• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Little

J J
    18 maj är dopet, ja jag vill så gärna gå ner några kilon till den dagen... har kollat på gamla foton sedan Simons dop, fy fasiken vad trött och sliten jag ser ut... och tjock

ush igår sjönk mitt sista självförtroende som en sten.. blir så less på mig själv.. va och skulle köpa nya jeans och nån top som jag ska ha på mig ikväll, ingenting passade, fy fasiken för provrummet i klädbutikerna!!
    Visst fick jag på mig några jeans men magen hänger ju över som värsta degen...

... och i torsdags så solade jag för 2:a gången denna veckan, bara det at jag tog 5 min längre den gången eftersom jag inte tyckte det tog så bra i tisdags... ja så nu är jag inte bara tjock... jag är rosa som en gris också..
    ... men i dag har det börjat lägga sig lite iallafall... men aj!! vad ont det gör när Simon ska köra lekslaksbil på mammas lår...ajaja..bränner..

Förstod iallafall att det verkligen är dags att ta tag i detta nu!! NU! eller imorrn, idag hinns inte då jag måste byta alla kläderna jag köpte igår (utan att prova i butik), få se hur det går att hitta något nytt när man är sjäkv med barnen idag, inte lätt med en bred syskonvagn i butikerna..

Ikväll ska jag iallafall på inflyttningsfest hos den ena av mina storebröder, plus att min syster och 2 till av mina bröder kommer också!!!! Ska bli superkul att träffa 4/5 av mina syskon ikväll, jag ska NJUTA av vinet! för sen blir det till att vänta ett tag .. hehe..

..så sambon ska vara hemma själv med pojkarna, har faktiskt lite ont i magen av detta att han ska vara själv, få dåligt samvete fast jag inte borde ha det, sambon själv har ju varit iväg flera ggr på krog och iväg på firmaresor med hotellövernattning....klart att han fixa det...eller.

jaja ikväll blir det jag, en flaska vin och min bröstpump 

• gmt

Hoppas du får riktigt roligt Little!

Själv ska jag till Göteborg o dansa Lindyhop/Jitterbug - DET blir bra motion för en "gammal tant"

• MagdaA

hej hej! här är det full rulle i dag! klev upp kl 6.15. åt frukost, sen satte vi igång och städade, HELA huset. dammtorka, dammsög, torka golven osv osv. (ska ha gäster i kväll) när de va dax för Alex att sova klädde jag på mig och gick ut på promenad med vagnen. 1 timme och 15 min i rask takt. Härliga backar i skogen! Snösörja så de va tungt att styra vagnen, men härligt! Alex sover fortfarande så jag har hunnit äta en tallrik gröt till lunch. Maken hade varit på affären och köpt en god kaka men jag tog bara en smal smal bit för att smaka.

Ska städa lite mer i em. Min lillebror kommer nog ner snart också. Ska göra egen pizza till middag på dinkelmjöl. blir gott!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Jessi74

Alltså min nolltolerans gäller bara kakor och godis, eftersom det är det som jag "missbrukat" på sistone. Så lite glass till helgen blir det.

Anyway, jag har sprungit min runda idag. Det var hemskt jobbigt, jag tyckte inte jag kunde andas ordentligt så jag pallade inte springa så mycket, för det kändes otäckt att inte få ordenligt med luft. Inte vet jag vad det berodde på...

• Evve81

Jessi: Det där med noll tolerans tror jag att jag ska haka på från måndag. Äter ändå inte godis i morrn men ändå. vi ska bakabullar och jag kan ju inte hoppa över det

Ingen motion har det blivit heller eftersom jag fortfarande är supersvullen i halsen. Jag ska på skolan nästa vecka och därför kan jag inte bli sjuk heller...

• SvenskEngelsk

Säger hej
    Sjuk som få, BLÄ, det var längesedan

Var tvungen att betala räkningar online, syster fick hämta B i morse, kan inte vara uppe ur sängen många minuter
    haft 39 i temp och svettats floder, då tar jag inte ens i, utan fick byta sängkläder, då febern var på väg ur....ÄCKLIGT....

Tänkte blogga sen om hela resan för er som ville läsa...
    vad jag vet redan, är att Han är mer kär än mig just nu, men så mkt annat i mina tankar + sjukdom + stress som nog hindrar mig lite med..
    Men haft TOPPEN dagar fast jag blev sjuk

kram

Ps, INGEN motion som ni förstår

• Betty the Boop

JJ  Ha så superkul nu , jag vet hur du känner det där med att lämna mannen hemma med barnen. Visst klarar dom det lika bra som oss, men som sagt är man mamma så är man hihi.  kram på dej

• Betty the Boop

S E  oj va tråkigt att du blev sjuk!! Har du varit sjuk på resan också?? Massor med kramar o krya på dej. 

• SvenskEngelsk

bloggat nu alla ni som orkar läsa / vill läsa

kram, ska åter till sängen

Tina: Tack för dina älskade sms

• SvenskEngelsk

Betty
    Ja, detta började nog innan resan började

kramis

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger