• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Annelie024

Har haft fullt upp hela helgen.....

Iväg och shoppade igår med en väninna, sen gäster på kvällen. Och idag har vi skrivit kontrakt, har äntligen fått sålt vårt radhus och sen iväg på restaurang med sambons släkt och familj. Hemma vid 19-tiden, barnen i säng, vilket kan ta lite tid. Och sen har jag legat på soffan sen dess, kom i säng halv tre inatt då gästerna gick och lillan väckte mig sju, så ca 4 timmars sömn. Och jag brukar behöva i alla fall 7 timmars sömn per natt. Ska lägga mig i sängen nu och läsa, läser en jättebra bok nu förresten, Snabba cash heter den av Jens Lapidus.

Möte på jobb i morgon kväll. Måste hinna med att träna för jag har inte tränat idag eller igår....ångest!!

• Tindra04

Hej tjejer!

Krya på er ni som är sjuka. Idag har jag bara varit ute på en lugn promenad med en kompis, räknar det inte ens som motion. Maten har jag skött bra. I morgon är det vardag igen.

Nu är det snart dags att sova! KRAM OCH GODNATT!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

Tjohoo!!! förra veckans slit gav resultat. -1,2 kg och -1 cm i midjan

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Tindra04

BRA jobbat Magda! Vad duktig du är!

Jag borde oxå mäta mig....Jag väger mig på tisdagar men tjuvvägde mig i morse och det har gått neråt för mig oxå -1,1 men jag rapporterar ordentligt i morgon!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

Tina: BRA!!! Va duktig du är!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Grattis Magda och Tindra! Ni är jätteduktiga!

Jag ids inte väga mig idag, mår ju som sagt inte särskilt bra pga infektion. Sista dagen föräldraledig idag. Synd att man inte får vara helt kry när man ska börja jobba. Men det ska nog gå bra ändå. Det blir lite kul att få tillbaka vuxenlivet på ett sätt.

• J J

Jessi74: vad jobbar du med? är sambon hemma nu eller ska båda barnen gå på dagis?
    Kommer ihåg att det var lite tufft att börja jobba igen efter mammaledighet, samtidigt skönt att få komma ifrån och vara för sig själv och vara en annan person än "bara" mamma.. själv längtar jag bara tills veckan tar slut, då ska jag stanna hemma och vila upp mig inför bebisens ankomst!

• Jessi74

JJ, min man ska vara hemma till i augusti med sonen så det känns helt lugnt. Det blir skönt att slippa tänka på dagishämtningar och VAB och sånt i ett halvår. Det ska bli skönt att börja jobba samtidigt som det blir jobbigt att vara borta så mycket från barnen. Jag är socionom och jobbar på socialtjänsten.

• J J

Jessi: ja det är jobbigt när man längtar efter sina små.. men kul o komma hem för oftast har man ju längtat ihjäl sig.. fast man bli trött med.. det är ju en omställning att plötsligt gå från mammalivet till arbetslivet igen.. finns både för- och nackdelar.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger