• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Stumpan82

Sådär tjejer nu är jag tillbaka, har tappat kontrollen helt över sötsaker.Men nu har jag ätit så mycket så jag fortfarande två dagar efter känner socker smaken i munnen, nu ska här hårddras, Har inte kunnat tränat de två sista veckorna eftersom sambon har varit på kurs . Men i kväll är det dags för bodypump och ny realse

1. Vad åt du till frukost idag?
    2dl yoghurt och 2 ägg

2. Hur många gånger tränar du i veckan?
    3-5ggr

3. Vad ägnar du dig åt då?
    då är det bodypump, kondition/styrka och bodypump och en del promenader

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
    5-7 kg

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
    Ett glas vatten och frukt

Jag är lyckaste
  • kaksmulan
    gmt: Vad roligt att se dig här igen. Jag har saknat dig!

Min vanliga frö-dinkel-nötblandning med lättyoghurt. Cvitamin till det och sen kaffe på jobbet.
    Jag försöker verkligen få till minst tre träningspass i veckan. Mitt mål är att stå minst 20 min på CT´n alla dagar jag inte tränar något annat... men just nu är jag långt borta från det målet.
    Favoritpasset är ändå Body Pump eller ett kombinerat Afro-power och Corepass. Annars är det promenader med stavar eller CT´n
    Jag är inte i mål men har stått still på den här vikten i ett år nu. När det blir mindre stressigt i mitt liv ska jag ta itu med själva viktnedgången igen men fram tills dess är jag nöjd om jag bara kan äta bra och nyttigt och inte gå upp i vikt
    Dricka vatten. Eller ta en frukt.
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • annika81

Kaffe med mjölk, 2 grova thekakor med pastej och tomat. Grovriven peppar ovanpå.
    2 ggr plus alla mina promenader.
    Varierar, simmar, joggar, gympa osv.
    Nått mitt mål och gått ner mer ändå.
    Dricka te eller kaffe, träna,inte vara hungrig, kolsyrat vatten.

• Little

Godmorgon... eller tja klockan är ju snart lunch iofs... vi ska strax äta något och sen tänkte jag ut och gå, kanske sover sonen sin sovstund i vagnen..

SE
    Kyra på sig!

• MagdaA

Spöregnar ute och snöblask på vägen så det blir ingen prommis här. Alex fick sova inne så jag ställde mig på crosstrainern. 40 min. blir gröt-lunch sen när han vaknat.

Little: morgon? sover ni så här länge??

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Jessi: bra jobbat! kul med minus! Hoppas du inte håller på å bli sjuk, tänkte eftersom du fryser...

• Little
    MagdaA skrev 2008-03-31 10:59:46 följande:
    Spöregnar ute och snöblask på vägen så det blir ingen prommis här. Alex fick sova inne så jag ställde mig på crosstrainern. 40 min. blir gröt-lunch sen när han vaknat.Little: morgon? sover ni så här länge??
    .. om det ändå hade varit så!

Känner mig fruktansvärt trött idag, lite gnagande huvudvärk och näsan har börjat rinna nu.. verkar illa...
  • J J

jessi & magda: gratis till minus!

-1,2 kg trots en dålig helg matmässigt..wow! fick en riktig kick av det.

hittills har min dag bestått av:
    frukost: 2 sk. nötlimpa, bregott mellan, skinka, gurka + te m. fruktsocker o mellanmjölk.
    mm: 2 kiwin, 1/3 äpple, vatten.

mellan frukost o mm blev det dagislämning, 40 min promenad i rask takt med vagn + ca 30 min styrka med pilatesboll o gummiband + stretch. känns sååå bra!

nu väntar jag på min mamma o kusin som ska komma på besök.. ska bjuda dem på smoothie till fikat o kanske lite hembakade morotsfrallor + kakor till dem om de vill ha, jag ska avstå! nu sa jag gå äta en god lunch bestående av köttfärslimpa, potatismos, sojabönor, tomat o gurka. ska skriva recept på de goda bönorna senare.

• MagdaA

JJ: superbra jobbat! Å vilken god mat!

här blir det gröt till lunch nu.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger