• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • annika81

Kämpar på här. Ska nu ett tag framöver satsa på att stressa ner för att kunna måbra. Tror det är minst lika viktigt för mig som att träna just nu (men ska fortsätta med träningen också givetvis).

Tar mig aldrig tid att känna efter längre vad jag vill känns det som och lediga dagar bokas upp med en gång. Måste bli ett slut på det. Ser jag på film tex har jag inte ro att bara se på film utan viker tvätt samtidigt osv.

Har ni tips på hur man varvar ner på bra vis så blir jag glad?

• kaksmulan

J J, Jessie och Magda! Supergrattis till er!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Jessi74

Tack till alla grattis! Känns äntligen som jag är över det hemska godis och kaksuget! Men nolltolerans gäller fortfarande!!!
    Grattis Magda! Och JJ, förstod jag att det var 1,2 kg minus för dig?! Well done!

• alarik82

grattis till alla minus..
    ska snart åka iväg på träning, men är inte riktigt frisk än, men vill inte sitta hemma å glo....

en timme core å en timme box blir de idag

• Annelie024

Hej tjejer!

Vad ni är duktiga som kämpar på. Jag hinner knappt kika in här för vi har fullt upp med packning osv osv. Flyttar på måndag, eller förhoppningsvis redan nu på söndag.
    Får panik av all röra här hemma, tur att det snart är dags.

Maten går ganska bra tycker jag, har inte hunnit träna som jag skulle vilja bara. Men men, får ta mig tid.

• 6628

Betty the Boop:
    Oj, om jag det visste! Än så länge har vi bara varit på Kvik, men det finns ju fler. Men jag vet en sak.
    Det ska vara snyggt, lättstädat och ljust.
    Sambon vill ha en köksö, men jag vet inte riktigt. Hela mitt liv har jag haft JÄTTEGAMLA kök, o nu ska man plötsligt välja ett nytt kök. Det finns ju så många olika.
    Jag ska även få ett nytt badrum, hall o vardagsrum. Vi tänkte att när vi ändå är i gång, så tar vi hela undervåningen. Så jävla härligt!
    Har bott i halvrustat hem snart i 1½ år. Sett isolering lika länge.

• 6628

-1,7. Nästan 15 kg sammanlagt!

Men jag förstår inte en sak. Jag fortsätter o gå ner, men min mage är så svullen! (Är inte gravid)
    Jag förstår inte.

• SvenskEngelsk

Herregud
    VILKA underbara girls
    INTE bara för era minus, utan även för er glädje att fortsätta då det ÄR TUFFT, vilket det OFTA kan vara!

jag ser ljuset i tunneln nu, på JÄKLA halsflussen, ätit som en HÄST och ser ut därefter...men NU är de BLOGG igen på hög nivå, snart spanien och födelsedag, och lovade mig själv förra 9 maj att se mkt bättre ut 2008 års firande....
    Så nu jäklar...träning så fort kroppen mår BRA och nu BRA kost fram tills dess med såklart

Snart kommer tidningen ut med korten..FY, mardrömmar om dem kärringliknande korten..men men!

Puss på er alla!!!!

• SvenskEngelsk

1. Vad åt du till frukost idag?
    Fil med musli samt 1 solklar med rökt lax mjukost 2 skorpor

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    5-7ggr

3. Vad ägnar du dig åt då?
    då är det löpning 5km / tillfälle, styrka på gym, endel CT och löpband, även promenader vart jag än ska.

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    jag ska landa på 67kg tills jag går på semester i år. Sedan är målet för livet att ligga max på 71 kg, DÅ vet jag att jag mår bra. Kläder osv

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Läsa bloggen på FL....

• SvenskEngelsk

Startar en ny tråd imorgon!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger