• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

30 min på ct:n avklarat! svettigt men skönt! nu ska ja ta lite fika innan duschen, sen sooooova!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Hej Girls!
    Haft en galet hektisk helg på jobbet fram till kl 16.00 i em.

BURR! En kollega ( vi e rätt tajta då vi "bara" är 13 personal med natten på min a.plats ), hennes dotter miste sin dotter på 4 månader i förrgår, då hon föddes i v 24!....i okt...Dem bodde på sjukhuset nästan 3 mån, sen kom hem, och allt gick ju otroligt bra som det OFTAST gör med dem som är SÅ tidigt födda ( är ju inte meningen att man ska födas till livet redan i v 24 ), första 1-5 månaderna verkar dem FÖR pigga för att det ska vara sant ( sa min syrra då denna baby fötts, och hon har ju jobbat mkt på Neonatal + barnakuten ), dme lixom får hjälp med ALLT, men inget är utvecklat. SÅ TYVÄRR, efter att dem inrett allt hemma, haft en vacker jul och trott allt var bra, dog dottern i förrgår! Så USH va tråkigt på jobbet!.... Sånt här lixom bara kommer o kommer nu känns det som!

Oh well, ätit kanonbra nu....Tränade ju gym igår...och åter dit imorgon, "mormor + morfar" ska hitta på nåt kul med Bailey, så jag ska träna, massage + klippa mitt hår, det var typ 8 månader sedan, får se om jag vågar en "poshspice" bob....I WANT TO!...Men mitt LOCKIGA hår..hmm! I trust my hairdresser though, she is a PRO!

EN RIKTIG vilodag idag! Därför hållit nere på endel kalorier...Åt kvällsmat kl 21 ikväll, bättre äön 23 som det va innan, USH...men middag kl 17, FK linguine med 12% matl grädde, färsk svamp, 9% kalkonbacon, kycklingbuljong, worcestersauce, soya, vitlök + hackad lök, allt i en röra ihop med kokta pastan, sedan MASSA kålsallad tilL! YUM!

Frukosten var ju standardfika på jobbet, GI fralla med GOD 17% lagrad herrgård + jordgubb/rabarber marmelad!!!!!!!! yum!
    4 frukter idag!

Ska sova tidigt
    Måste bara fippla klart med nya gardiner mm i vardagsrummet, ( köpte för farfars julkl pengar massa nytt )

• SvenskEngelsk

Grattis till era minus!
    BRAVO!

Emma: Wow, impad av dubbelpass!

• Annelie024

Grattis till era minus Magda och Tindra! Bra kämpat, ni är superduktiga!

SE, jättetrist att höra om din arbetskamrat, kan inte ens tänka mig hur tufft det är för dem. Var det imorgon du skulle klippa dig, glöm inte att lägga in foto i så fall!

Har varit på möte ikväll till klockan åtta. Sen tränade jag på ct:n i 45 minuter, körde bicpes med gummibandet, situps och så 400 hopp med repet. Sammanlagt ca 1 timmes träning.

Alla ni som är sjuka, hoppas ni kryar på er snart!!

• MagdaA

På fredag ska jag till kiropraktorn och gå ignom min rygg, längtar! ska bli så skönt! över ett år sen jag var dit, känns verkligen som det behövs! Sen ska jag träna försiktigt nån vecka el 2 så ryggen får stabilisera sig lite, SEN ska jag börja träna lite mer styrka med gummiband å så!

Nä, sova nu, HOPPAS natten blir bättre nu när Alex fått eget rum!

SE: huvva! fy så hemskt men lilla barnet! Lider så med dom! Har en kompis som fick tvillingar i vecka 27, den ena orkade bara ett dygn, men den andra klarade sig, 7 mån nu, peppar peppar, allt har gått bra hittills, men dom är ju så sköra!

• kaksmulan

hipmarygirl: Grattis till ett minus!

Kaya: Att träna på ren viljestyrka har jag aldrig lyckats göra. För mig måste det vara lust och regelbundna vanor för att det skall funka. Hoppas att ni snart blir bättre i magarna...

SE: Usch och fy. Så himla tragiskt för din kompis.

Magda: Nja, jag är inte så säker på att jag verkligen vill ha en bild redan nästa måndag. Hade vi inte sagt att du skulle ställa dig på vågen VARANNAN vecka?! (Men du är superduktig tjejen och det är därför jag är lite hård mot dig *kramar*)

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kaksmulan: nu när jag verkligen är på rätt spår så kan jag inte hålla mig från vågen i 2 veckor...så du får nog stå ut med att få en bild varje vecka

• Kaya

SE: USCH vad hemskt. Än en gång säger jag att den här tråden är så BRA därför att man DELS får en massa inspiration på mat-och-motions-området, men SAMTIDIGT får ständiga påminnelser om att livet består av så mycket mer än midjemått och kondis, och att man får proportionerna lite mer klara för sig när man hör om sånt här! Vad som är verkligt VIKTIGT osv!

Kaksmulan: Jo jag kan faktiskt träna på ren vilja, men jag lider då, eftersom det är så underbart när lusten finns där och flytet... som jag har saknat lite nu på sistone. Men igår kväll gjorde jag i alla fall nåt bra. Jag hade ju varit ute med barnvagnen 2.5 timme på dan, en del av tiden visserligen promenerande i en 2-årings tempo men mesta tiden med ganska bra fart... och så gick jag på afrikansk dans på kvällen, svettigt värre i 60 min. Efter det hade jag planerat antingen styrka eller mera kondition, bara för att jag var ju ändå på gymmet och brukar göra så och min man skulle inte iväg på sin träning på en stund än osv osv... Men då kände jag att nää nu går jag hem (NÅT konstigt i magen var det och lätt huvudvärk), och så gjorde jag det. Badade, umgicks med familjen, åt STOR kvällsmat med flera knäckemackor, Dofilus, torkade och färska frukter, frön osv. När mannen stack iväg nattade jag först lilltjejen och sen läste jag för stora killen och somnade med honom som jag brukar på måndagar. Idag känner jag mig lite piggare!

Insåg att jag har ett starkt sug efter familjetid just nu, inte riktigt rätta motivationen att hänga så mycket på gymmet som jag gjorde ett tag före jul, så idag (NU) ska jag springa på förmiddagen istället för att träna gym på kvällen som jag hade tänkt. Min man spelar match ikväll så om jag tränar direkt när han kommer hem så hinner i inte ses idag HELLER!

Alltså. Löpning, rodd, styrka och stretch blir det för mig nu. Inte riktigt lika lockande väder att springa i som förut, men... Det blir härligt ikväll med en lugn kväll hemma, middag med familjen osv.

Och förresten, läste ikapp lite, ha ha, enda RIKTIGA "gymråttan" här på tråden är nog Evenstar... Jag har inte kört TUNG styrketräning på ett bra tag. När jag gjorde det hade jag med mig proteindrink (ProViva nypondryck + proteinpulver) att dricka direkt efter. Sen åkte jag hem och duschade och åt som vanligt. Nuförtiden kör jag ju mest dans, kondition, poweryoga, och LÄTT styrketräning (ÄN så länge, you just wait) och då tycker jag det är OK att åka hem, duscha, och SEN äta (vanlig mat). För då har jag ju laddat med bra mat hela dagen innan också.

K

• alarik82

usch va ja har ont i huvvet idag, de är sååå tjockt med snor... bläää

å på fredag blir de ingen träning, för då ska ja på bowling med mitt jobb

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger