ att man aldrig är riktigt pigg, yrsel, domningar i kroppen, ett tryck över halsen, rinnande ögon/näsa osv. Just nu är det mer som att jag bara åker på varenda jäkla dagisvirus som min dotter drar hem (medan min man klarar sig! Varenda gång! Trots att han inte alls är lika "försiktig" som jag, han pussas glatt med lillan trots att snoret rinner, medan jag pussar henne på pannan så länge som hon är förkyld Kanske just därför!? Min man får mer immunitet...!). Det är vanliga förkylningar, liksom, fast MÅNGA och LÅNGVARIGA (eller, förra var det, jag hoppas ju att denna ska vara SNABBT överstökad!).

Nu ska vi äntligen äta middag. En gryta som består av massor av grönsaker och rotfrukter, LITE lättkorv från igår (9% fett), röda linser, timjan, vitlök, fransk senap, äpple i tärningar, buljon, lite olivolja m.m. Luktar gott! Jag äter den som den är (som en tjock soppa), de övriga i familjen äter fullkornspasta till.

KRAM

K

• 6628

Tjena!

Lördagen inge motion
    Söndagen seeeeeeeeeeeeeeg, alltså ingen motion.
    Idag, mår illa!
    Men imorgon måste jag ut.
    Nu har jag inte tränat på över en månad! O jag känner det så!
    I lördags klädde jag mig fint, o gissa om det kändes att kläderna satt tajt. Fy! Så från o med fredag, TRÄNA!
    Rätt så konstigt. Jag har gått ner nästan 2 kg inom några veckor men kroppen har blivit större!
    Kan det vara så att i o med att jag inte tränat på länge så har kanske musklerna blivit mindre, o inte väger så mycket?
    Är jag helt ute o cyklar?
    Jag har slarvat så med maten idag så känner jag att jag måste ta en macka, mår illa!
    Jag vet, FEL tidpunkt!
    Jag får göra mig av med en massa kalorier imorgon.
    Sen sängen. På torsdag börjar jag JOBBA! WOW va skönt!

• MagdaA

det blev ett pass på crosstrainern i kväll, 30 min. hade planerat en tur till gymmet men de blev så stressigt i em så jag hann inte. hoppas det hinns med i morgon i stället.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Evve81

Jag får väl vara glad att jag bestämt mig för att börja med att ha målet att gå 3 långpromenader i veckan utöver det man går ändå. Tur att jag började så för första dagen började inget vidare. Dottern har sreptokocker och är hemma hela veckan. Är inte i from för att ha henne på ståbrädan och vagnen i 5 km. Behöver nog träna upp mig lite först.

Har i alla fall börjat föra kostdagbok. Vet att det hjälpt mig tidigare!

• clinan

blir lång dag i skolan idag *suck* som om inte det vore nog så vaknade jag klockan 5 o kunde inte somna om. Känns som detta kommer bli en LÅÅÅÅNG dag. Blev ingen motion igår men ikväll tänkte jag cykla då jag tittar på Bygglov, behöver inte vara så långt bara att jag gör det!

Förresten så är vågen borta nu, har inte vägt mig sen i lördags morse. Kämpar på som tusan nu vill verkligen se resultat när vi väl tar fram den igen.

Fast jag ska faktiskt erkänna att jag både åt glass o popcorn igår kväll. Va så sugen och jag föll för sugen tyvärr. Men nya tag idag!

• Stumpan82
    Evenstar skrev 2008-03-11 06:49:14 följande:
    Vet ni hur mkr 50g okokt ris är i dl?
    ca1,5 dl
    Jag är lyckaste
  • SvenskEngelsk

Hej girls
    Details kommer...
    hihi!

Orkar INTE med mannen, Inte alls så bra som de verkade..FYYY, men snäll och så, MEN INGET mer än vän, max..haha!
    BLÄ
    ska ut o springa nu

Får panik inne...

KRAM till er alla

KAYA.. KRYA på dey

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger