• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Monchichii

Magda, kollade blocket och hittade lite begnat, gillar ju dock cykeln men en ct är kanske roligare

I alla fal så har vi ju ett litet områdesgym med soalrie och bastu. Soalriet kostade 25 för 25 min. Bastun var också någon sån stoppa i pengar för viss tid grej. Gymet är 3 timmar för 20:-Ska kolla hur man skulle kunna göra då. Kan ju va skönt att komma härifrån bara en liten stund.

Nu ska jag laga mat och mannen är iväg och besiktar bilen, håll tummarna för att "Da Bus" går igenom

• Monchichii

Hmmm....kan alltså stava, blev lite fel bara haha, skyller på mitt skitdåliga tangentbord!

• Kaya

Å Jessi... vad härligt! Är SÅÅÅÅ avis på dig och alla andra som har ett jobb att återvända till efter föräldraledigheten. Jag hade ju inte det, var projektanställd innan och så flyttade vi till en ny stad mitt i min föräldraledighet dessutom så nu ska jag ju försöka börja på ny kula i vår nya stad och det verkar ju helt KÖRT att hitta ett jobb?!?! Blir så stressad för jag vet inte om jag har rätt till en ny period med a-kassa heller. USCH. Där fick man för att man valde att utbilda sig både länge och väl...

Jag märker att min energinivå inte är tillbaka på normal nivå än men mår i a f bättre idag än igår! Tog det dock lite lugnt i förmiddags, sprang "bara" ett varv runt vanliga rundan plus 10 min rodd + crunches, pushups, stretch. Det är så lustigt, när jag började springa i våras så tyckte jag att jag var såååååå duktig efter ett varv plus stretch bara. Nu har två varv blivit standard och om jag BARA springer ett varv plus kör lite rodd så tycker jag att jag har tagit det lugnt!

Skönt var det att springa och ro, men det är nån typ av trötthet i kroppen som gör att jag inte orkar 100%. Dock känner jag mig som sagt på gång igen nu, äter ordentligt idag och ska försöka gå och lägga mig i tid ikväll igen så kanske jag är tillbaka på min vanliga energinivå imorgon! Hoppas!

I morse åt jag grova mackor med 10% ost och 7% Må Bra medwurst och tomat till théet. Sen vegetarisk lasagne med massa bönor i till lunch (hittade en porton i frysen, inte det godaste jag har ätit men HELt säkert lågt GI ). Kaffe med Mellanmjölk plus liten skål Dofilus, valnötter, pumpafrön och havrekli till mellis. Till middag blir det vegetarisk stroganoff med massor av grönsaker och rotfrukter, sojakorv, fransk senap och matlagningsyoghurt, ris eller quinoa eller nåt till det. Sen kanske det inte blir nån kvällsfika idag, jag får se, det beror på om jag somnar med sonen eller ej...

Imorgon ska jag ner på gymmet diekt på morgonen och köra löpband eller CT + styrka. Ser fram emot det! Skönt att åka dit på morgonen, de bygger om så det är JÄTEtrångt och bökigt i styrketräningsrummet på kvällarna när alla tränar.

6628 - usch inte kul med epilepsianfall och förbud mot att köra bil - när ni dessutom bor på landet! Men som du själv säger, säkert ordnar det sig på nåt bra vis. Viktigast är att du mår bra! (Men det gör man ju bara om vardagen funkar, det borde t o m FK fatta!)

K

• Nillalalala

Little: Visst är det lätt att hamna i "sambo-fällan", hamna framför Tv´n med en påse smågodis eller chips varje kväll. Det är ju så "mysigt".

• Kaya

PS. Måste förresten be om ett tips. Jag älskar ju som sagt mackor med pålägg, lättost eller avocado plus nån typ av skinka eller mager salami eller nåt är min favorit... Men så läser man hela tiden att om man ska undvika NÅN grej i kosten som är jättedålig för hälsan så är det charkuteriprodukter. Det är ju en massa skit i det, till och med de varianterna som inte har tillsatt socker... Och jag undrar vad man ska ersätta t ex skinkan med för att få den där salta smaken och proteinet??? Bara ost är ju OK men inte alls lika smarrigt... Stekt ägg är jättegott men det ställer man sig ju inte och steker varenda gång man ska äta en macka... Ibland gör jag eget pålägg av tofu, nötter, kikärtor osv som jag mixar men det känns mer som MAT, om man typ äter macka till lunch, inte som frukost/kvällsfika... plus att även den röran är ÄNNU godare med en skiva rökt skinka ovanpå! Hmmmmm

Minns när vi bodde i USA att det fanns jättegoda vegetariska alternativ till köttpålägg, med 0% kolesterol, 0% mättat fett, lågt sodiuminnehåll, låg fetthalt, inga nitriter etc. Men det har jag aldrig sett här i Sverige.

TIPS?

K

• Monchichii

Kaya, jag längtar vansinnigt efter jobb jag med, men nu har jag ju valt att köra på med plugg i några år. Man kan ju göra ett avbrott men vem vill ha mig? Jag är ju inte ens ordentligt utbildad ju! Ja sen vet jag inte vad de blir men då har man ju verkligen en grund att stå på känns de som.

Just det, ska ringa runt och jaga efter betyg, jag ska minsann ha beyg för det jag gått och så är det bara.

Ok, jag fick erfarenhet och så när jag praktiserat, gått i skola och jobbat men blir så putt ibland på att min praktiska utbildning på det sättet inte räknas som det hade gjort om jag hade vart inskriven i ett särskilt program.

• MagdaA

Monsa: JAG tycker då att ct:n är mycket roligare och bättre!

Kaya: jag äter skivad smörgåsmat varje dag, visst, kanskte inte så himla bra för hälsan, men snart kan man ju inte äta nått!!!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Kaya, jag förstår att det är jobbigt att inte ha ett jobb att återvända till och jag håller tummarna för att du snart hittar ett jobb!!! Man gnäller mycket på jobbet, det är trist osv men visst vill man ha ett jobb att gå till!

Har glömt hur torr luft det är här på jobbet, måste se till att ta med en vattenflaska till imorgon, kan inte springa och hämta vatten i kaffekoppen hela tiden... jag måste alltid dricka dubbelt så mycket som hemma här på jobbet, så torrt alltså!

• J J

Håller med om pålägg.. skit i allt.. inte ens "ren skinka" är bara skinka.. men jag älskar rökt skinka/kalkon som pålägg och tänker nog äta det i fortsättningen med. Man kan nog inte undvika allt skit i maten.. då får man typ börja med egen bondgård, odla ekologiskt o bara äta det man själv producerar o vet vad det innehåller..

Mitt första mål är att börja äta havregrynsgröt till frukost, iaf några ggr/v om inte varje dag och sedan byta ut en del av komjölken till havre/soja.

Ngn som ätit/äter bovetegröt? är det gott? såg i Renée Voltaires "en bulle i ugnen" att det ska vara supernyttigt och bra..

• Monchichii

Kaya, då kanske du kan köpa en fransyska och göra rostbiff. Sen går du till Willys eller nåt och ber om att få det uppskivat och fryser in dina tunna skivor.

Vi gjorde så när vi gifte oss, alltså gjorde rostbiff och fick det uppskivat i tunna fina skivor.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger