• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Kaya, ja färdigmalen finns det men det finns inte alltid och inte överallt. Willys här har alltid. Det är väl ok att gnälla ibland, du är ju alltid så positiv annars!

Imorgon är det jobb som gäller. Känns lite overkligt. Det positiva är att det blir mer ordning på mellanmål när man har fikaraster, det negativa är att det blir mindre fritid till promenader. Det positiva är även att komma hemifrån mer och få vara bland andra vuxna. Men det största är att min man förhoppningsivs blir mer brydd om hushållet... Och jag hoppas jag slipper vara tjatmamma och att min man kan ta lite av det när han är hemma på dagarna.

• Jessi74

Är det nya fl som gör att det blir så stora mellanrum när man gör nytt stycke?!

testar

• Jessi74

Fattar hur det funkar nu, sorry girls!

• J J

usch.. inte så mkt bra mat hemma längre, måste åka o storhandla lite nyttigheter. Idag blev det potatismos och en sås på fläskfärs, lättgrädde, mjölk, creme fraiche, lök, rödbetor och smörgåsgurka.. rätt gott faktiskt och speciellt potatismos..love! men inte det nyttigaste då vi inte hade så mkt hemma och jag är fortfarande dålig av magsjukan.. imorgon är det styrelsemöte så handlingen får bli på onsdag, ska planera en veckolista igen så det blir ordning!

Bra jobbat Magda o Tindra m fl!

• Nillalalala
    Tindra04 skrev 2008-01-14 15:24:23 följande:
    Nilla: Noja inte över gravkilona! Äter du sunt och rör så mycket på dig som du orkar så är det bra. Kilona kommer du bli av med sen. Tänk på att en hel del är ju bebis, moderkaka osv. Jag gick upp 24 kg!!! med mina två MEN efter tio dagar hade jag gått ner 22 utan ansträngning!Nu har jag varit ute och gått en mil med vagnen. Hade tänkt köra ett pass på min CT i fördmiddags men just då ringde en kompis så det blev inte av. Men det får räcka med min prommis. Ikväll blir det fruktsallad framför tv:n och Idrottsgalan!
    Vad du kämpar! Var magen väldigt tung, när det var två bebisar däri?

Jag ska försöka att inte tycka att kilona är alltför obehagliga, men jag hade en kompis på besök i helgen, vi har tränat tillsammans tidigare och haft ungefär samma kroppsbyggnad, och hennes mage var sååå platt och snygg *längtar*
  • Nillalalala
    hipmarygirl skrev 2008-01-14 15:38:50 följande:
    Vad duktig ni är allihopa!-1 kg för mig vid vägningen imorse Känns bra!
    Grattis!! Va kul
  • Tindra04

Nilla: JA på slutet var det riktigt tungt! Fick ju två relativt stora bebisar (för att vara tvillingar) Tuva vägde 3100 och Elliot vägde 3500 ca så nog var det tungt alltid. Men sen är det ju mer än bebisen som jag skrev innan; moderkakan väger ju lite och så är det ju massor av vatten. Så NJUT av att vara gravid gumman!

Nu blir det snart fruktsallad och te i sängen framför tvn!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • Nillalalala
    Tindra04 skrev 2008-01-14 19:33:02 följande:
    Nilla: JA på slutet var det riktigt tungt! Fick ju två relativt stora bebisar (för att vara tvillingar) Tuva vägde 3100 och Elliot vägde 3500 ca så nog var det tungt alltid. Men sen är det ju mer än bebisen som jag skrev innan; moderkakan väger ju lite och så är det ju massor av vatten. Så NJUT av att vara gravid gumman!Nu blir det snart fruktsallad och te i sängen framför tvn!
    Jaha, ja det är mycket som väger på magen, det hade gjorts en forskning om varför man inte ramlar framlänges när man är gravid. Det säger en hel del om hur stor tyngd som hamnar där.

Vad mumsigt med fruktsallad! Jag ska hem och ta en smörgås - är sååå hungrig!
  • Betty the Boop

Snygg sida det har blivit!!

Idag har jag kört PowerYoga för första gången, det var både härligt o jobbigt.
    Men det är absolut nåt jag kommer fortsätta med!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger