• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

ÅH!!! Skrikandes Nu är Magda ARG!!! Var precis påväg ut genom dörren för att åka till gymmet då jag kommer på att mitt gymkort har gått ut! Dessutom är det ingen personal där nu över helgen så jag kan inte träna igen förns på tisdag! Hade planerat att åka dit idag och på söndag + ev måndag! Sååååå irriterande!!!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • J J

magda: brukar ringla på lite honung när jag äter naturell yoghurt med osötad musli.  men ska försöka vänja mig av detta med.. första veckan godisfri sedan nästa vecka minks apå det andra t ex honung, socke ri teet mm..

• MagdaA

JJ: okej. inte hört nån som ätit de. själv har jag inte så svårt för just det sockret. har inget socker på varken fil el yoghurt, inte heller i teet. svårare med smågodis och kakor.

• Little

Hello girls..

Idag har jag varit ute på en prommis i det strålande solskenet, gick en tur efter dagishämtningen.. skulle gå en runda som jag fått tips om som skulle ta ca. 50 min.. jag gick och gick och gick..och trodde jag hamnat heltokigt så jag gick hemåt igen, totalt va jag ute 1h och 20 min.. kollade iform.se sen på kartan där och jag va visst på rätt väg hela tiden, bara 100 m till så hade jag sett väg 25 som jag skulle gått över och sen neråt och hemmåt igen.. jaja. blir hela den rundan nästa gång istället.. men det som jag gick idag va 2 km längre än den jag skulle gått så det vatt ju bra iallafall!
    8 km lång va den iallafall!
    Känns rejält in my but now!

Ang. sockeravvecklingen denna veckan så har det gått åt skogen.. så jag har ehlt ärligt gett upp för denna veckan.. jag vill äta gått på påskafton tillsammans med familjen och vill även fika gott på söndag när sonen fyller år.... MEN på måndag har jag inte en enda ursäkt att kakor/godis..

Simon 060324 Anton 080104
  • Little

Förresten! En sak som jag kom på när jag va ute och vandrade i ingenmansland, mina lår slår inte ihop längre!!!!!!!!!
    Det gjorde dem för bara 1 månad sedan eller nått sånt, fy fasiken va gött!

Glad Påsk på er alla!
    Här kommer en bild på äldsta sonen utklädd till påskgubbe
    (blev lite tokigt med mustachen, kunde vatt lite mindre "hitler" i den)

Simon 060324 Anton 080104
  • clinan

jag och min sambo har kommit överens om en godisfri (bara godis, inte kakor, glass o så, godis är det enda som vi ser som ett problem) månad. April månad ska det blir, vi ska försöka det i alla fall! Borde gå ganska lätt när man är två

• Betty the Boop

Vilken söt påsk gubbe!

Uppe med tuppen med lille man igen. Han vaknade sådär runt 5!! Helt otroligt idag när hela familjen är lediga. Morr! Nu kryper han runt här i "pratar" lite. Dada baba...hihi

Idag ska vi fortsätta renovering. Sambon ska måla o tapetsera i sovrummet, oj vad det kommer bli fint. Från 70 tals brunt till modernt. Sån skillnad.

Sen ska jag på tjejkväll ikväll. Hm..vill inte slösa kalorier där känner jag, nu när jag har gått ner i vikt en del vill jag kunna fortsätta. Har ju en utlandsresa i sikte. Antingen tar jag med mej 1 cider bara, eller så tar jag bilen . Får se. Det jobbiga är att det är rätt krångligt att ta sej hem med buss därifrån. Man har ju blivit bekväm på gamle dar. Förr när man var fjårtis kunde man ju åka 5 mil bara det var fest typ haha.

Trir det blir Magdas curry fisk till middag idag. Smidigt o gott.

Glad påsk på er!!

• MagdaA

Hej hej! Vilket underbart väder! -9 grader, strålande sol och inte ett måln på himlen! 2 familjer sk akomma hit idag, vi ska va ute och åka pulka och grilla korv. Jag har gjort en kycklingsallad som vi ska äta till lunch.

Hoppas alla får en fin dag och en trevlig påskhelg! och KÖR FÖRSIKTIGT!!!

• Betty the Boop

Låter härligt magda Men här är det ur snön i vinden, det blåser o viner. Brrrr ingen sol här inte. Hoppas ni får en trevlig dag ute!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger