• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • J J

DN:s söndagsbilaga hade en jättebra artikel om kost och hälsa idag, hittar den dock inte på nätet nu.. hittade den andra artikeln som är lite allmänt om mått o så..
    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=732425

Känner mig lite bättre idag. Kunde börja äta lite rostat bröd o blåbärssoppa igår kväll o än så länge känns det ok.. men försöker ta dte lite lugnt idag, inte så mkt energi i kroppen än.

Trevlig söndag!

• alarik82

åååå de bara kryper i kroppen av å få gå ut å ¨gå, men så bökigt med sonen, speciellt nu när han är sjuk å så. å de är kanonfint väder här
    måste VERKLIGEN ta tag i domhär prommisarna snart, för de räcker inte bara med å träna 3 dagar i veckan för å gå ner i vikt tyvärr

• Missisola

Här är man utslagen verkar som bacillen landat i mig nu....så ont i magen och svimfärdig....Ebba spydde ju hela dan i går... inget sånt här hittills...men nä nån träning är väl inte aktuell..orkar knappt gå till ytterdörren

• Betty the Boop

Stackars er som är sjuka, eller har sjuka barn. Det är ju inte kul. Min 3 åring börjar bli lite snörvlig, får se vart det slutar nånstans. Hon har inte varit sjuk på jättelänge.
    Imorgons ska jag gå på power yoga första gången. Det håller på 1,5 timma !!! Ojoj hoppas jag orkar!
    Nu ska jag laga middag.

kramis

• annika81

Monchichii: Dina muffins såg ju sjukt goda ut!

I dag tränade jag till en ny träningsdvd, var 3 olika tjejer som höll 3 olika typer av pass, jag valde en tjej som hade ett pass som hette bootcamp. Kul att pröva lite nytt!

Passet var ganska tufft för mig som är bättre på kondition och sämre på styrka men passet var bara 20 min så jag överlevde!
    Det lustiga var att det var 3 playboy tjejer som ledde träningspassen, det hade jag ingen aning om när jag skaffade dvd:n. Jag vet att jag såg den där playboykaninen på kläderna de hade på sig och tänkte att det var smygreklam. Blev jättepaff när jag insåg vilka de var, visste inte att de gjorde träningsdvd, eller gjorde något alls annat än att se vackra ut?! Nåja, bra dvd i vilket fall.

I förmiddags var vi ute på långpromenad, underbart att vara ute i solen lite!!!

SE: Har läst om dig i en gammal Må Bra nu!

• Jessi74

SE - lät ju jättesmaskigt med hemgjord pommes!

Känner mig blä. Trött och frusen. Inte fått rätsida på penicillinet heller. Så imorgon måste jag mickla med det IGEN. Tydligen har läkaren skrivit fel behandlingstid eller fel antal tabletter. Och hon på apoteket som expedierade borde ha reagerat på att 10 tabletter inte räcker om man ska 2 tabletter per dag i 10 dagar, sa hon jag pratade med idag på apoteket. Suck och fy och pust.

• Monchichii

Hallojs! Här blir det fetafärsbiffar och potatis/morots strimlor i ugn. Täntke slänga i lite persilja i biffarna och så gör jag en fetaostsallad till med, det bästa är ju att smula fetasoten i salladen med så det blandar sig riktigt, gurka, salt och grovmalen svartpeppar + lite rapsolja i med.

Annars är det bara plugg plugg och åter plugg som gäller idag, det är en del jobb med att göra en start och resultatbudget Snacka om att förbrukningsmaterial till skrivare/kontor kostar multum! Men, det ska bli spännande att räkna på hur mycket man måste sälja osv. för att få allt att gå runt

• SvenskEngelsk

Sup ladies!!

Kanon dag med maten
    Verkligen
    riktigt rejäl frukost med 1 kokt ägg, 3 bitar skärgårdssill, 2 osötade solrosbrödskivor ( sååå saftigt bröd, färdigskivat opch ser nästan svart ut, i gul/grön plastpåse), ena med OST + marmelad + bregott, andra med 15% norrboda..+ paprika, sen liten bit brie--- SÖNDAGSFRUKOST, nej men jag visste att jag skulle till gymmet efter jobbet, så åt rejält idag.
    Sen en frukt, sen kl 14 middag
    Fläskfile i ugnen med matl grädde +lättfraiche, soya + sambal oelek...YUM, + 2 dl kokta grönsaker!....+ ramlösa!

Sen GYMMET, cyklade dit, och vet ni, idag var alla NYA ct upptagna, så efter mitt styrkepass SPRANG ja på löpbandet..JÄKLAR, inte ont....svett svett svett---- 4.1km på löpbandet, UTAN stopp,,skönt!!!!
    Helt amazing vilken kick man fåååår!

Sen massage sängen, sen dush där, sen cykel hem nu, kom hem för 30 min sen, kokat kvällsmaten, fibergröt m banan i som vanligt med honey + cinnamon!

Ska fixa lite nu
    kraaaaaaam

• MagdaA

här blir det ingen motion idag. har varit på ikea HELA dagen, precis kommit hem. hade tänkt ta ett pass på ct:n när Alex somnat, men det blir så sent, måste få sova lite i natt så jag kommer stupa i säng när gossen behagat somna!

Skött maten hyffsat idag, kunde kanske varit bättre, men är nöjd ändå. Vägning i morgon, spännande att se om det är nån skillnad!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger