• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Kaya

Monchichii, TACK för tipset! Det borde man ju egentligen göra, då vet man vad som är i! Men det jag undrar är om det kommer att kännas för "matigt" trots tunna skivor... typ det smakar för mycket KÖTT... Vet inte hur jag ska förklara men t ex rökt skinka är ju så "lättätet" - det blir mest god smak på osten/brödet av det salta/rökta! Det känns inte som att man äter KÖTT på mackan...? *snurrigt jag vet*

Magda, JJ, jag håller med, man kan nog inte undvika ALL skit. Det är väl mer att VÄLJA vilken skit man vill unna sig

Och eftersom jag då är så svag för mackor med rökt pålägg så kanske det är just det jag ska fortsätta unna mig, i rimliga mängder, utan dåligt samvete!

Det som jag stör mig på är nog att jag efter åren i USA VET att det går att göra vegetariska pålägg som smakar LIKA gott, salt, rökt, utan allt äckelpäckel som är i skinka/salami osv... Helt otroligt, vi flyttade hem från USA för snart 7 år sen och det är fortfarande en massa saker (i matväg, förutom vänner, platser osv) jag SAKNAR, som jag önskar gick att köpa i affären här! De där påläggen, en speciell sorts SUPERGOTT örtthé (som visserligen finns att få tag på i Örebro och Stockholm = svindyrt!), min favorit-hasselnötsglass *MMMMMMM avlider nästan bara jag TÄNKER på den!* osv osv...

Nu puttrar den veg korv stroganoffen i köket. Hoppas den blir så god som jag har tänkt! Barnen hjälpte mig skala och skära alla grönsaker och rotfrukter. Fullkornsris och broccoli till. MMMMM ska bli gott med mat!

K

• annika81

Så sugen i dag igen! Kämpar emot men det är svårt. Speciellt när jag går vägen förbi ett konditori varje dag från jobbet och därifrån luktar det ljuvligt.

Men, kämpa,kämpa ,kämpa!!!!

• Nillalalala

Kaya: Det finns rökt ost, "korv-ost", den är supergod, det blir liksom lite häftigare smak både ost och det rökta-salta

J J: Vi har börjat äta havregrynsgröt till frukost alla vardagar, och oj, man håller sig mätt på ett helt annat sätt än med smörgås. Vi varierar dock lite med fiberhavre och vanliga, och på helgerna lyxar vi till det med mannagrynsgröt

• clinan

ah den rökta osten är given när vi har ostbricka, tycker det är jätte god, precis lagom i smak *mums*

• Evenstar

Nu har jag tränat och ätit middag.

Det blev först 20 min på löpbandet, power walk. Sen körde jag 30 min styrka, biceps, triceps, mage och rygg. Det var skönt men jag blev svettigare och det var jobbigare än det var innan jag blev sjuk. Så det känns absolut att jag varit krasslig. Men nu är det nya tag och jag är nöjd med passet. Och imorn ska jag jobba och jag ser faktiskt fram emot det.

Till middag gjorde jag tortillas med strimlat nötkött och grönsaker. Gott. Jag tog bara en, kändes som det räckte gott! Vichy vatten till.

Snart ska jag ta en kopp kaffe och en nöt/fruktboll till. *mums*

Sen fixade jag även iordning mellisar till imorgon. Jag kommer åka redan vid 06.30 imorgon och då hinner jag bara med nåt superlätt innan. Så jag ska ha med mig en lite bytta med keso och kesella light och blåbär och hallon till. Och sen mina dinkelmuffins. Det blir suveräna mellanmål. :)

Träningsschemat för veckan är planerat och det ser ut som om jag ändå kommer fixa veckomålet fast jag varit sjuk!

• SvenskEngelsk

Vart på gym + hos frissan + i lite butiker idag igen
    HERREGUD!
    Farligt för en som Heter Sara att ens vara på stan....Kyss

Oh well
    HELT JÄKLA AMAZING nöjd me min nya frilla, men inget drastiskt, och precis som ja ville ha det, på PRICKEN.....Och min frisör på en innesalong i stan, Sa idag, Men FAN rent ut sagt, Hur jäkla snygg är du sara, då sa ju jag, men S ge dig, Men du vet ju det Sara..haha...och så gick konversationen, då hon ville ha ihop mig med en av hennes kunder, som var fotbollsdomare, menb jag var nog "för snygg" för han sa hon..hihi!!.-.herregud. JAG som är en VANLIG människa som haf högsta intressen med smink + kläder, + HÅR, men det har ju alltid legat mig varmt om hjärtat, inte bara för jag gått ner 50 pannor!

Ja ja....+ nytt till kök idag..aldrig FAN är jag nöjd!....Så jäkla fjantig då de kommer till hemmet....+ mina egna kläder med för den delen
    :P

Kaya: Jag äter absolut skivat pålägg, som jag oftast ber få över disk.....Helst kalkon eller why not bog.I LOVE IT!.....Jag menar vi äte rju inte kilovis, och jag kommer aldrig sluta äta sådant, dock minskar jag ju ner rejält på GRIS...men det har ju andra orsaker....( äter sällan biff heller, max nötfärs )

TRÄNAT på gymmet, 3.6km löpning + styrka..SKÖNT, duschade där efter för ja skulle klippa mig!!!

Ska ut me bilder Annlie..I promise

6628: Herregud, EP, inte alls roligt, alla mina 5 boende på jobbet har EP, och får OFTA anfall, men HOPPAS du mår bra nu!

KRAM

PS, ni KAN komma ut på rundor ni som "vill" och säger att ni saknar det, ta TAG i det, sätt av 1-2 ggr / vecka då NI har barnvakt / mannen eller barnfria osv.. vill man så går det OFTAST!

• Missisola

Frisk!!! ... ser jag mig som!

Evenstar: we´re on the road again!!! Har oxå tränat i dag och det gick bra...om inte anant så fick det i gång magen min
    Simma 45 min och sen blev det 60 min styrka(tiden bara flög i ´väg)
    Blev så taggad av se/höra de två SATS PT som körde med varsinn tjej i dag...
    Tänkte att om jag blir gravid igen ska jag under de 9 månaderna spara lite varje månad
    till PT-timmar ... som jag tar efter! Så här med facit i hand så ..visst jag gick ner i vikt helt ok... osv osv...Men behövde nog haft hjälp med tex bäckenbottenträning och benstyrka...och jag vet def. att efter ytterligare en kommer skruttet tillbaka...

• Missisola

SE: ..ser fram emot att få se nya frillan!!!!

6628: Aj då!!! *stor kram gumman* Hoppas du är ok nu!

..är sjukt besatt av PhillaLight m tomatskivor på brödet......

• Evenstar

Miss,

Weee! Härligt att höra att du också är på gång igen! Det här fixar vi!

• Betty the Boop

Det här med pålägg , jag kör också med skinka. Jag vet att jag undviker så mycket annat som är ohälsosamt så skinkan får stanna. Sen älskar jag mosad avokado på mackan med en skinkskiva över. Jättegott.

På tal om pålägg, Anna skipper gjorde nåt som jag testade för längesen som var jättegott. Man mixade fetaost, vitlök, basilika o kanske nåt mer. Det blev himla gott.

Kul med ny frisyr SE, oj det var längesen för mej. Skulle gärna vilja klippa mej kort för mitt långa hår har jag alltid i tofs. Men jag vet inte...kanske när jag gått ner mina 10 kilo.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger