• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

nu är ja jäääätte hungrig! väntar på att Alex ska vakna så ska jag koka gröt. Köpte dinkelgröt som jag tänkte prova, aldrig ätit det.

tack allihopa!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Nillalalala

Hej!

Grattis till alla minus, jag har faktiskt stabiliserat min vikt, det känns riktigt bra. Hoppas att jag inte gåt upp mer nu, men det är ju 7 veckor kvar, så att lite till går jag säkert upp, men om jag går upp det som de säger (0,5 kg i veckan) så kommer min totala viktuppgång inte vara mer än ca 16 kg. Och det tror jag att jag kan jobba bort ganska fort efter grav.

SE: Nu kan jag inte se ditt krypin igen! Synd.

• kaksmulan

Tindra: Härligt jobbat!

Magda: Jag är så stolt över dig så jag blev som tårögd när jag såg bilden du skickat! Så roligt! Du ser, lite slit ger mycket resultat!

Evenstar och missisola: Krya på er tjejer!

Clinan: NU får du min tillåtelse att börja träna!!! Lycka till!

SE: Jag vill också åka utomlands... Men wow, vilken morot! Du kommer att vara hottaste bruden på stranden!

Den här veckan blir det knapert med motion. Maken har utlandsbesök på jobbet och kommer därför att jobba över VARENDA kväll! Förutom i dag så jag ska passa på att köra ett pass "STEP med styrka" i eftermiddag. Det var exakt hur länge sedan som hellst jag körde ett steppass så jag får nog börja med att ha brädan på det lägsta

Kram på er alla!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • MagdaA

kaksmulan: Jag hade ju lovat att du skulle få se resultat så då måste jag ju se till att hålla det också! Ska kämpa på den här veckan också, ny bild på måndag!

• Tindra04

Nilla: Noja inte över gravkilona! Äter du sunt och rör så mycket på dig som du orkar så är det bra. Kilona kommer du bli av med sen. Tänk på att en hel del är ju bebis, moderkaka osv. Jag gick upp 24 kg!!! med mina två MEN efter tio dagar hade jag gått ner 22 utan ansträngning!

Nu har jag varit ute och gått en mil med vagnen. Hade tänkt köra ett pass på min CT i fördmiddags men just då ringde en kompis så det blev inte av. Men det får räcka med min prommis. Ikväll blir det fruktsallad framför tv:n och Idrottsgalan!

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • MagdaA

Tina: bra! en sån lång promenad är fullt tillräckligt! känn inte press att du måste hinna med mer! Här blev det ingen promenad idag eftersom vi va på bvc i förmiddags, så det blir ct i kväll.

• Jessi74

Ikväll blir det lasagne på kycklingfärs, blandade fk-plattor och vanliga gröna. I färssåsen är det bl.a. svarta bönor, rivna morötter och vita såsen är lättmjölk med lite philadelphia light ost nedvispat i.

• Kaya

Åh lasagne! Måste jag göra nån dag, jag älskar det, Jessi din variant låter underbar! Kycklingfärs, mal du själv eller finns sånt att köpa färdigt i Storstan?

(Man är ju lite nojjig över köttfärs just nu...)

Har inte riktigt hunnit läsa ikapp det ni har skrivit sen sist, men har i alla fall förstått att många är sjuka eller har andra problem : SE, TRIST med din bittra släkting... KRYA PÅ ER, usch kräksjuka är ju bara HEMSKT, och problem med relationer/släktingar ännu värre, och hoppas allt känns bättre snart!

Nu fick jag lite perspektiv, jag som hade tänkt komma här och GNÄLLA om den SVACKA som jag har hamnat i efter juluppehållet... Har ju tränat på som vanligt på ren viljestyrka men den vanliga energin har inte riktigt kommit tillbaka och fast jag har återgått till min vanliga mat har jag hela veckan sen vi kom tillbaka från Värmland haft svårt att undvika att överäta och äta mig FÖR mätt... Det händer liksom FÖR ofta att jag äter lite extra bara för att maten står där, eller att jag är trött, uttråkad, jag vet inte riktigt VARFÖR ens! Om jag äter mycket för att jag är HUNGRIG tycker jag inte att det gör nåt, men att äta LITE för mycket hela tiden utan riktig anledning så man känner sig obehagligt mätt efteråt, det är bara DUMT!

Sen har både lilltjejen och jag varit lite konstiga i magen de senaste dagarna, vi är inte magsjuka på riktigt men hon har haft lite varierande aptit, lite lös i magen till och från, plus kräkts 2 ggr på 4 dagar - men leker som vanligt och är glad och pigg och äter FÖR DET MESTA ok, så nån RIKTIG magsjuka kan det inte vara... Jag har ju handskats med hennes kräks och bajs, och inte heller blivit sjuk på allvar, men NÅNTING är det, jag är lite orolig/öm i magen... Det värsta är nästan att man får den där matta trötta känslan i hela kroppen när det är nåt med magen

Lördag natt hade jag dessutom mitt vanliga onda (som jag inte vet vad det är) så jag knappt kunde sova nåt... Kom hem från torpet igår kväll och övervägde om jag skulle strunta i yogan, men så gick jag iväg ändå, tänkte att söndagspoweryogan på 75 min är ju veckans mjukaste och lugnaste träning och jag har ju gjort passet hundra gånger... MEN när jag kommer dit och har kört 20 min HÅRD uppvärmning på löpbandet så visar det sig att det är en ny instruktör och att hon körde ett STENHÅRT pass, mycket jobbigare än det vanliga!!! PUH! Där fick jag träna ordentligt i alla fall!

Idag ska jag köra afrikansk dans + styrka eller kondition, beror på hur trångt det är i styrketräningsdelen av gymmet - de bygger om just nu så det är lite rörigt.

SORRY det blev mycket gnäll fast jag inte ens har kräksjukan!!! Jag hoppas återkomma på bättre humör och med mer solskenshistorier senare i veckan!

SOM SAGT KRYA PÅ ER ALLA SJUKA

K

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger