• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Betty the Boop

Innan idag så tänkte jag att, nä det är ju ingen som svarar på mina inlägg. Så nu KAN ni väll inte missa mej va??

• Monchichii

Betty, man får ta plats utan att känna sig skyldig Ditt nick är desstom så underbart så man gärna kan se det många gånger! Fick strumpor med betty på i julklapp

• Betty the Boop

Hehe, ja jag har en Laptop och ibland vet jag inte vilka knappar jag kommer åt. Antingen blir det så här som nu, att flera inlägg kommer. Eller så har jag skrivit nåt och så råkar jag komma mot en knapp så allt kommer bort. GRRRR

Ja, jag känner mej som en Betty , hon har alltid funnits med mej den där lilla figuren så det passar mej perfekt. Min midja är väl inte lika smal, men det kommer jag LOVAR!!

• clinan

Tänkte höra med er ang. träning efter pencillinkur. Jag tar det lugnt än eftersom jag fortfarande går på pencillin. Jag tar min sista tablett på måndagmorgon, kan jag träna på måndag då eller ska jag vänta tills tisdag. Vad säger ni? Vill ju fortfarande se fantastisk ut och må helt underbart till min tjejfest

• MagdaA

Nu har vi ätit en STOR skål fruktsallad jag och maken, de va riktigt gott! Sen har jag mumsat lite nötter och törkad frukt.

Vi ska på ikea i morgon och jag har laddat med lite resegodis. nötter, torkad frukt, russin och lite sånt, ska ta med några flaskor vatten också så jag inte blir toksugen på en massa onyttigheter. NEJ, nu ska jag lägga mig. Puss på er!

Monsa: klart man kan baka in fetan, det har jag gjort förut, men i det här receptet skulle man "smula" och jag tycker det blev bra, blev ju endel ganska stora bitar ändå. Jag gjorde receptet *3 = 150 g feta, det är ju en såndär "bit" man kan köpa.

Betty: hur länge har du tränat på din ct? du kommer öka snart tror jag, när du känner att du orkar! Sen beror det ju på vad för typ av program man kör också... det jag kör på nu heter "fat burn"

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Monchichii

Magda, låter super med en ct. Min enda slags maskin har jag lånat ut å det är min motionshoj, tar ju sån plats med så jag gråter inte precis men å andra sidan hade den vart bra ibland.

Vad bra att du planerat för resan och så. Det hjälper verkligen när man gör så.

• Monchichii

Måste lägga in en bild på muffinsen nu när jag ändå är på gång.

Bärmuffins.JPG

• SvenskEngelsk

Hej flickor
    Bättre humör nu!
    Skickat bokningsförfrågan till Ticknet på resa till Mallis slutet av MAJ, YES! mer att se fram emot!....mamma, Jag och Bailey!!!!!!!! Wohoooo!!!:.Shittans vilen MOROT attt träna kroppen till finare former och inte hängade skinnpåsar på nedre mage + insida lår..YIPPI!....

Oh well
    Åt nopg bland det godaste jag ätit på månader ikväll på jobbet...JAG NJÖT av varje tugga!

Lagade ett recept som jag hade i huvudet efter då jag jobbade natt i lördags....kocken på tv4 lagade med sin dotter CORNFLAKES nuggets..OH MY GOD!!! Alla påjobbet sa, det är säkert Sara som skrivit upp Nuggets av kycklingfile på matlistan på lörd kväll, och YES..ingen annan skulle laga så " komplicerat mat där"....MEN JAG, I LOVE IT!...
    Så jag skar kycklingfileer i nuggets storlekar...typ 4*5 cm typ.....sen dubbelpanering som han sa, i först MJÖL; och av med överskottet av mjöl...sedan doppai ägg, sist i de mosade cornflakesen..sedan i olja på  plattan!...Inte så supernyttigt, men SHIT vad gott, och jag valde att göra egna EGNA pommes till , med asterix potatis MED skalet på, tunna fina pommes, med lite olivolja + div kryddor, 2 olika dippar, morotsstavar + paprika stavar till!....MUMS!!!!!!!!! Nuggetsen blev SÅ fiiina och krispiga!....ALDRIG friterat innan, perfekt UNNARMAT för Sara ..så det ska jag laga hemma på lördag, då är jag LEDIG med min son, fast jag ska doppa i dinkel fullkornsmjöl och ska se vilka flingor jag köper. Jesus....man vet ju iaf VAD nuggetsen innehåller, köper aldrig på affären efter jag såg ett program vad som äör i en nuggets...men här är det ju REN kycklingfile! de enda onyttiga är väl att lägga ner i oljan, men lät dem torka av på papper med!!!!!!!

MUMS!
    Åt 12 st godisbitar, och det känns bra då jag slutade där, skulle inte äta nåt sånt innan semletårtan på PK på torsdag, men var sugen, och då ska jag ju få äta med!...så 12 blev det!

Snart dags att hoppa LITE hopp! Annat från det vilat idag ( jobbat dock )

Imorgon bär det av DIREKT till gymmet efter 9 tim jobb....där ska de bli det vanliga + massagen!

KRAM

ps, Monsa Grattis

• Betty the Boop

SE  kul med resa!! Vi ska ju också åka i maj. Du ligger ju en lång väg före mej i beach trimmad kropp, jag får vara glad om jag kommer se någrolunda ok ut.

Magda - Vi köpte våran i somras,det är en orbitrek från tv shop. Det finns inga program på den, utan man kan bara ändra motståndet. Det senaste har jag valt att gå ut o promenera istället, för min 3åring har hela tiden stört mej när jag tränat. Hon ska vara med överallt
    Men ska helt klart utöka tiden, det är ju jättebra konditionsträning.

• annika81

Monchichii: Tack för tipsen mot suget. Klarade mig i går utan att frossa. Känns så bra i dag. Drack te, borstade sedan tänderna och höll mig sedan sysselsatt med att städa bort julpyntet.

Nu är det fint väder, vi ska ta en långpromenad vid havet.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger