• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • MagdaA

lagat en supergod middag, kyckling i örtss med rödlök och bönor, ris till och massa grönsaker. mmm! sen har vi varit ute en stund i solen, hela familjen gick en liten sväng efter vägen men de är inge kul nu blask å slask å snösörja! Kommer inte bli många promenader den här veckan tyvärr. Jag som ÄLSKAR mina långa promenader varje dag!

Betty: kul me lite frågor! Här kommer mina svar:

1. Vad åt du till frukost idag?
    2 skivor keso-limpa med skinka och tomat, 1 glas proviva blåbär.

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    Styrka på gym 2-3 ggr, crosstrainer 1-2 ggr + så många promenader som jag hinner med, helst en om dagen!

3. Vad ägnar du dig åt då?
    Som jag skrev ovan, styrketräning, crosstrainer och promenader. Hoppas komma igång med löpning när vägen torkat upp längre fram i vår.

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    8-10 kg vill jag ha bort.

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Ett glas vatten eller ett tuggummi. Frukt funkar också.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • alarik82

de blev en prommis på 70 min i raks fart sen en mindre på 30 min ca i vanlig fart med en kompis

• Betty the Boop
    Magda  Keso limpa låter intressant, kan man få receptet ? Kyss
  • Jessi74

Tänkte köra en liten enkät, är så nyfiken på er o era vanor

Nåt som jag aldrig äter annars. Rostat bröd med ost och marmelad. Kaffe till det.
    Springer 3 ggr/vecka. Försöker promenera om jag hinner.
    Springer och promenerar
    Jo vill gå ner lite grann, vet inte hur mycket.
    Borsta tänderna tror jag. Då vill man inte äta nåt på ett tag.

• MagdaA

Betty: receptet ligger i min recept-blogg nu. i "orginal" receptet ska de va fikon, men jag har bytt ut det mot russin.

• Evve81

Fil + 2skinkmackor

Ingen mer än mina promenader som än så länge är 3ggr/vecka en målet är att det ska bli varje dag

Promenerar

Jag SKA gå ner i vikt. 30 kilo helst men det ska få ta den tid det tar!

Ett glas vatten och att verkligen bestämma sig. För då är man himla nöjd med sig själv efteråt!

• J J
    2 skivor av min hemmagjorda "nötlimpa" (recept finns i min receptblogg), skinka, gurka, te, liten skål med naturell yoghurt med blåbär o hallon.

0. Försöker gå långpromenader så ofta jag kan och orkar. Ska försöka börja med lite hemmatärning med hjälp av pilatesboll och gummiband.

Som jag nämnde ovan.. promenader just nu.

Vill gå mer mina graviditetskilon och gärna några till..

1. Tänk efter- är jag verkligen sötsugen elelr hungrig? ta ett glas vatten och är du fortfarande sugen efter 30 min. så ta en frukt, te med honung i, en smoothie.. i "värsta fall" mörk choklad. Om man är hungrig så är det bättre att äta något.
  • J J

Usch.. helgen var inte så bra som jag hade tänkt att den skulle bli.. har blivit lite för mycket av både god mat, godis, popcorn och tårta.. gott var det dock!
    Jag funderar nu på att haka på en "vit månad".. godis och kakfri till 1/5.. jag ger det ett försök, kommer bli skittufft men det är kul emd en utmaning. Ska dock inte vara helt "sockerfri".. lite glass elelr nån efterrätt på helgen ska jag nog kunna unna mig..

Odag var jag iaf ute i 75 min med vagnen i rask takt.. så underbart i det fina vädret!

• MagdaA

vägning i morse, -0,4 kg Ine hunnit mäta midjan än, får se om det börjat hända nått där. Ny vecka, ser fram emot många BRA dagar med bra mat och motion!

• Jessi74

Gått ner 0,5 kg sen förra veckans vägning!

Promenerat raskt nu på morgonen, 20 min till t-banan. Men nu sitter jag här på jobbet och fryser som en galning. Värsta frossan, känns jätteobehagligt. Trots kofta och sjal på mig.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger