• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

hej hej! igår hade vi massa gäster här. bjöd på massa gott fika + godis. Men jag höll fingrarna i styr. Tog liiite dika, en par godisar, men nöjde mig så. Känns skönt! Har MASSA fika kvar i skafferiet men jag låter bli. Kokade gröt till lunch och skippade gofikat!

När Alex ska sova i em så åker jag till gymmet. Blir 3:e passet styrka den här veckan.

Känns att jag sovit lite i natt. gästerna åkte hem halv 1, kom i säng strax efter 1, Alex vaknade halv 6! + att jag var upp och gav han välling vid 2... *gäsp*

SE: krya på dig!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

Tack magdis!

BLÄ vad sjuk, väntar nu på att åka in till sjukhuset, men dem tar ju EVIGheter på sig att ens svara på ens samtal...bailey får åka med då han med e tjock i halsen sedan 1 vecka, jag spottar firtfarande ut saliv, kan inte svälja, och tar alvedon/ipren var 3:e timme....SÅ ofta och det är inte bra, därför måste ja ha starkare...Paul har Bailey.-....

Kram på er

• Evve81

SE: KRYA PÅ DIG!

Har ju själv lyckats vara sjuk 2 gånger på 2 veckor Är fortfarande inte bra i halsen men var ändå bara tvungen att ut och gå nu ändå.... Vet ju att jag frågat Magda men är det någon som har en stegräknare från SILVA. Min är grå med 3 gula knappar och jag kan INTE få den att räkna steg! I Displayen står STOP längst till höger någon som har en och kanske kan berätta hur man får bort STOP för då kanske den räknar!

• alarik82

SE ja har oxå varit dunder förkyld, men ingen feber, å skitränna i en hel dag dessutom

funderar på om ja ska orka pallra mig iväg på träning ikväll, har inte tränat sen i torsdag...

• MagdaA

nu har jag varit på gymmet, riktigt skönt! var där SJÄLV, ingen annan! La på extra vikter och lite nya övningar så jag lär ha träningsvärk i morgon! Känner redan av lite!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

SE lycka till på sjukhuset, hoppas du får hjälp!

Idag har vi promenerat i över två timmar. Det var lite att ta i tycker jag...ska kolla på jogg.se hur långt vi gick egentligen.

Sen har jag gjort vårfint i skåpet under diskbänken där sopsorteringen är. Äckligt var det och trist är det att städa där, men nu är det gjort!

• SvenskEngelsk

hej
    Ja fick hjälp efter timmar....

såklart halsfluss, fast inga mandlar kvar...konstigt sa dem..men ja visste ju det
    ja kan vara läkare själv...kan mer än dem....ja ja...svider som URK i halsen, men käkat rejält alla dagar, BRA aptit nu igen....junk vill jag ha, men lagat kyckligfile gryta med kokt potatis som jag la i, + gele..+ brocolli
    ska vila mer nu
    kram

• 6628

Krya på dig SE!

Denna helg har det faktiskt inte blivit mycket godis. Men det betyder inte att jag inte är sugen. Har haft ett enormt sug efter godis igen så jag dör! Kroppen skriker efter gott. Godis eller glass eller paj med vaniljsås. Var o handlade idag inför veckan o ville så gärna köpa godis eller glass, men jag lät bli.

Vi fick åka akut till ögon i fredags. Sambon o sonen var till veterinären i fredags, katten hade öronskabb. Tjejen sköljde rent i örat o katten ruskade på huvet o troligtvis så fick han nån droppe i ögat eller på fingrarna. Ögat såg rejält irriterat ut o svullet. De såg lite prickar på hornhinnan, så vi fick åka i lördags igen, för o träffa doktorn. Han såg fortfarande prickar så vi ska tillbax den 8 april igen. Han har en retning på hornhinnan. Inte kul.

När vi ändå var till Örebro så passade vi på o gå in på Kvik. Kolla på kök. WOW, jag ska få ett nytt kök!
    Vi lämnade lite mått o så, o de ska rita ett kök efter våra önskemål. Sen får vi se. Men vi ska även till andra, tex Marbodal. Nu kommer det o komma igång, våran rust. Väggen mellan kök o vardagsrum ska rivas, vi vill ha en öppen planyta. Mycket kommer o hända nu, vattenskadan ska också bli åtgärdat.

Nu ska grabben in i duschen!

Hejsvejs!

• Betty the Boop

6628  Kul med nytt kök!! Vi ska också göra nytt kök, men det blir efter sommaren nån gång. Längtar!!!!!  Vad ska ni ha för kök?? Nyfiken

Vi är väl många som ska köra stenhårt i April va? Jag måste ju verkligen det för jag ska ju åka utomlands o visa mej i bikini 2 maj. Så nu ska jag absolut köra gärnet 1 månad framåt. Är ju lite lättare när man har ett mål i sikte!

Tänkte köra en liten enkät, är så nyfiken på er o era vanor

1. Vad åt du till frukost idag?

2. Hur många gånger tränar du i veckan?

3. Vad ägnar du dig åt då?

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?

Ja det var det jag kom på hihi

jag själv svarar här:

1. Knäcke macka med leverpastej o kaffe

2. ungefär 3 gånger

3. Hittills har det varit promenader bara men från o med nästa vecka blir det 2 pass på friskis och en lång rask promenad. Det är målet.

4. Jag vill gå ner ca 7 kilo till

5.  Gå ut o gå , eller börja städa eller nåt liknande så man glömmer bort det.

kramis

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger