• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

Monsa: Ta de lugnt, du kommer få tid! Du är ju så himla duktig ändå!!! vad köpte vi INTE på ikea! Blev massor, vi ahr ju byggt ut huset. 5 garderober + inredning till dom (hyllor, backar, stänger osv) en byrå, en arbetsbänk. tvättsäckar med stativ, trådbackar med stativ, bordsunderlägg till köksbordet (skydda ekbordet där Alex sitter), krukor, lampor....ja å diverse annat.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • 6628

Monchichii: jag mår bra nu. Förutom psykisk oro. Men det är som du skriver, det ordnar sig på något vis.

Har inte haft nå anfall eller känningar på över 6 år. Jag har haft lite känningar i ca 5 månader. Yrsel, men kopplade inte ihop det med epilepsi. Trodde det var nånting annat. Mitt blodtryck är ganska lågt. 106/66

Men nu är det alltså så här o det går inte o göra nå åt det. Kan vara att jag har för mycket runt omkring mig.

Jobbar heltid, åker 30 minuter morgon o kväll, är hemma själv med barnen, de har en massa fritidsaktiviteter i stan, vilket betyder skjutsning, sköta hemmet. Ja, det är mycket o det livet kanske inte passar med medicinen som jag böt till för ca 18 månader sedan.

• Little
    Magda84
    Vad duktig du är!!!!

I söndags så bestämde sig jag & Johan för att ta tag i våra matvanor och rutiner.
    Vi äter alltid något snask på VARJE kväll framför tvn, chips eller godis.
    Igårkväll blev det fruktsallad med russin i visst hade det varit gott med lite glass i men så länge vi inte köper hem det så finns det inte hemma att frestas med!

Idag har jag varit på promenad men "bara" ner till bvc och Hemköp, på Hemköp blev det grönsaker,sallad, keso, feta och massa frukt, precis sånt som är kanon till mellanmålen och när man bli lite sugen på något, snabbt och smidigt.

Måste säga att igår va jag såååå sugen på något godis,sött,choklad! men säkert extra sugen bara för att vi väl bestämt oss för att ta tag i vårt sockerberoende!
    Men vi fixade det iallafall... och idag har det hitills gått ½ dag till utan något snask!

Nu ska jag värma till lite "gammal" potatismos så blir det grönsaker till det, har inget kött hemma så det blir "bara" veg. idag
    Nu är Simons lillebror Anton här!
  • alarik82

magda är sååååå avis på dina prommisar ja kommer f*n aldrig igång igen ja.. så trist å släpa med sonen i vagnen när de är sånthär väder ute

• Monchichii

emmamaria, här är en till

Längtar efter att gå runt sjön, jag å syrran ska ju göra det typ jämt men det blir aldrig av. Då ska hon först ner till stan för att sedan gå runt sjön och jag ska ner dit då med å så hinner det bli mörkt och jag vågar inte gå där då!

Nä nu jäklar, nu ska jag ta tag i dessa 4 kg som är fram till 25 feb. Nu jäklar ska det gå säger jag bara, begränsat med sött, byta ut lite mat mot annat för att kroppen ska få variation och så ska det motioneras!

Frågan är, ska jag ta hem min motionshoj från mamma som behöver den för att kommaigång efter sin knä-op eller ska jag hitta på något annat?

Nä, minsann, jag ska ringa å kolla vad det kostar att använda vårt lilla gym här ute!

Idag blir det ris, kyckling, currysås och sallad!

• MagdaA

Monsa: personligen HATAR jag motionscyklar! hade en innan som jag inte trampade många mil på, sålde den! däremot ÄLSKAR jag min ct jag köpt nu! Inte sugen på en sån?

• Monchichii

Magda, jo men den tar plats va? Vi har inte alls mycket plats då vi bor 5 personer på typ 76m2. Sen kostar den lite med va?

• Betty the Boop

Håller på att laga middag, det blir klyftpotatis i ugn med tsatsiki och vegetarisk filè!Mums!
    Ingen motion idag, borde ta en promenad ikväll men jag har för ont i fötterna. Det är nåt fel på dom , måste vila dom så att jag kan gå imorgon förmiddag med min kompis.

Härligt att du mår bättre Evenstar!!

• Jessi74

Hallå! Snart fullgjort första arbetsdagen efter föräldraledigheten! Känns ok. Bra med regelbundna måltider och fikaraster MED FRUKT. Får läsa ikapp ikväll när barnen har somnat! Keep up the good work girls! Nu ett päron till rasten!

• MagdaA

monsa: inte mer plats än en cykel... finns från 1500:- och uppåt. eller kolla beg på blocket.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger