• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Little

Det bidde lite CT också idag, bara 16 min. men vill ta det lite lugnt nu i början, sen har jag gjort lite mag & rumpövningar också.
    Har precis gjort två stora ungsplåtar med musli från boken GI för hela familjen, jättegod musli och lätt att ändra lite i om man vill det.

Nu är det dags för bingen...ZZzz... natti.

Simon 060324 Anton 080104
  • Little

Kaya
    Så tråkigt, hoppas det går över snabbt!
    Vet precis hur du känner dig då jag hade likadant förra våren (7 ggr), men visst är det svårt att inte träna när man känner sig pigg och frisk efter att varit sjuk ett tag.
    Krya på dig!

• Jessi74

Kaya, vad trist att vara förkyld igen. Jag har nästäppa sedan två veckor tillbaka. Börjar tro att det är någon allergi?! Vi grillade kycklingkorv i lördags, i det soliga vädret och det var så himla mysigt!

Anyway, måste hitta tillbaka till löpningen, inte sprungit på två veckor nu. Regnar ute också.

• MagdaA

Äntligen händer det nått på vågen! Bara -0,2 kg men jag har stått stilla så länge så det känns ändå okej. Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Kaya

Tack för era tröstande ord tjejer!

Annika, tack för dina råd!

Jag har redan (minst) en vilodag i veckan som jag inte tränar, men att vila helt och hållet även från det vanliga hushållsarbetet brukar ju inte funka, även om jag ABSOLUT har dagar ibland när jag bara gör det allra nödvändigaste, typ lämnar/hämtar på dagis/skola, tar hand om barnen och ser till att familjen får mat (inkl handlar)! Ja det är ganska OFTA som jag gör så, verkligen bara struntar i dammråttor som virvlar omkring och sånt, och bara gör det jag MÅSTE.

Sen denna gång som jag hade varit sjuk tog jag verkligen TID på mig innan jag började träna och sånt, jag hade ju varit sjuk från och till i en månad så jag hade noll energi och kände att jag inte kunde bara sätta igång direkt. Så jag har svårt att tro att jag hade för bråttom tillbaka.

Förmodligen är det bara helt "NORMALT" att få flera infektioner på rad under vinterhalvåret när man har en tvååring som går på dagis. Men jag har så svårt att acceptera sånt, att liksom bara rycka på axlarna och tänka "sånt är livet"! Jag har TYVÄRR alldeles för lätt att deppa ihop och tycka synd om mig själv och tycka att jag blir "motarbetad" (av vaddå? kroppen? alla virus som finns omkring mig?) och hindrad från att göra det jag vill, nämligen träna och vara frisk och aktiv! *SUCK*

Just nu är jag glad över att inte ha det minsta ont i halsen, men jag är tyvärr väldigt snorig och tät. Så ingen afrikansk dans för mig idag. *SNYFT*

K

• kaksmulan

Kaya: Jessi har precis skrivit det jag misstänkte när jag läste ditt inlägg! Det kan faktiskt vara ALLERGI! Allergin kan sätta ned ditt imunförsvar till den grad att minsta lilla bacill biter på dig och du aldrig får känna dig helt frisk! Grejen är att det kan vara mögel (åh, nu hör jag hur du drar åt dig andan). Mögel i hus behöver varken lukta eller synas för att vara där men den kan vara förödande för hälsan. Det enda man märker är dessa förkylningar som kommer och går och som aldrig blir riktigt bra.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaksmulan

Magda! Supersnyggt!!!!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Evenstar

Vi har också konstant sjuka ungar.

Storan ligger i feber, hade 39.4 igår och Skrållan har haft feber som går och kommer titt som tätt. Superkonstigt. Så den stora frågan är ju såklart, när tusan ska vi få bli friska?

Idag kommer det inte bli någon träning för mig. Hade lite att göra på jobbet idag innan så jag fick åka tidigare och idag är det ett extra möte efter jobbet så jag kommer nog inte hem förrän runt 18 och då ska man äta osv. Så vi får se om jag ids att ta mig iväg efter det. Men det vore skönt med tanke på att jag är i en perfekt lunk, harmoni mellan träning och mat och liv.

Vad ska ni äta för middag idag?

• Little
    MagdaA skrev 2008-03-10 08:57:42 följande:
    Äntligen händer det nått på vågen! Bara -0,2 kg men jag har stått stilla så länge så det känns ändå okej. Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu!
    Grattis!!! Skönt när det rör sig neråt!

Igår skrev jag att vi gått 5 km (en gissning).. men det visade tydligen att vi gått 8 km!
    Här är en bra mätare för löp/gång-rundan (liknande som jogg.se) http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1806&a=12358

• Jessi74

Grattis Magda!!!

Evenstar, middag idag blir linssoppa och hård smörgås. Är inte hemma förrän till sju så det blir lagom.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger