• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Jessi74

Ciao! Äntligen fredag! Ska försöka få till träningspass i eftermiddag. Imorgon vill jag gå på familjegympa med dottern, det vore kul att prova på! Känns som den här arbetsveckan har varit så himla lång men ändå var man ledig i måndags...konstigt att det känns så då...

• alarik82

jo imorron ska ja försöka med de, men idag vet ja inte om ja vågar gå så långa streckor

• annika81

Hej hopp i tråden!
    Har inte mått så bra det senaste varken psykiskt eller fysiskt så jag har inte haft orken att träna en enda gång nu på 2 veckor.

Maten har det blivit lite sisådär med har inte brytt mig så mycket om vad jag ätit och har ätit en hel del onyttigt. Trots detta har jag minskat i vikt antar att det beror på att man inte har samma matlust när man inte mår så bra.

Nu har jag tagit mig i kragen i alla fall och mår bättre igen. Tänker börja att träna lite försiktigt och njuta av livets alla små glädjeämnen men ändå äta hyfsat sunt.

• Jessi74

annika81, bra att du börjar må bättre igen! Jobbigt att inte må bra. Blev ingen träning idag. Hann inte helt enkelt och mitt uppe i allt så kräktes dottern...hoppas det inte blir mer sånt. Hon hade nästan 39 graders feber så jag hoppas det var pga febern hon kräktes och inte magsjuka. Stackars tjejen!

• clinan

ikväll har det blivit massor av godis o en hel flaska av mitt favorit vin!

Ser fram emot måndagen då jag ska köra igång med en extremt bra månad! Det bara SKA gå!!!! Vill ju bara bli fin!!

• J J

jessi: duktig du är med nolltoleransen.. funderar om jag ska joina dig kanske.. fr.o.m måndag isånt fall för det är lite kalas imorgon o så.. men det är ju så gott med godis på fredagkvällarna.. 

Little: visst är den müslin god.. gjorde den för första gången för en vecka sen.. min mage klarar dock inte av så mkt müsli.. tar bara lite ibland på yoghurten. När är dopet? jag bokade precis kyrkan till 14/6 så tills dess vill jag gå ner lite..

Ikväll blev det  Åre chokladfabriks "lyxigare" chokladpraliner som vi fick i påskas.. tur att sambon inte gilar praliner o sånt..eller kanske otur egentligen för då äter ju jag allt.. så gott!

Böev ingen promenad igår förutom en tur till stan med lite shopping.. hittade äntligen en amningsbh i rätt storlek.. (75 H) ..jippie... mamma mu.. Flört

• clinan

J J
    är du som mig tro? vill gärna ha den där godisstunden till helgen?? Jag vill ha nolltolerans mitt i veckan men vill gärna ha något riktigt gott på helgen

Ska börja på måndag och köra extra hårt under april månad

Vill bli av med de sista kilona innan vi börjar på syskon vilket kommer bli i maj, typ! (kommer iofs äta nyttigt då oxå) men att äta nyttigt är inte mitt problem. Mitt problem är godis, det är ett verkligt problem. *suck*

• clinan

förresten, jag har börjat på en blogg , IGEN ska se hur länge jag skriver denna gången.

Men ska verkligen försöka att skriva BÅDE med- och motgångar! Jätte svårt för mig att skriva motgångar men jag MÅSTE!!!! Kan inte ljuga för nån, ljuger ju bara för mig själv om jag inte skriver dem!

• gmt

dagen har varit bra - jag har skött mig med maten - har dock fortfarande en tendens att vräka i mig min mat - precis somom jag är rädd för att jag ska bli hungrig innan nästa mål

Jag kan sätta ett kryss på min nolltoleranslista - satt inne hos min dotter - OCH TACKADE NEJ tILL GODIS!!

drack ett par öl till "Let`s Dance o käkade nötter o popcorn

men godiset lätt jag bli - det är jag glad för - men fy så nära jag var

Nu ska jag sova - önskar alla en god natt!

• alarik82

morr morrn usch inte nog med skitrännan ja hade igår, igår kväll blev ja dunderförkyld oxå...

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger